Lees verder
Ad Broere (1948), van huis uit econoom, is al meer dan 30 jaar actief in het bedrijfsleven. Als oud-bankier, zelfstandig gevestigd bedrijfsadviseur en docent/ontwikkelaar van leergangen bij diverse Business Schools weet hij als geen ander zijn licht te laten schijnen op de sterke en zwakke plekken in de economie.
Meer over Ad BroereEen menselijke economie
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789059118782Samenvatting
De autoriteiten op het gebied van geld, economie en politiek meten het welzijn van de mensheid af aan materiele groei. De schaduwkanten van de vrije markteconomie - financiële crises, schaarste, schulden, rente - moeten op de koop toe genomen worden. Ad Broere plaatst vraagtekens bij een aantal populaire economische dogma's en maakt in dit boek duidelijk dat het echt anders kan. Maar dit vraagt wel om een geheel andere manier van denken over geld en economie.
'Een boek voor wie uit de huidige economische tredmolen wil stappen.'
- NBD Biblion
'Dit boeiend geschreven boek is zeker aan te bevelen voor allen die geïnteresseerd zijn in vernieuwing van het economische systeem. Broeres uitgangspunt voor het economische handelen is de innerlijke vrijheid van de mens. Daarmee is zijn visie diep spiritueel.'
- Paul de Blot in Business Spiritualiteit Magazine 10, 2010.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Ad Broere
Inhoudsopgave
Deel I
1. Waardoor is de crisis ontstaan?
2. Hoe zit het economische systeem in elkaar?
3. Hoe werkt het geldsysteem
4. De Federal Reserve en de dollar
5. De nieuwe Wereld Centrale Bank
6. De G20 en de SDR
7. Hoe werkt het geldsysteem in op het economische systeem?
8. Waarom banken niet geschikt zijn om ons uit de impasse te loodsen
9. Welke andere mogelijkheden zijn er als het niet meer gaat met de dollar en de euro?
10. Wat is consumentisme?
Deel II
11. Waarom heeft de consument het uiteindelijk voor het zeggen?
12. Waarom is 'small beautiful'?
13. Menselijke economie
14. Scott Bader
15. Geld en interest
16. De JAK Bank
17. De Waardeketen
18. Sociaal Ondernemen
19. Ecologie in China
Bronnenlijst en aanbevolen literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan