Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Marketing Sterke merken, betere wereld
Sterke merken, betere wereld
Bart Brüggenwirth

Bart Brüggenwirth wil de kracht van marketing benutten om positieve veranderingen te realiseren.

Meer over Bart Brüggenwirth
Sterke merken, betere wereld Bart Brüggenwirth 5 juli 2017 Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol speelt in de positionering van bedrijven en merken. De vraag is hóe je daaraan invulling geeft en daarmee een betere marktpositie en sterker merk creëert.  Om bedrijven te inspireren om maatschappelijke uitdagingen om te zetten in marktkansen schreef Bart Brüggenwirth Sterke merken, betere wereld. Lees het volledige artikel
Bart Brüggenwirth

Sterke merken, betere wereld

De maatschappelijke betekenis als nieuw perspectief voor je merk

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789462761926
4 stemmen
Voormalig top 100Totaal 26 dagen
Paperback | NL € 41,50 E-book | NL € 32,95
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
41,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In top 3 PIM Marketing Literatuur Prijs 2017

Merken worden beter gewaardeerd als ze bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Ze spelen hiermee in op de behoeftes van mensen om positieve, duurzame keuzes te maken. Door het merk, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden bouw je sterkere merken voor een betere wereld. Zo creëer je maatschappelijke betekenis, dé essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering.

Sterke merken, betere wereld laat zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van onder andere Eneco, Unilever, Triodos Bank en DSM hun afwegingen, ervaringen en tips. En met de ‘open branding roadmap’ beschik je over de tools om zelf aan de slag te gaan.

Dit boek is bedoeld voor ondernemers en professionals in marketing, branding, communicatie en mvo die een sterker merk willen bouwen én willen bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Het is ook geschikt voor gebruik in het hoger economisch onderwijs.

"Brengt merken, markten, milieu en maatschappij overtuigend bij elkaar. Een absolute aanrader voor elke onderneming met een missie." - Willem Lageweg, medeoprichter en voormalig directeur MVO Nederland

"De urgentie om merken in te zetten voor maatschappelijke verandering is groter dan ooit. Dit boek biedt daarvoor unieke inzichten en handelingsperspectief voor elke marketeer." - Anneke Sipkens, algemeen directeur Stichting DOEN

"Must read als je als marketingprofessional op strategisch niveau verantwoordelijk bent voor het merkenbeleid van een organisatie. (...) Een aanrader voor marketeers." - recensie Tijdschrift voor Marketing van Max Kohnstamm, programmamanager SRM

Trefwoorden

duurzaamheid   marketing   maatschappelijke betekenis   open branding   merkpositionering   merkontwikkeling   purpose marketing   mvo   innovatie   merkwaarde   strategie   consumentengedrag   maatschappelijke impact   communicatie   purpose economy   stakeholderwaarde   circulaire economie   betekeniseconomie   storytelling   sustainable development goals   meervoudige waardecreatie   integrated value   greenwashing   empowerment   shared value   transparantie   social enterprises   samenwerking   b2b-marketing   nudging  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462761926
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:6-6-2017
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Sterke merken, betere wereld
Bart Brüggenwirth 5 juli 2017 Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol speelt in de positionering van bedrijven en merken. De vraag is hóe je daaraan invulling geeft en daarmee een betere marktpositie en sterker merk creëert.  Om bedrijven te inspireren om maatschappelijke uitdagingen om te zetten in marktkansen schreef Bart Brüggenwirth Sterke merken, betere wereld.
Artikel lezen

Over Bart Brüggenwirth

Bart Brüggenwirth wil de kracht van marketing benutten om positieve veranderingen te realiseren. Hij heeft ruime ervaring in marketing, merken- en communicatiemanagement, onder andere bij SCAN Management Consultants en Grey Advertising , waar hij voor uiteenlopende nationale en internationale bedrijven werkte. In 2003 richtte hij b-open op. Daarmee was hij een van de pioniers in Nederland op het gebied van duurzame marketing.

Andere boeken door Bart Brüggenwirth

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord Erik van Engelen
Voorwoord Bart Brüggenwirth

1. Inleiding

Deel I: Marketing en mvo verbinden
2. Het speelveld verandert
2.1 Inleiding
2.2 Waar komen we vandaan?
2.3 Nieuwe realiteit
2.4 Consumeren zonder schuldgevoel
2.5 Key notes

3. Van defensief naar strategisch mvo
3.1 Inleiding
3.2 Hoe het begon: mvo als verantwoordelijkheid
3.3 De volgende stap: waarde creëren met mvo
3.4 Ontwikkeling van mvo binnen een bedrijf
3.5 Key notes

4. Naar meer betekenisvolle marketing
4.1 Inleiding
4.2 Van markt naar maatschappij
4.3 Ontwikkeling van merken
4.4 Maatschappelijke betekenis creëren door open branding
4.5 Key notes

5. Maatschappelijke betekenis als nieuw perspectief
5.1 Inleiding
5.2 Wat is maatschappelijke betekenis?
5.3 Je maatschappelijke betekenis inkleuren: thema’s en rollen
5.4 Het belang van de maatschappelijke betekenis
5.5 Key notes

6. Samenvatting marketing en mvo verbinden

Deel II: Verhalen uit de praktijk
7. Eneco: duurzame energie van iedereen
Erik van Engelen, directeur Consumenten

8. Unox: de magen en harten van alle Nederlanders verwarmen
Anniek Mauser, directeur Duurzaamheid Unilever Benelux en Karlijn Ris, marketingdirecteur Unox

9. a.s.r.: echt helpen door te doen
Bob Stehmann, CMO

10. DSM: bright science, brighter living
Jos van Haastrecht, director Global Brand and Communications

11. ANWB: iedereen in vrijheid en met plezier onderweg
Marga de Jager, directeur Merk en Leden

12. Appelsientje: puurheid begint bij de oorsprong
Siska Schipper, director Marketing and R&D

13. Triodos Bank: geld laten werken voor positieve veranderingen
Roel Welsing, hoofd Marketing

14. Interface: giving back more than we take
Frans Spekking, marketing director EMEA

15. Plastic Whale: samen voor plasticvrije wateren
Marius Smit, captain

16. Tien inzichten uit de praktijkverhalen

Deel III: De open branding roadmap
17. Je maatschappelijke betekenis ontdekken
17.1 Inleiding
17.2 Aandachtspunten en gevoeligheden
17.3 Drie stappen om de maatschappelijke betekenis te ontdekken
17.4 Finishing touch fase 1
17.5 Key notes

18. De rol van de maatschappelijke betekenis in de merkpositionering
18.1 Inleiding
18.2 Merkniveaus voor de maatschappelijke betekenis
18.3 De rol van de maatschappelijke betekenis voor verschillende type merken
18.4 Key notes

19. De betekenismixstrategie
19.1 Inleiding
19.2 Vier betekenisstrategieën
19.3 Optimale mix
19.4 Key notes

20. Inspiratie voor duurzame innovatie
20.1 Inleiding
20.2 Reikwijdte van innovaties
20.3 Tien innovatiepatronen om de maatschappelijke betekenis gestalte te geven
20.4 Key notes

21. Je maatschappelijke betekenis geloofwaardig en effectief communiceren
21.1 Inleiding
21.2 Verschillende doelstellingen: marktpositie en duurzame levensstijl
21.3 Communiceren over de maatschappelijke betekenis voor een betere marktpositie
21.4 Communiceren om een duurzame levensstijl of duurzaam ondernemen te stimuleren
21.5 Key notes

22. De succesfactoren voor de maatschappelijke betekenis
22.1 Inleiding
22.2 Verschillende niveaus
22.3 Key notes

Epiloog - Nieuw perspectief
Noten
Geraadpleegde literatuur
Over de auteur

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Algorithms to Live By: The Computer Science of Human Decisions
    Brian Christian
    Algorithms to Live By: The Computer Science of Human Decisions
    € 16,56
  • Marketing in de nieuwe economie
    Marco Kuijten
    Marketing in de nieuwe economie
    € 27,90
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • Expeditie Kennisfestival
    Rudie Jansman
    Expeditie Kennisfestival
    € 19,50
  • Content & AI
    Antal de Waij
    Content & AI
    € 44,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sterke merken, betere wereld

        Sterke merken, betere wereld
        Bart Brüggenwirth
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Sterke merken, betere wereld

        Verwijder uw beoordeling