Lees verder
Marcel Adriaanse is bedrijvenbouwer, investeerder en medeoprichter van interim- en consultancybureau Hofmeier.
Meer over Marcel AdriaanseZakendoen op gevoel
Het intuïtiemodel als basis voor succes
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789089655196Samenvatting
In je werk sta je dagelijks voor keuzes. Hoe haal ik deze deal binnen? Neem ik die sollicitant aan of niet? Is het slim deze investering te doen? Veel mensen benaderen dit soort vragen het liefst rationeel: ze verzamelen informatie, analyseren die en doordenken alles grondig. Dat levert vaak hoofdpijn op, maar lang niet altijd een goede beslissing. Wat zou er gebeuren als je wat vaker zou luisteren naar je gevoel?
Marcel Adriaanse vertrouwt al jaren op de kracht van intuïtie. Aan de hand van zijn intuïtiemodel laat hij in dit boek zien hoe intuïtie je zakelijk verder brengt.
De eerste drie pijlers van het model – autonomie, analyse en timing – betreffen jou als persoon en helpen je om betere beslissingen te nemen. Met de laatste drie pijlers – intonatie, empathie en kwetsbaarheid – krijg je met minder moeite meer voor elkaar.
Zijn advies? Zet je denkvermogen in, maar leer vooral te vertrouwen op je gevoel. Dat brengt je niet alleen volop energie en nieuwe inzichten, maar leidt ook tot een succesvolle organisatie en een betere versie van jezelf.
- Vertrouwen op intuïtie leidt tot betere beslissingen, meer zakelijk succes en een leuker leven.
- Zakendoen op gevoel is een life changer: de boeken die je daarna leest, de trainingen die je volgt, de gesprekken die je voert – je haalt er veel meer uit.
'Feiten en cijfers meenemen in je besluitvorming is essentieel. Maar de beste beslissingen
worden vaak intuïtief genomen. Dit boek leert je hoe intuïtief zakendoen je bedrijf én je leven
verrijkt.' - Jan Peter Balkenende, voormalig minister-president
'Overtuigend, inspirerend en verhelderend.' - Bas van der Veldt, algemeen directeur AFAS
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marcel Adriaanse
Inhoudsopgave
Levensfontein
INLEIDING
De mysterieuze kracht van je intuïtie
HET INTUITIEMODEL
De zes pijlers die je zakelijk verder brengen
Deel 1 LAAT JE INTUITIE VOOR JE WERKEN
Pijler 1 – Autonomie
Blijf de baas over jezelf
Autonomie als fundament voor een gezonde intuïtie
Pijler 2 – Analyse
De paracetamolvervanger
Analyseren met je doel voor ogen
Pijler 3 – Timing
Een goed gevoel voor timing
Beslissen op het juiste moment
Deel 2 ZO VOED JE DE INTUITIE VAN DE ANDER
Pijler 4 – Intonatie
Muziek in je communicatie
Met je intonatie de ander in beweging brengen
Pijler 5 – Empathie
Leef je in de ander in
Empathisch toewerken naar een positieve uitkomst
Pijler 6 – Kwetsbaarheid
Stel je kwetsbaar op
Je hoeft niet alles te kunnen en te weten
Nawoord - HOE DOE IK DAT TOCH?
Tot slot - DANKWOORD
OVER DE AUTEUR
BONUS
literatuurlijst - MEER LEZEN
MEER LEREN
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan