Coöperatief vergaderen
Een complete aanpak voor actief vergaderen met betrokken deelnemers
Gebonden Nederlands 2015 7e druk 9789461182067Samenvatting
Woont u graag vergaderingen bij?
Leert u op de vergadering uw collega's beter kennen en gaat u ze meer waarderen? Zorgt het gesprek ervoor dat iedereen zijn werk beter gaan doen? Kunt u tijdens de vergadering meewerken aan besluiten? Brengt u in de vergaderingen alles wat u weet over effectief communiceren, leren en samenwerken in de praktijk?
Als u op minstens een van deze vragen 'nee' hebt geantwoord, is dit boek echt iets voor u. U heeft dan het gevoel dat er méér uit vergaderingen te halen valt. Als deelnemer wilt u het gevoel hebben dat jullie samen iets wezenlijks aan het doen zijn. Als leider van de vergadering wilt u dat uw mensen zich echt betrokken voelen bij de gespreksonderwerpen.
Het kan beter!
Vergaderen kan beter, door echt samen te vergaderen: coöperatief te vergaderen. Dat betekent:
- geen eenrichtingsverkeer;
- zoveel mogelijk mensen gelijktijdig actief;
- efficiënte onderlinge communicatie.
Betekent dit dat u voor iedere vergadering uren voorbereidingstijd kwijt bent? Nee! Uiteraard moet u even bedenken hoe u het gaat aanpakken. Maar als u na het lezen van dit boek de diverse mogelijkheden in uw hoofd heeft, vergt dat weinig extra tijd. Dan zult u merken dat u de vergaderingen eenvoudig naar een hoger niveau kunt tillen!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Voorwoord
1. Goed om te weten
2. Goed om te doen
3. Structuren voor professionele ontwikkeling
4. Structuren voor het nemen van besluiten
5. Structuren voor persoonlijk contact: relaties
Schema Structuren
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan