Lees verder
Marnix Geus nam in 2017 afscheid van de pr-wereld en startte The Present Movement, een brede beweging van mensen die zich hard maken voor meer medemenselijkheid en (gelijk)waardigheid. Met deze en andere initiatieven is Marnix een sleutelfiguur tussen traditionele bedrijven en sociale en duurzame initiatieven en helpt hij mensen en bedrijven om hun idealen te verwezenlijken.
Meer over de auteursMensenHandel
De bevrijding van de loonslaven (ook voor slavendrijvers)
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789082466300Samenvatting
De slavernij mag dan afgeschaft zijn, de mensenhandel floreert nog volop op de arbeidsmarkt. Het is geen vakbondsman die dat constateert, maar Marnix Geus, werkgever en oprichter van HPB Companies. Geus wil de ketenen van de ouderwetse arbeidsrelaties verbreken en de menselijke maat weer voorop stellen.
Wie de handel belangrijker maakt dan de mensen, riskeert een heel arm geestelijk leven, waarschuwt hij. In de dagelijkse bedrijfspraktijk leidt zijn idealisme tot allerlei geworstel. Hoe consequent Geus zijn hoog opgeleide en vrije werknemers ook 'teamies' noemt, zij blijven spreken over 'de baas'. Geus beschrijft zijn worsteling beeldend en laat de lezer ongegeneerd meekijken in de keuken van zijn bedrijf en zijn privéleven.
‘Een oprecht pleidooi voor mensgericht zakendoen. Het geheim van elke succesmagneet in de 21ste eeuw’ - Paola van de Velde, de Financiële Telegraaf
‘Sparkling and refreshing insights in the way we all would like to work in the 21st century’ - Verne Harnish, auteur van Scaling Up! (Rockefeller Habits 2.0).
‘In één adem uitgelezen! Wat een LEKKER boek. Persoonlijk, direct, leerzaam, inspirerend. Mijn motto is ‘Als je niet kan delen, kan je niet vermenigvuldigen’ en delen doet Marnix in dit boek! Inzicht in de kracht van de ondernemer, de valkuilen die voorbijkomen. Inzicht in hoe het zou moeten – of in elk geval – hoe je het zou moeten proberen. Dat niet alles lukt, maar dat alles mogelijk is. Dat je het als werkgever niet zo hoeft te doen omdat iedereen het zo doet. Maar dat je het moet doen uit passie, omdat het bij je bedrijf en bij jou past.’ – Marja Ruigrok, ondernemer en fractievoorzitter VVD Amsterdam
‘MensenHandel is een eerlijk en persoonlijk boek over het opbouwen van een succesvolle en leuke organisatie, met oprecht oog voor de werknemers. Over het belang van een gezamenlijke ambitie, missie en kernwaarden en de onderscheidende waarde van je organisatiecultuur. Marnix vertelt energiek en inspirerend over ondernemen met huid en haar en over de successen én hobbels die daarbij komen kijken. Vlot en energiek geschreven, inspirerend, open en kwetsbaar.’ - Caroline Mullers, Great Place To Work
‘Zowel voor werkgevers als voor hun medewerkers zeer de moeite waard!’ – John de Kuijer, franchisenemer Bruna Van Woustraat Amsterdam
‘In een wereld van robots en automatisering is het gemakkelijk om te vergeten wat de drijvende kracht is achter innovatieve bedrijven: mensen. In MensenHandel houdt Marnix je een confronterende spiegel voor of jij wel het beste uit jouw mensen haalt. Geef je ze genoeg aandacht, waardering en durf je hardop te zeggen waar het op staat? Great Place To Work word je niet zomaar, maar met de praktische tips en voorbeelden uit MensenHandel kom je een heel eind. Een aanrader voor elke moderne organisatie!’ - Remy Ludo Gieling, hoofdredacteur Sprout
‘Iedereen in de wereld van de PR kijkt bewonderend (en een tikkeltje jaloers) naar Marnix. Geen wonder, want zijn geesteskind Het PR Bureau is een succès fou. Lees dit boek, en u begrijpt waarom!’ - Rocco Mooij, hoofdredacteur Communicatie
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marnix Geus
Over Menno Bosma
Inhoudsopgave
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan