

Lukas Burgering werkte dertien jaar als televisiejournalist voor de NOS. Daarna stapte hij over naar het bedrijfsleven. Hij houdt zich bezig met vraagstukken rondom communicatie, reputatie, crisis en mediastrategie. Hij adviseerde verschillende grote concerns, maar ook kleinere organisaties over tal van vraagstukken.
Meer over Lukas BurgeringDe woordvoerder
Effectief en overtuigend spreken in de media
Paperback Nederlands 2023 9789089656827Samenvatting
Het aantal woordvoerders neemt hand over hand toe. Alleen al bij de Rijksoverheid is dat aantal de laatste jaren met 25% toegenomen. Maar of daarmee de communicatie ook verbeterd is, is nog maar de vraag. Overal 'nee' of 'geen commentaar' op zeggen, dat kan iedereen, maar effectief woordvoeren is een specialisme.
Veel sprekers zijn onzeker; ze maken zich druk over wat een journalist gaat vragen. Maar dat is nergens voor nodig. Je kunt je energie veel beter stoppen in wat je zelf gaat zeggen. Daarvoor is het nodig dat je begrijpt hoe de media werken en waarom journalisten doen wat ze doen.
Begrijpen dat journalisten geen vijanden zijn en dat je een gemeenschappelijk belang hebt. Met die kennis kun je een goede woordvoeringslijn opstellen. De toepassing van de juiste technieken en het omzeilen van allerlei valkuilen maakt iedereen een goede spreker in de media. Hoe lastig dat soms ook is.
Specificaties
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan