Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De ISM-methode versie 3

verleden, heden en toekomst van IT-servicemanagement

E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789401801980
Direct te downloaden

Samenvatting

Het vakgebied IT-servicemanagement (ITSM) is nog maar dertig jaar jong en heeft al veel positieve resultaten opgeleverd. Door de jaren heen zijn nieuwe inzichten en oplossingen verschenen: Looijen, ITIL, ASL, BiSL, ISO20000 en vele andere. Alle droegen bij aan de groei van het vakgebied en aan verbeterde dienstverlening. Helaas zijn al deze ervaringen tot nu toe niet gebundeld in één gestructureerde en vooral toepasbare methode.

Dit was de aanleiding voor de ontwikkeling van de ISM-methode: niet het wiel opnieuw uitvinden, maar alle voor IT-dienstverlening relevante en toepasbare kennis en ervaring onderbrengen in één praktische methode. De ISM-methode wordt inmiddels bij een groot en groeiend aantal IT-beheerafdelingen succesvol toegepast.

In dit boek beschrijven de auteurs, Wim Hoving en Jan van Bon, hoe de ervaringen uit het verleden geleid hebben tot de huidige status van IT-servicemanagement en hoe de ISM-methode binnen dit domein gestructureerd is opgebouwd. Het boek beschrijft waar People, Process & Product aan moeten voldoen en hoe deze middelen samenwerken. Verder beschrijft het boek de invoeringsmethode, met veel aandacht voor borging en cultuurverandering, een uitgebreide definitielijst, en een voorbeeld van een compact procesmodel.
Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van procesmatig werken. Kritisch en autodidactisch heeft hij, bottom-up, constant gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening door praktisch te innoveren en samenhang aan te brengen tussen alle hulpmiddelen.

Jan van Bon is een internationaal erkende deskundige auteur, hoofdredacteur en spreker. Zijn brede kennis en analytisch vermogen gebruikt hij, top-down, om kritisch de erkende frameworks en standaarden te beschouwen en daaruit kennis te selecteren en toepasbaar te maken.

Met dit boek willen de auteurs het IT-beheer verder professionaliseren. De structuur en compactheid maken het mogelijk de ISM-methode eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen. Ook willen de auteurs een nieuwe impuls geven aan het denken over IT-servicemanagement. Maar bovenal hopen zij dat het boek bijdraagt aan de verbetering van uw IT-dienstverlening. Daar is het tenslotte allemaal om begonnen.

Specificaties

ISBN13:9789401801980
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:357
Druk:1
Verschijningsdatum:1-6-2017
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Wim Hoving

Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van modern IT servicemanagement. Kritisch en creatief heeft hij, bottom-up, constant gewerkt aan het verbeteren van de dienstverlening door praktisch te innoveren en samenhang aan te brengen tussen alle hulpmiddelen. Als gedreven senior manager en organisatieverbeteraar gaat hij voor duurzame resultaten. Resultaat en dus mensgericht, omdat medewerkers de kwaliteit van de uitvoering bepalen. Zowel bij het doorvoeren van veranderingen als het langdurig toepassen. Hij richt zich vooral op het structureel en resultaatgericht verbeteren van de dienstverlening door het verbeteren van de samenwerking tussen leiders, teams en professionals, en tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers en haar toeleveranciers. Dit leidt tot stabielere en efficiënter functionerende organisaties. Daardoor is geleidelijk de aandacht verlegd van het klassiek invoeren van ITIL, DevOps en procesmatig werken, naar resultaatgericht werken, met modern holistisch servicemanagement als middel, waarbij ‘lessons learned’ uit ITIL, DevOps, OBM, agile en experience management consequent geïntegreerd zijn in één werkwijze voor de gehele IT-organisatie. Wim heeft van hieruit, samen met een team van experts, leidinggegeven aan de ontwikkeling van de ISM-methode. Met de ISM-methode beschikt iedereen over een compacte breed inzetbare methode die snel en gefaseerd ingevoerd kan worden. Als ITSM-expert is hij een veelgevraagd klankbord voor leiders op C-level om zijn kennis met hen te delen. Hij is auteur, congresspreker, eventorganisator en actief blogger op Linkedin.

Andere boeken door Wim Hoving

Over Jan van Bon

Jan van Bon studeerde in 1979 af als biomathematicus, waarna hij als onderzoeker aan de Rijksuniversiteit Groningen verschillende projecten voor de overheid uitvoerde. Vanaf 1989 begon hij zijn loopbaan in de automatisering met de invoering van processen bij PTT Post, en later bij PTT Telecom (IPW) en Unisource Information Services. Vanaf het begin van de jaren negentig was hij nauw betrokken bij de ontwikkeling en verspreiding van kennis op het gebied van IT-management. In 1993 was hij één van de initiatiefnemers van het IT Service Management Forum in Nederland (ITSMF), en mede verantwoordelijk voor het professionaliseren van de vereniging. Voor ITSMF-International was hij jarenlang de trekker van de mondiale publicatiecommissie. Ook organiseerde hij voor diverse partijen tientallen seminars, symposia en congressen over beheer-relevante thema's. In 1996 nam hij het initiatief tot het opstellen van een Compendium IT Beheer. Dit initiatief werd uitgebouwd tot het IT Beheer Jaarboek, een reeks die verscheen van 1997 tot 2008. In totaal produceerde hij als hoofdredacteur ruim 70 boeken over IT-managementvraagstukken, met een grote internationale groep auteurs en reviewers. Sinds 1996 is hij ook de hoofdredacteur van de ITSM Portal, een internationaal kennisplatform waarmee tot op de dag van vandaag velen worden voorzien van informatie over actuele IT-managementvraagstukken.

Andere boeken door Jan van Bon

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De ISM-methode versie 3