Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Geboekstaafd

De top 3 van Klaas Weima

Klaas Weima is oprichter van Energize, een creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie dat merken helpt met het genereren van Verdiende aandacht. Weima schrijft en blogt regelmatig voor vaktijdschriften en -websites. Hij is host van zijn podcastshow SparkCast. Welke boeken staan er in zijn top 3?

Nienke van Oeveren | 5 april 2013 | 1-2 minuten leestijd

1 De Rockefeller-strategie door Verne Harnish
‘Ok, Verne Harnish vertelt niet veel nieuws in zijn boek, maar hij brengt bestaande concepten samen in een verhaal dat beklijft. Hij bestudeerde de meest succesvolle business man of all times: John D. Rockefeller en kwam tot drie principes: op het juiste moment de juiste informatie, regelmatig een huddle met het MT en werk aan maximaal vijf prioriteiten tegelijkertijd. Dit gebruik ik ook in mijn bureau: elke week overleg met het MT met op één A4-tje de waarde, het waarom of missie en de kwartaaldoelstellingen die daaruit voortkomen. Deze principes helpen mij enorm met het aanbrengen van focus.’

2 Business Model Generatie door Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
‘Het mooist ontworpen managementboek ooit op nummer 2. Het mooie is dat de auteurs hun eigen model toegepast hebben op Business Model Generatie. Door het Business Model Canvas te volgen, hebben ze gekozen voor crowdsourcing om de financiën rond te krijgen, een aparte vormgeving en er is ook een App. Het model zegt bijvoorbeeld: denk als een architect. Maak niet één businessplan maar zet vijftig plannen op geeltjes en kies de beste. Een prachtig, innovatief boek dus!’

3 Flip the Funnel door Joseph Jaffe
‘Joseph Jaffe pleit er voor om de aankooptrechter om te draaien zodat die een megafoon wordt. Met andere woorden: focus op je bestaande klanten en maak van hen ambassadeurs. Heel praktisch, leuk geschreven en met een goede analyse. Ik ken Jaffe persoonlijk en ik heb hem geïnterviewd. Het blijkt steeds dat auteurs helemaal niet zo onbereikbaar zijn en het juist leuk vinden om met lezers in contact te komen.’

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden