
Peter Kentie is voormalig directeur van de citymarketingorganisatie Eindhoven365, die verantwoordelijk is voor de merkstrategie en marketingactivatie van Eindhoven. Als brand manager heeft hij gewerkt voor merken zoals ilse.nl, PSV en Philips.com. Hij is opgeleid als vormgever en marketeer, met een grote liefde voor design, technologie en Eindhoven.
Meer over Peter KentieShare the Vibe
van Eindhoven
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789462265295Samenvatting
Boek over citymarketing in het algemeen en de merkontwikkeling van Eindhoven.
Dit boek beschrijft vanuit de dagelijkse praktijk van de citymarketingorganisatie Eindhoven365 de gekozen aanpak en creatieve uitwerking. Een langjarig en succesvol project met duidelijke doelstellingen en gebaseerd op een even onderscheidende als aansprekende aanpak: co-creatie en open source.
Hoe veranderde een industriestad in een bruisende, innovatieve stad die wereldwijd de aandacht trekt? Share the Vibe neemt je mee in het fascinerende verhaal van Eindhovens metamorfose. Door onconventioneel denken en intensieve samenwerking creëerde Eindhoven een sterk merk en duidelijke positionering. In dit rijk geïllustreerde boek lees je alles over de strategische keuzes die Eindhoven maakte, en ontdek je hoe de iconische
vibes tot leven kwamen.
“Dat in Nederland marketing en merkmanagement ook worden toegepast op steden, regio’s en het land als geheel, mag inmiddels niemand nog verbazen. Een voorvechter hiervan is Peter Kentie. Mede dankzij zijn werk heeft Eindhoven een voorbeeldfunctie. Met een duidelijke strategie, die erop gericht is om de stad bij een internationaal publiek te verbinden met technologie, design en kennis, heeft Eindhoven zich in Europa en daarbuiten op de kaart gezet. Dit boek is daarom een warme aanrader.” - Robert Govers, auteur van Imaginative Communities: Admired cities, regions and countries.
Trefwoorden
citymarketing place branding eindhoven strategie marketing merkontwikkeling stadsontwikkeling co-creatie open source innovatie stadsmarketing merkmanagement positionering communicatie design stedelijke identiteit technologie transformatie samenwerking branding kennis creatieve industrie merkidentiteit stadspromotie vibes best practices doelgroepen internationalisering praktijkcase toerisme
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Peter Kentie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan