
Lees verder
Marc van Katwijk is trainer en business coach en wordt veel gevraagd om trainingen te verzorgen op het gebied van communicatie, sales en advisering.
Meer over Marc van Katwijk'Commercieel luisteren' is een boek voor professionals en experts van wie verwacht wordt dat zij ook advies- en salesgesprekken voeren. Dit deel van de functie vraagt om andere inzichten en vaardigheden dan meestal in het eigen vakgebied ontwikkeld zijn. Met de inzichten uit dit boek zijn deze vrij eenvoudig toe te passen in de praktijk.
De oplossing is niet het oefenen van een vlotte babbel, de perfecte elevator pitch of overtuigen met stapels bewijs en argumenten. Klanten overtuig je door te luisteren! Hoe ontdek je de werkelijke behoeften, belangen en verwachtingen?
Marc van Katwijk (1966) is trainer en business coach. In zijn trainingspraktijk ontmoet Marc dagelijks mensen die als een berg op zien tegen commerciële gesprekken. De spanning ontstaat meestal door gedachtes als 'Ik wil voorkomen dat ik als een stofzuigerverkoper over kom' of 'Ik wil voorkomen dat ik de opdracht niet scoor...' Veel experts die dit herkennen zoeken naar een praktische en effectieve oplossing om van dit ongemakkelijke gevoel af te komen.
Als u uzelf bewust wordt en eenvoudig traint in een creërende manier van denken en doen, dan verandert u daarmee uw resultaten. En dat gaat veel verder dan de deal alleen.
Dit boek beschrijft op praktische, vlotte en verhelderende wijze de essentiële inzichten en toepassingen om opdrachten gegund te krijgen en langdurige samenwerking met uw klanten aan te gaan. Uw sales- en adviesgesprekken gaan veel relaxter en worden leuker om te doen. Succes is dan onvermijdelijk.
De volgende thema's worden in dit boek behandeld:
-Bewust worden van je luisterintentie.
-Commerciële ruimte creëren.
-Ontdek behoeften en belangen.
-Doelen en verwachtingen concreet maken.
-Kijk over de deal heen.
communicatie luistertechnieken verkopen klantgerichtheid intentie commerciële gesprekken communiceren vraag achter de vraag perspectief nemen communicatieniveaus afweerstrategieën persoonlijke effectiviteit oen-principe voorkomen versus creëren empathie duurzame relaties expert versus oen nivea-principe lsd-methode ondervragen versus afvragen persoonlijke ontwikkeling psychologie zeven-secondenregel strandbalmetafoor gunfactor behoeftegericht versus productgericht verkoopgesprekken accountmanagement beperkende overtuigingen checkvragen non-verbale communicatie calimero-complex waaromvragen wederzijds belang gelijkwaardigheid authenticiteit comfortzone vergroten first things first klein versus groot
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books