Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing Dit is contentmarketing
Dit is contentmarketing
Dit is contentmarketing
Bart Lombaerts Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Meer over de auteurs
Lees het volledige artikel
Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf, Michel Libens e.a.

Dit is contentmarketing

Hoe met straffe content je business doen groeien

Gebonden Nederlands 2020 9789401472357
Verkooppositie 1009
Gebonden | NL € 39,99 E-book | NL € 31,99
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
39,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het basisboek contentmarketing

- Met interviews van internationale experts als Ann Handley, Robert Rose, Andrew Davis en Jesper Laursen.
- Met meer dan 200 cases en voorbeelden.
- Met concrete tips voor startende én ervaren content marketeers.

In enkele jaren tijd heeft content marketing zijn imago van shiny new thing afgeworpen en is het one of the gang geworden. Het zijn uitzonderingen die deze techniek niet inzetten.

Stilaan groeit het besef dat content marketing meer is. Het groeit uit tot een mindset, die niet enkel past op je blog of in je nieuwsbrief, maar die je kunt doortrekken in je volledige marketing- en communicatieaanpak.

Vier jaar na hun eerste boek over content marketing - waarvan meer dan 2000 exemplaren verkocht werden - brengen vier Belgische experts hun inzichten, methodes en bedrijfsgeheimen samen voor een nieuw basiswerk over dit onderwerp, geschreven vanuit hun eigen ervaring.

Specificaties

ISBN13:9789401472357
Trefwoorden:marketing, contentmarketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:278
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Verschijningsdatum:27-10-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Dit is nu contentmarketing - 'Helpt ons op weg'
Henk Jan Kamsteeg | 17 februari 2021
Seth Godin laat er geen misverstand over bestaan: 'Contentmarketing is de enige marketing die nog overblijft.' Wanneer iemand als marketinggoeroe Godin dit zegt, doen we er als bedrijven en organisaties wijs aan onze marketing serieus onder de loep te nemen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Andere boeken door Bart Lombaerts

Bekijk alle boeken

Over Wouter Temmerman

Wouter Temmerman richtte samen met Bart Lombaerts het contentproductiehuis SPYKE op. Tevoren werkte als hoofdredacteur bij Kiosk en als journalist bij Media Marketing alvorens als freelance journalist en blogger aan de slag te gaan. Hij schrijft onder andere voor Trends en voor diverse b2b-magazines, maar zag geleidelijk aan het aandeel bedrijven in zijn klantenportefeuille toenemen. Hij houdt ervan om complexe onderwerpen te ontrafelen en op een heldere manier op papier te zetten. Zijn specialiteiten? Marketing, media en ondernemen.

Andere boeken door Wouter Temmerman

Bekijk alle boeken

Over Koen Denolf

Met 25 jaar marcom-ervaring op de teller, specialiseerde Koen Denolf zich in 2015 tot het samenbrengen van content en advertising, met zijn bureau The Fat Lady. Daarvoor verdiende Denolf zijn strepen in marktonderzoek (Bekaert), communicatiestrategie (markee) en content (Het Salon). Zijn belangrijkste credo is dat alle communicatie een meerwaarde moet hebben.

Andere boeken door Koen Denolf

Bekijk alle boeken

Over Michel Libens

Michel Libens is al zijn hele professionele leven actief op het snijpunt van marketing en uitgeven. Eerst in diverse functies bij Wolters Kluwer, daarna als managing partner en CEO van Propaganda, één van de Belgische marktleidende contentmarketingbureaus. Hij is ook oprichtend voorzitter van Custo, de Belgische federatie van contentmarketingagencies én voorzitter van de STIMA Expert-groep content marketing. Michel is een gedreven '(content marketing) strategy first' believer.

