Lees verder
Henk Verhoeven is docent Toegepaste Psychologie. Hij werkte twintig jaar als bedrijfspsycholoog bij verschillende adviesorganisaties en brengt die ervaring nu over op de aanstormende generatie.
Meer over Henk VerhoevenWerkmakers
Van solliciteren naar werk creëren, van werkzoeker naar werkmaker
Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789462960527Samenvatting
Gids voor hbo’ers en academici op weg naar een ondernemende toekomst
Ben je (bijna) afgestudeerd en heb je bijvoorbeeld psychologie, communicatie of een taal gestudeerd? Dan staan werkgevers tegenwoordig niet meer voor jou in de rij. De nieuwe arbeidsmarkt is een stuk minder vriendelijk en oude zekerheden, zoals vaste contracten en banen voor het leven, zijn niet meer aan de orde. Maar betekent dit dat er geen werk is voor jou? Zeker niet!
Dit boek leert je hoe je van een werkzoeker een werkmáker wordt. Vergeet het oude denken over solliciteren, een net cv maken en stevige handdrukken geven; dit is de nieuwe werkelijkheid. WerkMakers laat je zien hoe je via concrete en praktische technieken als gedreven professional, freelancer of zzp’er toch een interessante baan weet te vinden of aantrekkelijke en goed betaalde klussen kunt binnenhalen. Zelfs als je dacht dat commercieel talent niet tot je kernkwaliteiten behoorde. Aan het werk!
- Geschikt voor alle hbo’ers en academici die gemotiveerd hun studie hebben gevolgd en net zo gemotiveerd hun kennis in de praktijk willen brengen.
- Met concrete stappenplannen, do’s en don’ts, en praktische tips.
- Geen opgeklopte verhalen, maar heldere technieken om werk te vinden dat matcht met jouw niveau en professionaliteit.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Henk Verhoeven
Inhoudsopgave
Inleiding
Een De arbeidsmarkt is niet meer wat ie ooit geweest is
1.1 Werken als zzp’er is steeds meer de norm
1.2 De arbeidsmarkt wordt internationaal
1.3 1Maak je Kunnen tot Kassa!
Twee De spelregels op de markt voor arbeid en opdrachten
2.1 It’s the market, stupid!
2.2 De arbeidsmarkt is … een markt!
2.3 Hoe denk jij dat werkgevers denken?
2.4 Ga jij zitten wachten tot er iemand bijt?
2.5 Factoren die het geluk bepalen in jouw werk
2.6 Wat is jouw niche?
Drie De kunst van het netwerken
3.1 Van vissen naar jagen
3.2 Netwerken: begin met je doel voor ogen!
3.3 Waar gaan netwerkgesprekken over?
3.4 Tips voor netwerkgesprekken
3.5 Na het eerste netwerkgesprek
Vier Bij de beslisser aan tafel
4.1 Let op: dit is geen open sollicitatie!
4.2 De eerste ontmoeting met de beslisser: het behoefteonderzoeksgesprek
4.3 Hoe zit het met jouw twijfels?
4.4 Mythes over leiderschap en innovatie
Tot slot
Inspirerende literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan