Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Leiderschap Leadership in the digital world
Leadership in the digital world
Leadership in the digital world
Ralf Knegtmans Ralf Knegtmans is managing partner van het gerenommeerde Leadership Consulting & Executive Search-kantoor De Vroedt & Thierry. Meer over de auteurs
Ylva Poelman: ‘De ceo blijft voorlopig nog een mens’ Lex van Almelo 2 december 2019 Een computer als baas vinden mensen niet aanvaardbaar, maar dat kan verschuiven, zeggen innovatieadviseur Ylva Poelman en leadership consultant annex executive searcher Ralf Knegtmans. Lees het volledige artikel
Ralf Knegtmans, Ylva Poelman

Leadership in the digital world

Prepared for tomorrow

Paperback Engels 2020 9789462156968
8 beoordelingen
10
Voormalig #2Totaal 17 dagen
Verkooppositie 5561233 dagen in de top 100
Paperback | NL € 29,95 E-book | NL € 23,95 Paperback | EN € 24,95
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Digital technology is not only rapidly changing the world in which we live, it is also making it increasingly complex. In Leadership in the Digital World Ralf Knegtmans and Ylva Poelman explore the consequences of digitisation for organisations and the traits this requires in leaders. When they started working on the book, their perspectives were diametrically opposed. This makes their book a compelling search for answers that lie somewhere in the middle.

As Managing Partner of a leading executive search firm, Knegtmans questions whether top business leaders are prepared for the huge impact digital technology will have on business and society. As an independent innovation consultant, Poelman adopts a different approach: this is not the first time humanity has had to adapt to major change. Those who were astute enough could have prepared for the digital revolution well in advance.

Leadership in a Digital Age is a thorough quest into challenges all businesses will be facing, such as: Does the digital age call for a new kind of leader? Or will artificial intelligence eliminate the need for leadership? Why will future leaders be faced with the delicate balancing act of combining both exploration and exploitation? To find answers to these questions, the authors spoke to leaders and experts in fields ranging from recruitment and banking to psychology and retail.

The result: a stimulating book that explains what digitisation involves, the impact it will have on business and how the digital revolution will affect the search for the right leaders. Leadership in the Digital World concludes with a discussion of the traits leaders will need in today’s new world and explains how leaders can effectively develop these competencies.

Specificaties

ISBN13:9789462156968
Trefwoorden:leiderschap, digitaal leiderschap, digitale wereld
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:200
Uitgever:Vakmedianet
Druk:1
Verschijningsdatum:28-8-2020
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (1)

Leiderschap in de digitale wereld - 'Aanrader voor recruiters en managers'
Louis Thörig | 7 november 2019
We leven in het tijdperk van de digitale revolutie met al zijn disruptieve effecten. Dankzij digitalisering is disruptie het nieuwe normaal geworden. In Leiderschap in de digitale wereld onderzoeken Ralf Knegtmans en Ylva Poelman wat de gevolgen zijn voor organisaties en hun leiders.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
8 stemmen
4
3
0
1
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Ylva Poelman: ‘De ceo blijft voorlopig nog een mens’
Lex van Almelo 2 december 2019 Een computer als baas vinden mensen niet aanvaardbaar, maar dat kan verschuiven, zeggen innovatieadviseur Ylva Poelman en leadership consultant annex executive searcher Ralf Knegtmans. Zij beschrijven in Leiderschap in de digitale wereld onder meer de noodzakelijke eigenschappen van de toekomstbestendige leider.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Ralf Knegtmans

Ralf Knegtmans is managing partner van het gerenommeerde Leadership Consulting & Executive Search-kantoor De Vroedt & Thierry. Dit 45-jarige bedrijf ziet het als uitdaging om op een vernieuwende manier naar talent te kijken. Naast zijn reguliere werk was Ralf Knegtmans de afgelopen tien jaar columnist bij onder andere FD.nl, De Financieele Telegraaf, Management Team, Elsevier Magazine, Nu.Zakelijk en BNR. Hij schreef onder andere de boeken Toptalent: De 9 universele criteria, Diversiteit als uitdaging, Hoe word je CEO? en Agile Talent. Ook schreef hij verschillende hoofdstukken in boeken over strategisch talentmanagent. Ralf Knegtmans is een veelgevraagd spreker op zijn expertisegebied. Hij geeft interactieve lezingen en presentaties voor congressen, bedrijven en universiteiten in binnen en buitenland.

Andere boeken door Ralf Knegtmans

Bekijk alle boeken

Over Ylva Poelman

Ylva Poelman studeerde natuurkunde en sterrenkunde en is zelfstandig innovatieadviseur met een specialisatie op het gebied van bio-inspired innovation, ook bekend als biomimicry of bionica. Op dit gebied vervult ze in Nederland een pioniersrol. Ze houdt zich bezig met zowel technische als organisatorische innovatie waarin leiderschap een belangrijke rol speelt. Voorheen was ze mede-oprichter en directeur van een innovatief ICT-bedrijf dat ze verkocht aan een concullega. Onder de titel De Bionische Vrouw publiceerde Ylva de afgelopen vijf jaar meer dan honderd columns over voorbeelden van bio-inspired innovation in dagblad Trouw. Ook schreef ze over deze innovatiemethode het boek De natuur als uitvinder – Miljarden jaren aan innovatie gratis beschikbaar. Daarnaast geeft Ylva lezingen en workshops voor congressen, bedrijven en onderwijsinstellingen over de meest uiteenlopende onderwerpen omdat bio-inspired innovation een zeer breed toepassingsgebied heeft: van (medische) technologie tot zelforganisatie, van architectuur tot marketing en van duurzaamheid tot leiderschap.

Andere boeken door Ylva Poelman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Part 1 9

01. INTRODUCTION 13
1.1 Reason for this book 16

02. WHAT IS DIGITISATION? 23
2.1 What is digitisation? 26
2.2 A number of important concepts 30
2.3 Future digital developments 42

Part 2 47

03. THE IMPACT OF DIGITISATION ON BUSINESS 51
3.1 Competition: the boundaries are blurring 54
3.2 Innovation: essential and endless 57
3.3 Exploration and exploitation: a delicate balancing act 60
3.4 Digitisation: use the smart tool meaningfully 64
3.5 Customers: well-Informed, more empowered, and helpful 67
3.6 Organisation: agile, learning and part of a network 70
3.7 Work: renewed war on talent, generations and the future of work 73
3.8 Final note 77

04. THE CONSEQUENCES OF DIGITISATION FOR RECRUITMENT AND EXECUTIVE SEARCH 83
4.1 The impact of digitisation on the search sector 84
4.2 Digital tools for the search process 86
4.3 The future of recruitment and executive search companies 94

05. CONSEQUENCES OF DIGITISATION FOR RETAIL BANKS 103
5.1 The emergence of fintechs 104
5.2 A Copernican revolution 107
5.3 Digital services 110
5.4 What is acceptable for customers? 113
5.5 Different ways of operating and working 115
5.6 New challenges 117

Part 3 123

06. LEADERSHIP IN THE DIGITAL WORLD 127
6.1 What is leadership? 129
6.2 Changing ideas about leadership in a nutshell 132
6.3 Transformations in the digital age 135
6.4 Existential crisis 141
6.5 Is the leader of the future an AI? 142
6.6 Conclusion 144

07. TRAITS OF A LEADER IN THE DIGITAL WORLD 151
7.1 Compiling the list 153
7.2 Traits that help leaders navigate the digital world 156
7.3 Not everyone can be a (good) leader 172
7.4 The future 176

About the authors 181
Acknowledgements 183
Bibliography 187
List of terms 201

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Leiderschap in de digitale wereld
    Ralf Knegtmans
    Leiderschap in de digitale wereld
    € 29,95
  • Situationeel leidinggeven
    Paul Hersey
    Situationeel leidinggeven
    € 20,00
  • De kleine Covey
    Jan Kuipers
    De kleine Covey
    € 11,99
  • Feedforward in leiderschap
    Muriel Schrikkema
    Feedforward in leiderschap
    € 27,99
  • Deep democracy
    Jitske Kramer
    Deep democracy
    € 26,95
  • De verfrissende smaak van zure appels - Pijnmanagement: onmisbaar voor succesvol leiderschap
    Mathilde Maas Kuper
    De verfrissende smaak van zure appels - Pijnmanagement: onmisbaar voor succesvol leiderschap
    € 27,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leadership in the digital world

        Leadership in the digital world
        Ralf Knegtmans , Ylva Poelman
        /