Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

101% IK - Jouw persoonlijke merk in 8 stappen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789058759252
Direct te downloaden

Samenvatting

Denk je na over een volgende carrièrestap? In acht overzichtelijke stappen leer je met 101% IK hoe je kunt zorgen dat anderen eerder voor jou kiezen.

Een opsomming van je diploma's en werkervaring is niet meer voldoende om jouw (toekomstige) klant of werkgever voor jou te laten kiezen. Om gevraagd te worden voor leuke klussen of om promotie te maken, moet je worden opgemerkt tussen al die andere unieke medewerkers en zzp'ers. Je moet je kortom als een sterk merk profileren.

Judith Tielen en Roel Wolbrink verzamelden businessmodellen die veel gebruikt worden bij merk- en strategieopdrachten en loopbaanvraagstukken. Aan de hand van acht stappen leggen ze uit hoe je inzichten uit merkmanagement kunt toepassen op je eigen leven. Met herkenbare praktijkvoorbeelden van andere gewone en buitengewone Nederlanders die je hierin voorgingen.

Specificaties

ISBN13:9789058759252
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-1-2017
Hoofdrubriek:Werk en loopbaan
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
2 stemmen
2
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Roel Wolbrink: ‘Maak keuzes om gekozen te worden’
Peter Spijker 28 maart 2017 101% IK - Jouw persoonlijke merk in 8 stappen is een werkboek waarin je stapsgewijs jouw persoonlijk merk ontwikkelt. Auteurs Judith Tielen en Roel Wolbrink leiden je in acht stappen naar de realisatie van jouw persoonlijke merkplan. Vanuit dit plan maak je van jezelf een sterk merk, zodat mensen blijvend voor jou kiezen. De eerste stap is het bepalen van je merkidenteit.
nieuws
Roel Wolbrink: ‘Geef zelf invulling aan jouw persoonlijke merk’
Peter Spijker 22 februari 2017 Hoe krijg je het voor elkaar dat je potentiële klant keer op keer voor jou kiest? Dat lukt door je persoonlijke merk te ontwikkelen. Judith Tielen en Roel Wolbrink, auteurs van 101% IK- Jouw persoonlijke merk in 8 stappen, gaven de genodigden op 10 februari bij de presentatie van hun boek in het Utrechtse Bar Beton Rijnsweerd een korte training in het ontwikkelen van hun persoonlijke merk.

Over Judith Tielen

Judith Tielen is zelfstandig adviseur van bedrijven en (zorg)organisaties over hun positionering en strategie. Daarnaast is ze VVD-gemeenteraadslid in Utrecht en coauteur van Businessplan op een A4.

Andere boeken door Judith Tielen

Over Roel Wolbrink

Roel Wolbrink richtte in 1997 als 'pakkenarchitect' maatpakkenatelier New Tailor op in Amsterdam en Utrecht. Hij geeft trainingen over zelfpositionering, etiquette, stijl, imago en klantgerichtheid. Eerder schreef hij 'Het Blauwe Boekje - Kledingvoorschriften' en hij is coauteur van de bestseller 'Het Blauwe Boekje - Stijlgids over manieren, eten, drinken en kleding'. Zijn nieuwste boek is 'Businessetiquette'.

Andere boeken door Roel Wolbrink

Inhoudsopgave

VOORWOORD

INLEIDING – 101% IK
HOE JE MEER UIT JEZELF HAALT MET JE PERSOONLIJKE MERK
Voor wie dit boek bedoeld is
Merken
Het 101% IKTM model
Nulmeting van je persoonlijke merk

STAP 1 – Identiteit
HOE JE JOUW BRON VOOR EEN GELOOFWAARDIG MERK ONTDEKT EN GEBRUIKT
De betekenis van identiteit
Merkidentiteit
1.1 Merkidentiteitsmodel
1.2 Levensloop

STAP 2 – Eigenschappen
HOE JE MERK-WAARDIG DOET OF KAN DOEN
2.1 Kernkwadrant
2.2 Merktemplate
2.3 Egelprincipe

STAP 3 – Keuzes
HOE JE RICHTING GEEFT AAN DE AMBITIES VAN JOUW PERSOONLIJKE MERK
3.1 Gouden cirkel
3.2 Businessmodelcanvas

STAP 4 – Plannen
HOE JE JE IDEEËN OMZET IN EFFECTIEVE ACTIESTAPPEN
4.1 OGSM: een plan op één A4
4.2 Middelenwiel

STAP 5 – Interactie
HOE ANDEREN MET JOUW MERK OMGAAN EN HOE JIJ DAT DAN WEER KUNT BEÏNVLOEDEN
5.1 Stakeholdermanagement
5.2 Beïnvloedingsmodel
5.3 Klantreis

STAP 6 – Herijken
HOE ERVARINGEN IN DE PRAKTIJK JE HELPEN OM (NIEUWE) MERKONTWIKKELINGEN IN TE ZETTEN
6.1 S-curve
6.2 Ansoff-groeimatrix

STAP 7 – Persoonlijk leiderschap
HOE JIJ DE KLOOF TUSSEN WETEN EN DOEN (WEL) OVERBRUGT
7.1 3E-leiderschap
7.2 Niveau 5-leiderschap

STAP 8 – Context en Imago
HOE JE ZORGT DAT JE PERSOONLIJKE MERK BLIJFT PASSEN IN DE VERANDERENDE BUITENWERELD
8.1 Trendmodel
8.2 Merkimago-onderzoek 101% IK

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        101% IK - Jouw persoonlijke merk in 8 stappen