Lees verder
Guus van Deelen is een kritische denker en een gevestigde autoriteit op het gebied van L&D-management. Met een indrukwekkende staat van dienst in leidinggevende L&D-functies bij vooraanstaande multinationals, heeft hij diepgaande kennis opgebouwd in het beter, slimmer en klantvriendelijker inrichten en organiseren van L&D binnen talloze organisaties.
Meer over Guus van DeelenLeren organiseren
Maximale impact met L&D
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789462724181Samenvatting
Het runnen van een L&D-afdeling is geen dag hetzelfde en verre van eenvoudig. Je jongleert met de uiteenlopende behoeften van je klanten, elk met hun unieke wensen en uitdagingen. Niet elke klant of elk vraagstuk heeft dezelfde prioriteit. Maar zonder duidelijke focus verdwaal je in de dagelijkse hectiek. Je loopt het risico te verworden tot een operationele duizendpoot, altijd druk maar nooit echt effectief.
'Leren organiseren' vormt de perfecte schakel tussen waar je nu staat en waar je naartoe wilt. Het reikt je de inzichten en tools aan om de dienstverlening van je L&D-afdeling efficiënter te maken en leert je ook hoe je als L&D-adviseur meer impact kunt hebben. Deze twee elementen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden; succes is enkel mogelijk als zowel je strategie als de vaardigheden binnen je team optimaal zijn.
Met ervaring in meer dan 100 L&D-afdelingen, van overheidsinstellingen tot de retail, industrie en financiële sector, brengt auteur Guus van Deelen een schat aan kennis mee. Hij deelt niet alleen inzichten en best practices, maar ook de lessen die hij leerde uit de uitdagingen die hij tegenkwam. Dit alles heeft hij gebundeld in een helder model dat je meteen kunt toepassen in je eigen praktijk. Je leert je ambities scherper te definiëren en ontwikkelt een plan dat niet alleen visie biedt voor de toekomst, maar ook praktische acties bevat om direct mee aan de slag te gaan.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Guus van Deelen
Inhoudsopgave
2 HOE JE DIT BOEK KUNT GEBRUIKEN EN LEZEN 1 1
3 WAT NOODZAKELIJKE TERMEN 1 3
4 SUCCES IN L&D: HET IS AFHANKELIJK VAN DE CONTEXT 2 1
5 TIJD VOOR ACTIE! 3 7
6 MEEST GEZIENE TRENDS 5 1
7 COMPLIANCE 5 5
8 FUNCTIONELE VAARDIGHEDEN 6 5
9 TALENT, LEIDERSCHAP EN PROFESSIONELE ONTWIKKELING 7 3
10 PERFORMANCE IMPROVEMENT 8 1
11 CHANGE, CULTUUR EN STRATEGIE 9 7
12 COÖRDINEREN & ORGANISEREN 111
13 PRODUCEREN & FACILITEREN 119
14 MARKETING & COMMUNICATIE 131
15 PROJECTORGANISATIE 141
16 (STRATEGISCH) ADVIES 155
DE TOEKOMST VAN L&D 173
DANKWOORD 179
BIJLAGE 1 WERKEN MET DE L&D-QUICKSCAN 181
BIJLAGE 2 ADVIESROLLEN 183
BIJLAGE 3 VEELVOORKOMENDE UITDAGINGEN IN DE SAMENWERKING 185
BIJLAGE 4 TOEKOMSTIGE STRATEGISCHE CAPACITEITEN IN KAART BRENGEN 187
BIJLAGE 5 PRAKTISCH STAPPENPLAN 189
BIJLAGE 6 ROUTE NAAR RESULTAAT 193
BIJLAGE 7 MARKETING VOOR L&D 197
BIJLAGE 8 RASCI 199
BIJLAGE 9 WERKEN VANUIT PARTNERSCHAP 201
BIJLAGE 10 DE OPBOUW VAN VERTROUWEN 205
BIJLAGE 11 SELFASSESSMENT VERTROUWEN 207
BIJLAGE 12 EFFECTIEF INSPELEN OP DE SOORTEN HR BP 211
BRONNEN 215
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan