OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 697 van 19.496 resultaten
    recensie
    Reclame en verkoop
    26 november 2012
    Nico Melkert
    Iedere verkoopmanager wil het weten, zeker de laatste jaren: wat maakt een topverkoper succesvol? Wat doet de topverkoper anders dan de gemiddeld presterende verkoper? In 'The Challenger Sale' geven Matthew Dixon en Brent Adamson een uiterst verrassend antwoord op deze vraag. Maar zeker zo belangrijk: het boek is gebaseerd op solide wetenschappelijk onderzoek naar individuele vaardigheden, gedrags-, markt-, en productkennis en verkoopresultaten onder 6.000 verkopers in de mondiale B2B-markt.
    recensie
    Communicatie en media
    26 november 2012
    Nico Jong
    Recent verscheen 'Communicatie NU', met de ondertitel Grootboek van het communicatievak. Het is een boek dat is opgemaakt als een tijdschrift. Geen hersenspinsel van een megalomane geest, maar ook werkelijk een groot boek, zowel qua formaat als qua inhoud.
    recensie
    Algemeen management
    23 november 2012
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    In een fraai vorm gegeven boekje in afwijkend formaat biedt Frank Groot methodieken die helpen bij het doorbreken van denkpatronen. De ondersteunende illustraties dragen '52 patroondoorbrekende denktechnieken voor managers', terwijl de tekst en uitleg van de auteur erg summier zijn. Het is aan de lezer te bepalen hoe hij dit ervaart.
    recensie
    Organisatiekunde
    23 november 2012
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Een prachtig boek dat voorziet in een lacune: een goed naslagwerkwerk op het gebied van leren. Manon Ruijters en Robert-Jan Simons zijn er uitstekend in geslaagd om een rijk palet aan concepten en hun grondleggers te presenteren. Het is geen boek dat je van kaft tot kaft zult lezen, maar wel een dat je vaak zult raadplegen. 'Canon van het leren' zal bij verschillende doelgroepen interesse opwekken, zoals veranderkundigen, opleidings- en onderwijskundigen en HRD-ers. Maar ook studenten en leidinggevenden kunnen hier veel van gading vinden.
    recensie
    Coaching en trainen
    23 november 2012
    Amber Zwartbol
    2-3 minuten leestijd
    Mijn nieuwsgierigheid was gewekt, alleen al op basis van de titel en de cover van 'Wandelcoaching'. Nog niet eens door het lezen van de achterkant of de inleiding. Wandelen doe ik graag, net als coachen. Een interessante combinatie deze twee: hoe wordt wandelen coachen en coach je tijdens een wandeling? Auteur Jeroen Hendriksen zegt over zijn boek: 'Dit boek is een boek over mijn passies: wandelen, coachen, onderzoeken, theorie en praktijk met elkaar verbinden. Leren.'
    recensie
    Communicatie en media
    23 november 2012
    Tanja Beugelsdijk
    'Klantencommunicatie' van Vincie van Gils is met recht 'een praktisch handboek met checklists', zoals de ondertitel belooft. Vincie heeft de gave om vlot en toegankelijk te schrijven. Het boek levert een bijdrage aan de bewustwording van (startende) ondernemers wat er komt kijken bij communicatie. Alle communicatie draagt namelijk bij aan het beeld wat klanten van u hebben en dat beïnvloedt mede hoe tevreden ze zijn over de door u geleverde diensten.
    recensie
    Strategisch management
    23 november 2012
    Arie Buvens
    3-4 minuten leestijd
    In de meeste organisaties wordt de strategie bepaald door het topmanagement, waarbij men zich vaak door externe consultants laat adviseren. De betrokkenheid van medewerkers bij de strategieontwikkeling blijft veelal beperkt tot het aanhoren van het eindresultaat. Er zijn echter organisaties die de strategieontwikkeling geheel anders aanpakken, en daarover gaat 'Iedere medewerker strateeg' van Hans Hubers.
    recensie
    Organisatiekunde
    21 november 2012
    Bertrand Weegenaar
    2-4 minuten leestijd
    De theorie en praktische inzichten over Kaizen wordt gedomineerd door Toyota's succesvolle decennialange implementatie. Kaizen is te vertalen als 'verbetering' of 'verandering' en door organisatiegoeroe Edward Deming na de Tweede Wereldoorlog uit Amerika in Japan geïntroduceerd. Robert Maurer, de auteur 'van met kleine stappen naar grote doelen' komt 'De kunst van Kaizen' via een hele andere route bij de kracht van kleine stappen: psychologie en persoonlijk verandermanagement. Kleine simpele stappen helpen om bergen te verzetten.
