Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Brand expedition

Een reis langs Europa's meest inspirerende merken

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789059724365
Verkooppositie 8007
Direct te downloaden

Samenvatting

Martijn Arets is door bezoekers van Sprout.nl uitgeroepen tot 'Beste ondernemer van 2011'

Waar we ook gaan en staan, we worden altijd omringd door merken. Toch vragen we ons zelden af hoe ze zijn ontstaan. Welke filosofie hield de oprichter van een merk er op na? Welke factoren droegen bij aan het succes? Wat ging er goed? Wat niet? En hoe zorgt een merk ervoor dat het ook in de toekomst succesvol blijft?

Marketingprofessional Martijn Arets ging op zoek naar antwoorden op deze vragen en bezocht twintig Europese merken tijdens een unieke reis: de Brand Expedition. Hij zegde zijn baan op, verzamelde sponsors en mediapartners om zich heen en trok in een authentiek Volkswagen T2 busje vijf maanden Europa in.

Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via brand-expedition.eu en zijn wekelijkse artikelen in dagblad De Pers. In dit boek vertelt hij de verhalen van twintig aansprekende Europese merken als LEGO, Mini, Freitag en Adidas, afgewisseld met foto's, citaten en zijn belevenissen onderweg.

Het boek is niet alleen interessant voor mensen die zich professioneel bezighouden met marketing en merkontwikkeling, maar ook voor iedereen die zich interesseert voor de oorsprong van Europa's bekendste merken en de avontuurlijke verhalen, inspirerende visies en leuke anekdotes die bij hun ontwikkeling horen.

Specificaties

ISBN13:9789059724365
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:172
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2011

Expertrecensies (1)

Brigitte Koehler | 15 juni 2011
Wat zijn precies de ingrediënten voor een succesvol merk? Martijn Arets bezoekt een twintigtal CEO's, oprichters of merkverantwoordelijken om hier achter te komen. Dus heb je altijd al willen weten hoe Mini, Duvel, Alessi en andere merken zijn ontstaan?Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
7 stemmen
3
3
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Brand Expedition gaat (weer) over de grens
Justin van Lopik 15 maart 2012 Martijn Arets, auteur van Brand expedition, is erin geslaagd de Engelse vertaling van zijn boek via crowdfunding te financieren.
nieuws
Martijn Arets ondernemer van het jaar 2011
Pierre Pieterse 11 januari 2012 Martijn Arets is door Sprout uitgeroepen tot beste ondernemer van 2011. In 2010 nam hij ontslag en kruiste wekenlang door Europa, om te spreken met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, Lego, Alessi, Koizol, Swarovski, Victorinox, en Manchester United. Reis en gesprekken resulteerden in het boek Brand expedition.
nieuws
Ondernemersboek van het Jaar
Nienke van Oeveren 9 november 2011 ‘Ondernemerschap in zijn puurste vorm’, volgens de jury van Ondernemersboek van het Jaar. Met Ondernemerslessen van een InternetCowboy wint Ronnie Overgoor deze prijs. De redactie van tijdschrift Sprout reikte deze vanmiddag voor de tweede keer uit tijdens de Challengerday.
interview
Martijn Arets: ‘Authentieke merken hebben de toekomst’
Paul Groothengel 14 juni 2011 Als een hedendaagse Marco Polo trok Martijn Arets vijf maanden door Europa, om de in zijn ogen meest inspirerende merken te bezoeken. Hij keek rond in fabrieken en kantoren van ondermeer Lego, Alessi, Innocent en Koziol, sprak met veel bijzondere ondernemers en een paar saaie topmannen. In zijn boek Brand expedition vertelt hij over zijn avontuur en de lessen die hij leerde.
Alle interviews en artikelen (4)

Over Martijn Arets

Martijn Arets is ondernemer en internationaal platformexpert. Na een carrière als lichttechnicus, evenementenorganisator en marketingmanager zegde hij in 2010 zijn baan op om zijn droom achterna te gaan. In een oud Volkswagenbusje reisde hij vijf maanden door Europa om in gesprek te gaan met de leiders van twintig authentieke Europese merken als Mini, Adidas, LEGO, Alessi en Manchester United. Zijn bevindingen bundelde hij in het boek Brand Expedition, een reis langs de twintig meest inspirerende merken. Voor de vertaling en productie van de Engelse editie wist hij vervolgens als een van de eersten ter wereld via een op aandelen gebaseerde crowd-fundingscampagne op het platform van Symbid de benodigde 20.000 euro bijeen te brengen. Mede door deze crowdfundingscampagne werd hij in 2011 door de lezers van ondernemersmagazine Sprout gekozen tot de beste ondernemer van het jaar. Een wedstrijd waarin hij genomineerden als John de Mol, Reinout Oerlemans en Floris van Bommel achter zich liet. Martijn werd gevraagd om als ‘European Young Leader’ Nederland te vertegenwoordigen in een Europese denktank en een TED-Talk in Griekenland te geven. Geïntrigeerd door de mogelijkheden van onlineplatformen en gedreven door nieuwsgierigheid onderzocht hij daarna acht jaar lang de opkomst van de platformeconomie. Hiervoor ging hij in gesprek met vijfhonderd deelnemers in zestien landen. De resultaten van deze expeditie beschrijft hij in dit boek. Tijdens deze expeditie schreef hij de boeken Crowdfunding, de hype voorbij en Crowdfunding voor Dummies. Met zijn eigen bedrijf Professional Outsider Consultancy deelt Martijn zijn kennis door het geven van presentaties en advies. Daarnaast initieert hij eigen onderzoeken, waarvoor hij verschillende partners bijeenbrengt die de interesse en nieuwsgierigheid naar het vraagstuk delen, om vervolgens samen op onderzoek uit te gaan. Als onafhankelijke stem in het debat draagt Martijn bij aan verschillende onderzoeken en probeert hij de ontwikkelingen rondom de opkomst van onlineplatformen te duiden. Zo zette hij de platformen www.deeleconomieinnederland.nl en www.platformwerk.nl op om de omvang van de platformmarkt voor een groot publiek duidelijk te maken. Als bruggenbouwer brengt hij stakeholders samen, om het debat inhoudelijker en constructiever te laten verlopen. Martijn woont in Houten, samen met Jannette en hun drie kinderen Joep, Sophie en Anna.

Andere boeken door Martijn Arets

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Brand expedition