Justine Mol is internationaal gecertificeerd trainer Nonviolent Communication volgens het gedachtegoed van Marshall Rosenberg.
Meer over Justine MolDe giraf en de jakhals in ons
Over geweldloos communiceren
Paperback Nederlands 2012 6e druk 9789088503870Samenvatting
Marshall Rosenberg, de grondlegger van Nonviolent Communication ofwel Geweldloos Communiceren, koos twee dieren om zijn ideeën krachtig en duidelijk over te brengen: de jakhals en de giraf. Zij staan symbool voor twee kwaliteiten in ons. De jakhals is resultaatgericht, dwingend en autoritair. De giraf is zowel zachtaardig als sterk, kijkt met mildheid naar wat zich aandient, communiceert vanuit zijn hart en zoekt naar verbinding en helderheid.
In 'De giraf en de jakhals in ons' maakt Justine Mol duidelijk dat het mogelijk is de jakhals te accepteren en ruimte te geven en tegelijkertijd giraf te kunnen zijn, vanuit een diepe wens bij te dragen aan geluk en vrede voor iedereen. De giraf helpt de jakhals zich te uiten waardoor zijn meedogenloosheid kan veranderen in mededogen.
Justine Mol beschrijft de jakhalzenkanten en giraffeneigenschappen, geeft tips en laat mensen aan het woord in hun giraf- of jakhalsmoment. Een inspirerend boek waarin de lezer ervaart wat geweldloos communiceren inhoudt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Kennismaking met de jakhals en de giraf
2. Marshall Rosenberg en Geweldloos Communiceren
3. Kunnen we de jakhals niet wegdoen en gewoon giraf worden?
4. Het verschil tussen giraf zijn en doen alsof
5. Luisteren met giraffen- of met jakhalzenoren
6. Ook jij kunt wonderen verrichten
7. Jakhalzen tegen een ander, wat zegt dat over jezelf?
8. Jakhalzen- en giraffentaal
9. Maatschappelijke verandering
10. De jakhals en de giraf bij andere auteurs
Nawoord
Literatuur
Over de auteur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan