Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Be useful

De kracht van authenthiek ondernemerschap

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789052618623
Verkooppositie 999999991 dagen in de top 100
Niet meer leverbaar.

Samenvatting

Veel Nederlanders lopen rond met goede, ondernemende ideeën. Ze zien mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten, om binnen de bestaande organisatie een product of dienst te ontwikkelen of om op maatschappelijk vlak een nieuw initiatief te ontplooien. In de praktijk blijkt echter dat er van al deze ideeën slechts 7% succesvol wordt uitgevoerd. Dat is niet alleen zonde, maar ook onnodig!

Met dit boek willen Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud laten zien dat het anders kan. Zij zijn ervan overtuigd dat ondernemerschap te leren is, als u maar wilt. Op een heldere en boeiende manier beschrijven ze de stappen die ten grondslag liggen aan een succesvolle uitvoering. Ter inspiratie passeren daarbij diverse landen die uitblinken in ondernemerschap de revue, waaronder Singapore, de Verenigde Staten en Nieuw-Zeeland. Bovendien laten de auteurs talloze ondernemers uit binnen- en buitenland aan het woord. Daarmee biedt dit boek alle nodige handvatten om Nederland ondernemender te maken. Dus voel u vrij, neem uw verantwoordelijkheid en be useful!

Specificaties

ISBN13:9789052618623
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:158
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (4)

Renze Klamer | 21 oktober 2016
Toen ik halverwege dit boek was wilde ik graag (voor mezelf) de vraag beantwoorden wat dit nu eigenlijk voor een boek is. Is het een ideeënboek over ondernemen? Is het een samenvattend verhaal van een studie die de twee schrijvers als partner en oprichter van een adviesbureau hebben uitgevoerd?Lees verder
Louis Thörig | 27 januari 2012
Het boek 'Be Useful' met als subtitel 'De kracht van authentiek ondernemerschap' staat op de longlist van het Managementboek van het Jaar 2012. De beide auteurs, Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud, zijn partner en oprichter van adviesbureau '&Samhoud', dat doorbraken realiseert door het inspireren en verbinden van mensen.Lees verder
Claudia Broeke | 11 mei 2011
'Be useful' is een interessant boek voor iedereen die onderneemt of dat zou willen doen. In de visie van Jeroen Geelhoed en Salem Samhoud gaat het dan niet alleen om fulltime zelfstandige ondernemers. Ook binnen een dienstverband kun je ondernemer zijn.Lees verder
Mensch, durf te ondernemen!
Pierre de Winter | 25 maart 2011
In het boek Be useful breken Salem Samhoud en Jeroen Geelhoed een lans voor ondernemerschap. Het resultaat is een hybride boek: ondernemersvaardigheden, onderzoek, landenkarakteristieken en interviews bij elkaar. Salem Samhoud is een wandelende wolk van positieve energie.Lees verder
Alle expertrecensies (4)

Lezersrecensies

4.3 van de 5
17 stemmen
12
2
0
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

podcast
Salem Samhoud over verantwoordelijk ondernemen
Pierre de Winter 16 april 2011 ‘Wees nuttig en als je nuttig bent, komen klanten en geld vanzelf.’ Salem Samhoud schreef met Jeroen Geelhoed het boek Be useful. MBM spreekt met Samhoud over ondernemerschap, groeiende bedrijven en verantwoordelijkheid nemen. ‘Als je een idee hebt: maak het groter en laat het groeien.’
interview
Salem Samhoud: ‘Zzp-ers creëren geen waarde’
Pierre de Winter 22 maart 2011 Met het boek ‘Be useful’ breken Salem Samhoud en Jeroen Geelhoed een lans voor meer ondernemerschap in Nederland. ‘Ondernemen is verantwoordelijkheid nemen.’
Alle interviews en artikelen (2)

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Markt & Strategie bij Breman Installatiegroep. Hiervoor was Jeroen lange tijd partner bij &samhoud. Hij sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg, Briljante businessmodellen in finance en Briljante businessmodellen in food. De rode draad in deze boeken is: waardevolle organisaties bouwen voor en met klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Over Salem Samhoud

Salem Samhoud is ondernemer en organisatieadviseur en realiseert doorbraken door het inspireren en verbinden van mensen. Hij is oprichter van het succesvolle adviesbureau &samhoud en geestelijk vader van het concept persoonlijke visie

Andere boeken door Salem Samhoud

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De keten van ondernemerschap
-Wat is ondernemerschap?
-Kun jij ondernemersschap leren?
-Hoe loopt het pad van de ondernemer
-Hoe ondernemend zijn wij Nederlanders?

2. Energie mobiliseren
-Willen we ondernemen?
-Drie energiebronnen
-Vijf ontdekkingsvaardigheden
-Inspirerende ondernemende landen

Intermezzo - Ben Woldring
3. Bemensing en beweging
-We gaan je ondersteunen?
-Teamvorming bij ondernemende ideeën
-Zingerman's pad naar partnerschap
-Inspirerende ondernemende landen
-En nu jij?

Intermezzo - Fred Mweeta en Gertjan van Stam
4. Visie en businessmodel
-Wat is je visie?
-Beryls briljante businessmodel
-Wat wordt je businessmodel?
-Dozen stallen bij Citistorage
-Businessmodellen en maatschappelijk ondernemen
-Inspirerende ondernemende landen

Intermezzo - Hennie van der Most
5. waarmaken en verder gaan
-Gewoon beginnen
-Waarde creëren
-Ondernemen als spel
-Doorgroeien: de reis door Niemandsland
-Succesvol in crisistijd
-De zevenmijlslaarzen van Van Bommel
-De andere kant: hoe het misgaat

Dankwoord
Literatuur
Noten
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Be useful