Andere boeken door Michel Libens

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING
DE TECHNIEK WORDT EEN MINDSET 8

HOOFDSTUK 1
WAT IS CONTENT MARKETING? 10
1.1 Van John Deere tot Guinness: hoe het ooit begon 12
1.2 De geboorte van content marketing 13
1.3 Wat kun je ermee? 20
1.4 Hoe maak je tegenwoordig het verschil? 22
1.5 Content marketing staat niet meer alleen 25
1.6 Het is een techniek, maar nog meer een mindset 27

DEEL 1
STRATEGIE EERST 33

HOOFDSTUK 2
HOE ONTWIKKEL JE EEN CONTENTMARKETINGSTRATEGIE? 34
2.1 Tijd voor strategie 36
2.2 Strategy first 36
2.3 Strategie en effectiviteit 37
2.4 De strategieoefening 40
2.5 Update regelmatig je contentstrategie 62

HOOFDSTUK 3
WAAROM DOE JE AAN CONTENT MARKETING? 68
3.1 Maak je content of doe je aan content marketing? 71
3.2 Het ene doel is het andere niet 72
3.3 Brand awareness 74
3.4 Informeren 75
3.5 Vertrouwen en geloofwaardigheid 77
3.6 Lead generation 79
3.7 Merktrouw en klantgerichtheid 81
3.8 Betekenisvol zijn 82
3.9 Doelen mappen in je funnel 84

DEEL 2
STRAFFE CONTENT 91

HOOFDSTUK 4
HOE MAAK JE QUALITY CONTENT? 92
4.1 Het belang van quality content 94
4.2 Waar loopt het veelal fout? 100
4.3 Hoe journalistieke principes je content nog beter kunnen maken 108
4.4 Slimme manieren om je content te diversifiëren 114
4.5 Hoe kom je tot quality content? 117
4.6 Wat als goed niet goed genoeg is 122

HOOFDSTUK 5
HOREN, ZIEN EN SCHRIJVEN. WELKE SOORTEN CONTENT KUN JE MAKEN? 138
5.1 Een waaier aan mogelijkheden 140
5.2 Contentmarketingformats 141
5.3 Geschreven content 147
5.4 Videocontent 151
5.5 Beeldcontent 156
5.6 Audiocontent 159
5.7 Contenttypes mappen in je funnel 161

HOOFDSTUK 6
DISTRIBUTIE EN PROMOTIE VANCONTENT 166
6.1 Waarom contentdistributie je aandacht vereist 168
6.2 Distributiestrategie 170
6.3 POE-model: paid, owned en earned media 174

DEEL 3
HOE ORGANISEER JE CONTENT MARKETING? 203

HOOFDSTUK 7
METEN EN OPTIMALISEREN VAN CONTENT ENAUTOMATISEREN VAN CONTENTDISTRIBUTIE 204
7.1 Meten is weten, maar vooral overtuigen en verbeteren 206
7.2 Consumptie-metrics: hoe groot is je publiek? 206
7.3 Deel-metrics: hoe geëngageerd is je publiek? 210
7.4 Lead metrics: hoeveel klantgegevens tel je? 212
7.5 Verkoop-metrics: doet je content verkopen? 214
7.6 Behoud het overzicht dankzij dashboards 216
7.7 Metrics mappen je funnel 216
7.8 Optimaliseren van content 218
7.9 Automatiseren van contentdistributie 224

HOOFDSTUK 8
JE ORGANISATIE AANPASSEN 236
8.1 Van marketeer naar uitgever: gevolgen voor de marketingafdeling 238
8.2 Wat doe je zelf en wat besteed je uit? 245
8.3 Niet enkel een taak voor marketing 250

HOOFDSTUK 9
CONTENT MARKETING ALS BUSINESSMODEL 258
9.1 Content marketing kan big business zijn 259

EEN PLEIDOOI 267
EEN DANKWOORD 268
OVER DE AUTEURS 269
EXTRA INSPIRATIE 270
EINDNOTEN 272

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Dit is contentmarketing
    Bart Lombaerts
    Dit is contentmarketing
    € 31,99
  • Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    Christiaan Slierendrecht
    Word eens volwassen! - Next level online ondernemen
    € 21,95
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,00
  • LinkedIn Power
    Marjolein Bongers
    LinkedIn Power
    € 20,00
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • Strategische marketingplanning
    Karel Jan Alsem
    Strategische marketingplanning
    € 71,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dit is contentmarketing

        Dit is contentmarketing
        Bart Lombaerts , Wouter Temmerman , Koen Denolf , Michel Libens
        /