Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Thought leadership

als succesfactor in een veranderende samenleving

Ingenaaid Nederlands 2022 9789089656223
Nog niet verschenen, verwacht op 28‑03‑2022
29,99

Samenvatting

Steeds meer bestuurders, leiders en (marketing)- communicatieprofessionals hebben thought leadership als speerpunt in hun strategische plannen staan. Maar wat houdt thought leadership eigenlijk in? En hoe kun je thought leadership ontwikkelen en daadwerkelijk in praktijk brengen? Dit is het eerste boek dat je een verfrissende kijk en concrete handvatten biedt om thought leadership in je eigen organisatie te ontwikkelen.

Een succesvolle thought leadership strategie valt of staat met het durven uitdragen van vernieuwend perspectief. Hoe ontwikkel je zo’n Novel Point of View? Hoe betrek je medewerkers en andere stakeholders daarbij? Hoe vertaal je je vernieuwende perspectief naar de praktijk en bouw je vertrouwen bij stakeholders rondom dat vernieuwende perspectief en de daarbij horende koers? En wat betekent dat voor leiderschap en communicatie?

Op bevlogen wijze en aan de hand van vijf actuele thought leadership cases laten de auteurs zien hoe organisaties dit op succesvolle wijze kunnen doen. Zo geven de auteurs een kijkje in de keuken van Bernhoven, het ziekenhuis dat vanuit het vernieuwende perspectief ‘Betere zorg, door minder zorg’ hun complete zorgmodel op succesvolle wijze kantelde en patiënten en stakeholders hier op inspirerende wijze bij betrok. En ze laten zien hoe het Deense energiebedrijf Ørsted, Philips, Unilever, woningcorporatie Sint Trudo en parktheater Eindhoven voor een alternatieve koers kozen door te vertrekken vanuit vernieuwende zienswijzen en die vertaalden naar concreet gedrag en resultaat.

Ben jij die bestuurder, leider of (marketing)communicatieprofessional die thought leadership op de strategische agenda heeft staan? Dan is dit jouw handboek om die strategie en positionering vorm te geven.

• Hét handboek voor bestuurders, leiders en communicatieprofessionals die hun thought leadership willen versterken.
• Biedt een verfrissende kijk op hoe organisaties zich op een impactvolle en toekomstbestendige manier kunnen positioneren.

Specificaties

ISBN13:9789089656223
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:200
Druk:1
Verschijningsdatum:28-3-2022
Hoofdrubriek:Leiderschap

Over Mignon van Halderen

Mignon van Halderen zette thought leadership (inter)nationaal op de kaart. Daarvoor richtte zij onder meer het lectoraat Thought Leadership bij Fontys Hogescholen in Eindhoven op. Mignon is inmiddels partner bij de Reputatiegroep, een van de toonaangevende strategie-bureaus in Nederland.

Andere boeken door Mignon van Halderen

Over Brandon Martens

Brandon Martens is creatief-strategisch adviseur bij de Reputatiegroep en heeft zich vanuit het lectoraat al meer dan zeven jaar verdiept in thought leadership. Zij houden zich beiden bezig met thema’s als strategieontwikkeling, positionering en stakeholdermanagement.

Andere boeken door Brandon Martens

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Thought leadership