OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    17553

    Rubriek

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    12 resultaten
    recensie
    Marketing
    21 mei 2014
    Victor Blom
    Met ‘The Excellent Customer Journey Experience’ heeft Mike Hoogveld een boek geschreven dat een prettige mix is van theorie en praktijk. Het kan goed gebruikt worden als naslagwerk, want alle beschikbare informatie over marketingcampagnes, doelgroepen, en marketingkanalen wordt zeer gestructureerd aangeboden.
    recensie
    Marketing
    1 september 2010
    Victor Blom
    3-4 minuten leestijd
    Het boek 'Relatiebeheer - Toepassing van CRM-applicaties in grote én kleine organisaties' is al weer enige tijd geleden op de markt verschenen; in 2004 om precies te zijn. Het is daarom interessant om te kijken welke informatie achterhaald is en of de visie van de auteurs de tand des tijds goed heeft doorstaan.
    recensie
    Marketing
    2 november 2007
    Victor Blom
    Iedere dag worden we door ongeveer duizend reclameboodschappen bestookt. Onze gedachten en beslissingen worden daardoor in meerdere of mindere mate beïnvloed. Wat beweegt ondernemingen om miljoenen uit te geven aan reclame, sponsoring en direct marketing, kortom: aan marketingcommunicatie? Dit is de vraag die Caroline Essink-Matzinger en Birgit Gerritsen-van Veghel in het boek 'MarCom' willen beantwoorden. Zijn ze daar ook in geslaagd? Voordat ik daar antwoord op geef, eerst wat woorden over het vakgebied marketingcommunicatie.
    recensie
    Communicatie en media
    8 oktober 2007
    Victor Blom
    2-3 minuten leestijd
    Bedrijven bestaan bij de gratie van het leveren van producten en diensten waar behoefte aan is. Deze focus op producten en diensten leidt er helaas nog steeds vaak toe dat bedrijven vanuit een 'inside out' focus contact zoeken met de pers. 'Het gaat om onze kernactiviteit, dus het is interessant,' zo is de gedachte. Vervolgens is men verbaasd als het persbericht niet wordt geplaatst of als er geen journalisten komen op de persconferentie waar de productstrategie bekend wordt gemaakt. Waar gaat het mis? En hoe moet het dan wel? Daarover gaat het boek 'Public Relations. Planning en werkvelden' van Els van Betsbrugge.
    recensie
    Marketing
    5 maart 2007
    Victor Blom
    Het boek 'Exploring Public Relations' is bedoeld als inleidende tekst voor studenten communicatiewetenschappen en PR op bachelorniveau. Aan het boek is meegewerkt door een groot aantal docenten op het vakgebied. Maar de twee belangrijkste auteurs zijn dr. Ralph Tench en Liz Yeomans, beiden werkzaam als docent Public Relations aan de Leeds Metropolitan University. De aanleiding om dit boek samen te stellen, is het ontbreken van een standaardwerk waarin een verbinding wordt gelegd tussen de theorie en de praktijk van PR.
    recensie
    Communicatie en media
    26 januari 2007
    Victor Blom
    'Het
    recensie
    Organisatiekunde
    19 mei 2003
    Victor Blom
    3-5 minuten leestijd
    Teun Hardjono en Renco Bakker roepen in hun boek 'Management van processen' op tot het zogenaamde cyclische denken. Met dit 'denken' kunnen organisaties op gezette tijden de doeltreffendheid van hun processen tegen het licht houden. Deze oproep onderbouwen zij met de vrijwel volledige theorie op het gebied van proces- en kwaliteitsmanagement. 
    recensie
    Algemeen management
    22 april 2002
    Victor Blom
    4-6 minuten leestijd
    Het sturen op aandeelhouderswaarde - 'shareholder value' - is momenteel in het bedrijfsleven een dominante trend. En zoals veel trends vindt ook deze zijn oorsprong in de Verenigde Staten. Toch worden ook in de VS momenteel kanttekeningen geplaatst bij de vorm die shareholder value management in de praktijk aanneemt.
    recensie
    Financieel management
    16 oktober 2000
    Victor Blom
    4-5 minuten leestijd
    In een omgeving die steeds dynamischer wordt hebben managers van zowel productie- als dienstverlenende ondernemingen behoefte aan nauwgezette, relevante informatie over de werkelijke kosten.
    recensie
    Strategisch management
    19 september 2000
    Victor Blom
    3-4 minuten leestijd
    Bij het vaststellen van een bedrijfsstrategie hebben veel managers de neiging om hun aandacht te richten op één enkele (vaak de huidige) strategie en het analyseren van de financiële consequenties, in plaats van op creatieve wijze te trachten de meest effectieve strategie te ontwikkelen.
    recensie
    Strategisch management
    11 mei 2000
    Victor Blom
    6-8 minuten leestijd
    Steeds meer organisaties besluiten (delen van) hun ICT werkzaamheden uit te besteden. Drie ontwikkelingen zijn hiervoor verantwoordelijk. Ten eerste is er sprake van een algemene ontwikkeling waarbij informatietechnologie in toenemende mate verweven raakt met de bedrijfsprocessen.
    recensie
    Organisatiekunde
    9 mei 2000
    Victor Blom
    Alge

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden