OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
5 resultaten
recensie
Werk en loopbaan
15 februari 2013
Gijs Niezink
2-3 minuten leestijd
Ik volg een traineeship van drie jaar. De enige zekerheid dat dit traject biedt, is dat het na drie jaar eindigt. Ik volg verschillende trainingen en opleidingen en werk voor een scala aan werkgevers in diverse omgevingen aan een nog grotere diversiteit aan opdrachten. Het einde nadert snel en mijn eerste drie jaren als Young Professional in de grote boze werkwereld zijn voorbij gevlogen. Daarom las ik Business Model You.
recensie
Organisatiekunde
8 maart 2012
Gijs Niezink
Aangewakkerd door mijn interesse in innovatie en de totstandkoming ervan binnen het bedrijfsleven, heb ik het boek 'Innovatie 3.0' van Henk Volberda en Menno Bosma gelezen. Hoe komt innovatie tot stand? En hoe kan Nederland dus innovatiever worden?
recensie
Economie
17 november 2011
Gijs Niezink
Het boek 'Duurzaam denken doen' is geschreven voor een breed publiek en dient als inspiratiebron voor ons denken en doen over duurzaamheid. Het is geschreven met 2035 als horizon en geeft de lezer vanuit verschillende optieken van vierhonderd vrijwilligers (32 duizend uur denkkracht) in de leeftijd van 17 tot 77 jaar een ongewone kijk op duurzaamheid.
recensie
Strategisch management
22 juni 2011
Gijs Niezink
Jurriaan Tas is productontwikkelaar en marketingspecialist met een no-nonsense manier van werken. Toen ik tijdens een sessie voor één van mijn opdrachten met hem werkte, viel zijn pragmatische aanpak en zijn verfrissende, heldere kijk op de zaken die we behandelden, mij direct op. Zijn 25 jaar ervaring op het gebied van het ontwikkelen van nieuwe concepten, het verkennen van nieuwe markten en het adviseren van bedrijven om innovaties te stimuleren heeft hij samengevat in 'Zoiets verzin je niet; hoe je succesvol nieuwe producten lanceert'.
recensie
Personeelsmanagement
1 maart 2011
Gijs Niezink
Voor geïnteresseerden in innovatie en gerelateerde organisatorische vraagstukken is er een rijk aanbod aan literatuur voorhanden. Vaak heeft deze literatuur betrekking op een populair succesverhaal binnen een organisatie zoals Apple of beschrijft nou juist heel theoretisch de weg naar succes voor de ondernemer die net dat beetje innovativiteit mist. In 'The Rudolph Factor' combineren Cyndi Laurin en Craig Morningstar deze twee schrijfbenaderingen op een praktische, gemakkelijk te lezen en toch degelijke manier.