Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management CRM in de praktijk
U heeft gezocht op 9789052617671. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
CRM in de praktijk
CRM in de praktijk
Sjors van Leeuwen Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Meer over Sjors van Leeuwen
De top 3 van Sjors van Leeuwen Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Wat zijn zijn favoriete boeken? Lees het volledige artikel
Sjors van Leeuwen

CRM in de praktijk

Het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie

Paperback Nederlands 2015 9789462200982
23 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 7502315 dagen in de top 100
Paperback | NL € 33,95 E-book | NL € 26,50
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
33,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'CRM in de praktijk' laat zien hoe u uw klanten serieus neemt en CRM met succes invoert als bedrijfsstrategie. Met veel cases, checklists en do’s and don’ts is dit boek helemaal toegespitst op de praktijk. CRM in de praktijk is de verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie, tussen denken en doen. Bovendien is het uiterst actueel en is er alle ruimte genomen voor het leren van lessen uit de afgelopen crisisjaren.

Deze derde herziene editie staat boordevol nieuwe trends en ontwikkelingen, zoals:
- CRM en communitymanagement: sociale netwerken, sociale media en cocreatie;
- klantgedreven innoveren en partnershipmarketing;
- customer experience, customer journey en big data;
- ontwikkelingen die kansen bieden om de klantgerichtheid van organisaties te versterken;
- nieuwe praktijkervaringen.

"'CRM in de praktijk' is een aanrader voor iedereen die zich breed wil oriënteren op het onderwerp CRM." – W. Wurtz, Platform voor Klantgericht ondernemen

Specificaties

ISBN13:9789462200982
Trefwoorden:strategie, klantgerichtheid, CRM (Customer Relationship Management)
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:3
Verschijningsdatum:18-9-2018
Hoofdrubriek:Strategisch management
Serie:Marketing voor professionals

Expertrecensies (2)

Jeanine Dijkhuis | 16 september 2015
Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is 'CRM in de praktijk' van Sjors van Leeuwen een must-read. Verder zal het boek veel worden ingezet voor educatieve doelen. Want ik heb zelden een boek over CRM gelezen dat het vakgebied zo breed behandelt.Lees verder
Rob Beltman | 8 juli 2003
Dit boek stelt zichzelf tot doel een leidraad te geven voor 'het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie', getuige de ondertitel. De auteur wil vanuit de praktijk over de praktijk schrijven, hetgeen bij menig managementboek als excuus wordt gebruikt om de theorie links te laten liggen.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
23 stemmen
11
9
1
2
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van succesvolle boeken als CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk en Hoe agile is jouw strategie?

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Leeswijzer

1. Uw klant als businesspartner
1.1 Van CRM naar klantgedreven ondernemen
1.2 De nieuwe klant (social customer)
1.3 Klantgedreven concurrentiestrategieën
1.4 Impact van CRM op de organisatie

2. De bouwstenen van CRM
2.1 CRM als continu proces
2.2 Wensen, behoeften, verwachtingen én gedrag van klanten
2.3 Sturen op klantwaarde en klantaandeel
2.4 Klanttevredenheid, retentie, loyaliteit en klantenbinding
2.5 Van doelgroep naar klantgroep naar one-to-one
2.6 Producten en diensten op maat
2.7 Klantbeleving (customer experience)
2.8 Social CRM
2.9 Cocreatie, crowdsourcing en community’s
2.10 Big data (customer analytics)

3. Wat levert CRM op?
3.1 Waardeoptimalisatiemodel
3.2 Baten, kosten en beïnvloedingsfactoren
3.3 De businesscase
3.4 Klantwaarde nieuwe stijl (customer community value)

4. Het opstellen van een CRM-strategie
4.1 Begin bij het begin: waar hebben we het over?
4.2 Controleer visie, missie en doelstellingen
4.3 Vraag het uw klant
4.4 Stel klantgroepen samen
4.5 Bepaal de mate van massamaatwerk en individualisatie
4.6 Wat is uw contactstrategie?
4.7 Hoe ziet uw relatiestrategie er uit?
4.8 Welke klantinformatie hebt u nodig?
4.9 Verbeter uw belangrijkste klantprocessen
4.10 Hoe ziet een klantgerichte organisatie eruit?
4.11 Humanresourcemanagement
4.12 De ICT-architectuur
4.13 Het vaststellen van uw prestatie-indicatoren

5. Het implementeren van een CRM-strategie
5.1 Welke veranderstrategie kiest u?
5.2 Planning en fasering via plateauplanning
5.3 Doelgericht sturen via programmamanagement
5.4 De belangrijkste succes- en faalfactoren op een rij

Literatuurlijst
Begrippenlijst

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Financiering niveau 5 opgaven
    Gerard Minnaar
    Financiering niveau 5 opgaven
    € 31,95
  • Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    M. Bakker
    Pedagogisch Werk 1 Profieldeel Basisdeel (combi)
    € 49,75
  • Financiering niveau niveau 5 MBA
    Wijke Ruiter
    Financiering niveau niveau 5 MBA
    € 49,95
  • Customer Relationship Management
    Francis Buttle
    Customer Relationship Management
    € 71,10
  • Service Operations Management
    Robert Johnston
    Service Operations Management
    € 80,19
  • Kostencalculatie MBA niveau 5 Opgaven
    Wim Tijhaar
    Kostencalculatie MBA niveau 5 Opgaven
    € 12,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        CRM in de praktijk

        CRM in de praktijk
        Sjors van Leeuwen
        /