Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

De Winst van Purpose

Hoe ondernemingen het verschil kunnen maken

Paperback Nederlands 2022 9789490463946
Nog niet verschenen, verwacht op 30‑09‑2022
29,50

Samenvatting

Hoe maatschappelijk bewust zijn Nederlandse ondernemingen? Twee op de drie ondernemingen bestaan alleen op basis van economische motieven. In een tijdperk waarbij de negatieve impact van ondernemingen op de maatschappij onder een vergrootglas ligt, is het essentieel dat ondernemingen aantonen dat zij niet het probleem vormen, maar juist een belangrijk deel uitmaken van de oplossing om de wereld een stukje beter te maken. Ondernemingen met een purpose kiezen een maatschappelijk doel als fundament van de onderneming en stellen een winstgevend businessmodel daaraan ten dienste. Dit boek vertelt u hoe ondernemingen een purpose ontwikkelen, waarom ze dit doen en wat het hen oplevert. Het laat zien hoe ondernemingen hun nieuwe rol in de maatschappij proberen in te vullen zonder de economische belangen uit het oog te verliezen.

Specificaties

ISBN13:9789490463946
Trefwoorden:ondernemen, purpose
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:214
Uitgever:Mediawerf
Druk:1
Verschijningsdatum:30-9-2022
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:

Over Henk Volberda

Prof. Dr. Henk Volberda is hoogleraar Strategisch management en ondernemingsbeleid aan de RSM, Erasmus University. Hij schreef ondermeer het internationaal veel geprezen boek Building the Flexible Firm, in het Nederlands uitgegeven onder de titel De flexibele onderneming.

Andere boeken door Henk Volberda

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Winst van Purpose