Lees verder
Jan Sonneveld (BySpeech) helpt al meer dan tien jaar leiders de juiste woorden te vinden en te spreken: van ministers tot managers, van CEO’s tot wethouders. Hij werkt als speechschrijver, sprekerscoach, schrijftrainer en strategisch adviseur. Twee keer won Sonneveld de internationale Cicero Speechwriting Award.
Meer over Jan SonneveldSprekend leiderschap
De vijf principes om waarachtig te communiceren
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2024 1e druk 9789463823944Samenvatting
Woorden doen ertoe. Ze kunnen aanzet ten tot nadenken en reflecteren, confronteren en bewegen. Op de schouders van leidinggevenden rust dan ook een grote verantwoordelijkheid. Het is niet altijd gemakkelijk om de juiste woorden te vinden. Zenden lijkt een koud kunstje, maar hoe word je echt gehoord? Hoe zorg je ervoor dat jouw woorden op waarde worden geschat?
Daarvoor moet je waarachtige woorden spreken. Authentiek leiderschap is nu misschien wel belangrijker dan ooit. Die waarachtigheid staat op het spel als woorden platgeslagen worden door doelgroepenonderzoek en marketing. De vraag naar authenticiteit is de vraag om als mens tevoorschijn te komen achter het trucje.
In Sprekend leiderschap behandelt ervaren speechschrijver, sprekerscoach en strategisch adviseur Jan Sonneveld vijf cruciale elementen om waarachtig te kunnen spreken. Aan de hand van de woorden van onder andere Churchill, Merkel en Zelensky, en filosofen als Plato, Arendt en Levinas, reikt hij de juiste toon en taal aan voor elk podium.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Sonneveld
Inhoudsopgave
1. Woorden vormen relaties
2. Woorden zijn daden
3. Woorden maken de tijd
4. Waarachtige woorden
5. Woorden maken de mens
6. Woorden vinden
7. Woorden kiezen
Nawoord
Noten
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan