OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 2 van 149 resultaten
recensie
Ondernemen
27 november 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Ben je vol overgave een bedrijf gestart - of misschien al een tijdje bezig - krijg je het toch niet helemaal van de grond. Je werkt hard, bent goed in je vak, maar voldoende klanten of een florerende omzet....tja, daar ontbreekt het aan. Om nog maar te zwijgen van een gezonde werk-privé-balans.
recensie
Communicatie en media
17 november 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Je kent ze wel. Van die types ‘gooi er een kwartje in en je krijgt voor vijf euro terug'. Soms heerlijk enthousiast waarbij je aan iemands lippen hangt. Andere keren probeer je allerlei manieren te bedenken om zo snel mogelijk uit het gesprek weg te kunnen.
recensie
Leiderschap
30 oktober 2020
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Kan ik dit boek ergens nomineren als ‘Zakelijk cadeauboek van het jaar'? Het is echt hilarisch! Wel alleen geschikt voor mensen - M/V - die niet te zwaar op de hand zijn, weten wat ze met een korreltje zout moeten nemen en zichzelf niet ál te serieus nemen.
recensie
Marketing
9 oktober 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
De Online Marketing Tornado heeft niet alleen het woord tornado in de titel, het léést ook als een tornado. Door de wervelende en enthousiasmerende schrijfstijl word je meegezogen in de wereld van online zakendoen.
achtergrond
Marketing
7 september 2020
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Tientallen zijn het er. Elk jaar. Sommige met veel humor geschreven, andere stampvol tips waarbij je staat te popelen om er mee aan de slag te gaan en er zijn er ook veel met achtergrondinformatie en verdiepende inzichten.
recensie
Marketing
14 augustus 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Commercieel succes heb je zelf in de hand is mijn standpunt. Want als jij weet hoe je jezelf onderscheidend profileert op het vlak van klantgerichtheid, je verkoopvaardigheden op orde hebt én de aansluiting weet te vinden met jouw doelgroep dan is succesvol zakendoen een logisch gevolg.
recensie
Marketing
13 juli 2020
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Omdat ik zelf heel actief met LinkedIn bezig ben, maakte dit boek LinkedIn Power meteen nieuwsgierig. Want ja, de basis heb ik uitstekend onder de knie. Maar wat is er nog meer mogelijk?
recensie
15 juni 2020
Daniëlle de Jonge
4-5 minuten leestijd
Winnaar van prijzen voor onder meer innovatie, ondernemerschap en marketing. Meermaals was hij te zien in documentaires en praatprogramma’s op televisie. En er verschenen interviews en artikelen in tal van media; van dagbladen tot zakenmagazines en op websites voor de veehouderij. Je kon er dus op wachten dat er een boek zou verschijnen over deze man: De vegetarische slager.
recensie
Algemeen management
13 mei 2020
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
De roep om systeemverandering is er al een tijdje en wordt steeds luider. De manier waarop de economische groei boven alles lijkt gesteld, zorgt bij meer en meer mensen voor vraagtekens.
recensie
Algemeen management
24 april 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Het hebben van een duurzaam businessmodel is maar wat handig als er ineens - in noem eens wat - een crisis opduikt. Want het voortbestaan van een bedrijf vraagt om een doordachte opzet.
recensie
Marketing
3 januari 2020
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
In 2008 begon ik met een eigen blog en nieuwsbrief. Dankzij social media kreeg ik steeds meer bereik, en tegelijkertijd probeerde ik uit te vogelen hoe LinkedIn, Twitter en YouTube het beste voor mijn bedrijf kunnen werken.
recensie
Marketing
19 november 2019
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Zonder goede marketing is het knap lastig om aantrekkelijk zichtbaar te zijn voor klanten. En als je bedenkt dat minstens driekwart van die klanten zich online oriënteert op leveranciers - zelfs als ze getipt worden over jouw bedrijf - dan is het nogal logisch dat naar die online wereld een heel groot deel van je marketingfocus gaat.
recensie
Werk en loopbaan
1 november 2019
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
De titel en het omslag van Verpak je succes van Sascha Bertus roepen bij mij meteen de associatie op a la: ‘een boek over de do's en dont's van zakelijke kleding. Er staan immers nogal wat mensen in pak op de foto.
recensie
Reclame en verkoop
17 juli 2019
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Er valt heel wat te leren van wittewijnijs, de klantobsessie van Amazons Jeff Bezos en glitterconfetti. Want ze helpen je om onderscheidend in beeld te komen bij klanten en ervoor te zorgen dat die graag zaken met jou willen doen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 juli 2019
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
‘Dit vind ik nou echt een boek voor jou om te recenseren', mailde Justin van Managementboek.nl. Ziet hij mij als rebels? Vertoon ik piratengedrag? Ben ik iemand die de status quo in twijfel trekt?
preview
Marketing
23 mei 2019
Daniëlle de Jonge
3-5 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge geeft je in Extreem klantgericht volop praktische tips om meteen toe te passen en komt met aansprekende voorbeelden ter inspiratie. Een preview.
column
Algemeen management
18 mei 2019
Daniëlle de Jonge
5-7 minuten leestijd
Bijna 11 miljoen hits op Google. Met wisselende inhoud: van positieve tips om het te realiseren tot en met oproepen à la ‘Stop daar nou toch eens mee!’. Op social media buitelen de voor- en tegenstanders van het topic over elkaar heen.
recensie
Ondernemen
11 maart 2019
Daniëlle de Jonge
3-4 minuten leestijd
Het aantal boeken over ‘goed zakendoen’ is de afgelopen jaren flink gestegen, tot en met titels op de shortlists van de Managementboek van het Jaar-verkiezing aan toe. Dat is terecht, zakendoen is sterk aan het veranderen. Dat lees je in kranten, vakmedia en je hoort er overal om je heen.
recensie
Communicatie en media
27 december 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Veel mensen willen wel graag producten kopen die op alle fronten goed zijn voor mens, dier en milieu, maar dat valt nog niet mee. Greenwashing is aan de orde van de dag, de ‘marketingmaffia’ vaart er wel bij.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
18 december 2018
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Pacelle van Goethem is echt iemand waar je veel van kunt leren. Dat weet ik uit ervaring, want al weer een heel aantal jaar geleden heb ik bij haar een paar coachsessies gevolgd over overtuigend stemgebruik.