Lees verder
Steven Bartlett (1992) is ondernemer, podcaster en het jongste jurylid van het televisieprogramma Dragon's Den. Hij heeft tien jaar lang leiders van grote merken zoals Uber, Apple, Coca-Cola en Nike geadviseerd. In zijn populaire podcast The Diary of a CEO interviewt hij bekende inspirerende mensen van over de hele wereld.
Meer over Steven BartlettThe diary of a CEO - De 33 wetten van zakendoen & leven
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789402714845Samenvatting
The Diary of a CEO is de bestseller van podcaster en Dragon’s Den-jurylid Steven Bartlett waarin hij zijn principes van succes deelt, zowel zakelijk als privé.
Steven Bartlett is een van de opvallendste ondernemers ter wereld en de host van de succesvolle podcast The Diary of a CEO. In dit gelijknamige boek presenteert hij zijn 33 fundamentele wetten op het gebied van zakendoen en het leven.
Geïnspireerd door zijn eigen succes én falen als ondernemer en door de gesprekken die hij in zijn podcast heeft gevoerd met succesvolle entrepreneurs, entertainers, artiesten, sporters en schrijvers, neemt Steven Bartlett je mee in zijn ontdekkingsreis naar zijn 33 wetten van succes. Het resultaat is een onmisbaar boek voor iedereen, of je nu in loondienst bent of ondernemer bent, met goed toepasbare adviezen om meer te bereiken in het leven, zowel privé als op professioneel vlak. Ben je er klaar voor?
Een must-read voor iedereen die ervan droomt iets gedurfds te doen. - Jay Shetty
Waardevolle lessen over het volgen van een onconventioneel pad naar succes. - Robert Greene
Essentieel leesvoer voor iedereen die aan zichzelf wil werken en ons naar de volgende generatie wil leiden. - Simon Sinek
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Steven Bartlett
Inhoudsopgave
DE EERSTE ZUIL: JEZELF
Wet 1. Vul je vijf emmers in de juiste volgorde 17
Wet 2. Om te begrijpen moet je kunnen uitleggen 25
Wet 3. Geef geen weerwoord 33
Wet 4. Je hebt je overtuigingen niet voor het uitkiezen 39
Wet 5. Omarm het bizarre 52
Wet 6. Wie niet vraagt, blijft maagd (het vraag-gedrageffect) 64
Wet 7. Zorg voor een goed ik-verhaal 72
Wet 8. Verzet je niet tegen slechte gewoontes 84
Wet 9. Geef prioriteit aan de basis 94
DE TWEEDE ZUIL: HET VERHAAL
Wet 10. Het absurde is veelzeggender dan het praktische 103
Wet 11. Vermijd breinbehang 111
Wet 12. Maak mensen kwaad 127
Wet 13. Lanceer eerst je psychologische moonshots 132
Wet 14. Frictie creëert waarde 145
Wet 15. De verpakking is belangrijker dan de inhoud 151
Wet 16. Maak gebruik van het Goudlokje-effect 158
Wet 17. Aanraken is kopen 164
Wet 18. Vecht voor die eerste vijf seconden 172
DE DERDE ZUIL: JE FILOSOFIE
Wet 19. Bemoei je met je bijzaken 183
Wet 20. Een kleine misstap wordt al snel een grote 199
Wet 21. Ga vaker op je bek dan de concurrent 205
Wet 22. Word een plan a-denker 223
Wet 23. Vertoon geen struisvogelgedrag 231
Wet 24. Druk is een voorrecht 241
Wet 25. De kracht van negatieve manifestatie 251
Wet 26. De context telt, niet wat je kunt 264
Wet 27. Gebruik de zelfdisciplineformule 274
DE VIERDE ZUIL: HET TEAM
Wet 28. Het gaat om de poppetjes 289
Wet 29. Creëer een sektementaliteit 296
Wet 30. Drie latten voor waanzinnige teams 308
Wet 31. Benut de kracht van progressie 318
Wet 32. Wees inconsistent 330
Wet 33. Het leren houdt nooit op 340
Bibliografie 341
Dankwoord 365
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan