Lees verder
Ir. Berry Veldhoen (1959) is bedrijfskundige en al ruim 20 jaar actief als businessinnovator.
Meer over de auteursDe 9+ organisatie
Van marketshare naar mindshare
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089650863Samenvatting
Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2011!
Organisaties laten veel commerciële ruimte onbenut, omdat ze niet goed weten wat hun klanten werkelijk beweegt. Niet verwonderlijk, want 90% van wat klanten beweegt speelt zich af in het onbewuste. Inzicht in de onbewuste drijfveren biedt enorme kansen om 'binnen te komen' in het hoofd van de klant: van business doen naar relaties bouwen en van Operational Excellence naar Customer Excellence. Dit biedt bovendien dé kans op een doorbraak in klanttevredenheid, die nu nog vaak blijft steken rond de 7. Een misleidend cijfer, want zo'n voldoende blijkt onvoldoende...
Zie hier het perspectief voor de 9+ organisatie: de onderneming die volledig gebouwd is op het fundament van klantbeleving. De auteurs leggen in tien inspirerende hoofdstukken uit hoe organisaties in alle commerciële bedrijfsprocessen veel relevanter kunnen worden in de belevingswereld van de klant. Deze organisaties verwerven mindshare met een hoger marketshare als gevolg. De bonus? Volledig tevreden en daardoor loyale klanten!
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Berry Veldhoen
Over Stephan van Slooten
Inhoudsopgave
De 'journey' van dit boek
Deel 1: Het nieuwe luisteren: De weg naar de 9+ organisatie
1. Pas op, een tevreden klant
2. Operational Excellence: het einde in zicht?
3. Mindshare: het verschil maken in klantbeleving
Deel 2: Het onbewuste als bron van inspiratie voor de 9+ organisatie
4. Mindshare: wat niemand (u) vertelt
5. Het onbewuste: de baas in ons brein
Deel 3: Klantbeleving als pijler voor de 9+ organisatie: marketing, verkoop, service en propositie-ontwikkeling
6. De 9+ organisatie in marketing: het managen van verlangens
7. De 9+ organisatie in sales: ik ben verkocht!
8. De 9+ organisatie in service: het organiseren van de menselijke maat
9. De 9+ organisatie in product- en conceptontwikkeling: de klant doet mee!
10. De 9+ organisatie: het nieuwe commerciële bewustzijn
Noten
Over de auteurs
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan