Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De beleveniseconomie

Paperback Nederlands 2012 9789052619279
10
Voormalig top 10Totaal 21 dagen
EvergreenTotaal 574 dagen
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Waar moet u aan denken bij namen als Apple, Disney, Amazon, Heineken of Schiphol? Associeert u ze vooral met producten en diensten of roepen ze eerder een bepaald gevoel bij u op?

Al in 1999 betoogden Joseph Pine en James Gilmore dat er een nieuw economisch tijdperk was aangebroken: dat van de beleveniseconomie. Ze kregen gelijk. Inmiddels is 'De beleveniseconomie' een onbetwiste managementklassieker en zijn het nog steeds de belevenissen die de klant op een speciale manier aan uw product en uw bedrijf verbinden. Sterker nog, met de voortdurende stortvloed aan merken die de klant over zich heen krijgt, is het regisseren van een gedenkwaardige belevenis relevanter dan ooit.

In deze volledig herziene editie laten de auteurs zien wat we in de 21ste eeuw van de beleveniseconomie kunnen verwachten. Zo doet de digitale belevenis haar intrede en blijkt dat tijd, als valuta van de belevenis, een lucratief begrip kan zijn. Naast de ontelbare actuele en inspirerende Amerikaanse én Nederlandse voorbeelden, zoals de Heineken Experience, Keukenhof en Achmea biedt het boek een aantal nieuwe modellen en verfrissende inzichten die de lezer klaarstomen voor de 21ste eeuw.

Specificaties

ISBN13:9789052619279
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:319
Uitgever:Boom
Druk:2
Verschijningsdatum:20-3-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.1 van de 5
15 stemmen
7
5
1
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Joseph Pine

B. Joseph Pine II en James H. Gilmore zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door Joseph Pine

Over James Gilmore

James H. Gilmore en B. Joseph Pine II zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een ideeënstudio die bedrijven helpt nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Zij hebben niet alleen de baanbrekende bestseller 'De Beleveniseconomie' geschreven, maar ook bijdragen geleverd aan Harvard Business Review en als redacteuren meegewerkt aan Markets of One.

Andere boeken door James Gilmore

Inhoudsopgave

Woord vooraf bij deze derde herziene uitgave: Goederen en diensten volstaan niet langer

Vooruitblik:Gaat u mee?
1. Welkom in de beleveniseconomie
2. Mise-en-scène
3. The show must go on
4. Als je het doet moet je het goed doen
5. Geef het publiek wat het echt wil

Pauze: Een verfrissende belevenis
6. Werk is theater
7. Goed in je rol zitten
8. Speel nu jouw rol
9. De klant is het product
10. Vind jouw eigen rol in de wereld

Toegift: Einde, podium gereed

Noten
Dankbetuigingen
Over de auteurs
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De beleveniseconomie