    recensie
    Coaching en trainen
    21 november 2012
    Amber Zwartbol
    Leren is haar hobby. Hiermee start Ria van Dinteren haar meest recente boek 'Brein in training'. Waar ze echter nog meer plezier aan beleeft, is om andere mensen te laten leren. Met haar tips kun je meteen aan het werk om effectievere en meer efficiënte trainingen te ontwikkelen en geven.
    recensie
    Personeelsmanagement
    20 november 2012
    Elske Verbeek
    2-3 minuten leestijd
    De 'war for talent'; in een organisatie waarin talentontwikkeling centraal staat, valt deze term behoorlijk vaak. Met een verwachtingsvolle blik kijkt men naar de markt en stelt men de vraag: wanneer zal deze oorlog eindelijk uitbreken? Sandra Steegmans beschrijft in 'Retentie versus de war for talent' hoe een efficiënt retentiebeleid ervoor kan zorgen dat getalenteerde medewerkers de organisatie niet verlaten.
    recensie
    Strategisch management
    20 november 2012
    Yolanda van Heese
    Vaak moet je goed zitten voor het lezen een managementboek en het hoofdstuk voor hoofdstuk doornemen. 'Wat er nu toe doet' van Gary Hamel daarentegen is een verzameling losse essays die ook op zichzelf zijn te lezen. Alle essays gaan in op wat vandaag de dag belangrijk is voor organisaties om te overleven in een wereld van voortdurende verandering. Lees dit boek niet wanneer je in slaap wilt worden geschud: na afloop staat scherp op je netvlies dat organisaties moeten veranderen.
    recensie
    Strategisch management
    20 november 2012
    Yolanda van Heese
    2-3 minuten leestijd
    Vaak moet je goed zitten voor het lezen een managementboek en het hoofdstuk voor hoofdstuk doornemen. 'What matters now' van Gary Hamel daarentegen is een verzameling losse essays die ook op zichzelf zijn te lezen. Alle essays gaan in op wat vandaag de dag belangrijk is voor organisaties om te overleven in een wereld van voortdurende verandering. Lees dit boek niet wanneer je in slaap wilt worden geschud: na afloop staat scherp op je netvlies dat organisaties moeten veranderen.
    nieuws
    Algemeen management
    20 november 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Loslaten of de ruimte geven? Hoe ga je om met verschillende menstypes? Angela Talen en Sasja Dirkse zetten de deelnemers van het boekevent Het nieuwe leidinggeven meteen aan het werk door hen in groepjes hun dilemma te laten delen. Bijna alle deelnemers geven leiding en hierover gaat de middag.
    recensie
    Marketing
    19 november 2012
    Johan Bel RM
    1-2 minuten leestijd
    'Basisboek Online Marketing' van Marjolein Visser en Berend Sikkenga is een echt basisboek. De waarde van de gepresenteerde informatie is afhankelijk van je kennisniveau op het gebied van online marketing. Deze is groot als je nog niet veel kennis hebt.
    recensie
    Coaching en trainen
    19 november 2012
    Maarten Fijnaut
    2-3 minuten leestijd
    Er zijn duizenden boeken over coaching, waarvan sommige erg goed. Weinig daarvan zijn in mijn optiek echt pragmatisch. De inhoud van dit boek heeft mij echter positief verrast, het is een pragmatische werk met veel praktijkvoorbeelden. Dit zorgt ervoor dat ik het regelmatig uit mijn boekenkast zal pakken ter inspiratie.
    interview
    Algemeen management
    15 november 2012
    Pierre de Winter
    4-6 minuten leestijd
    In het boek Duurzaamheid stap voor stap probeert duurzaamheidadviseur Marguerite Steenwijk ondernemers te inspireren om serieus werk te maken van de verduurzaming van hun bedrijfsvoering. ‘Ik vond het belangrijk om het woord ‘moeten’ eruit te laten.’
    recensie
    Non-profit
    15 november 2012
    Mariska Fennema
    2-3 minuten leestijd
    Adjiedj Bakas is een bekende trendwatcher die al vele boeken heeft geschreven en regelmatig te horen is als spreker of gast in een programma op radio of televisie. Zoals de titel al aangeeft gaat dit boek over het thema gezondheid. Het bestaat uit vijf delen: Het Verleden, Het Heden, De Toekomst, Scenario's en Agenda. Het derde deel, De Toekomst, is natuurlijk het meest omvangrijke deel en bestaat uit 10 megatrends. Het boek is mooi vormgegeven, bevat aantrekkelijke afbeeldingen en het gebruik van vele columns door mensen 'uit het veld' maakt het boek afwisselend en levendig.
    recensie
    Strategisch management
    15 november 2012
    Iris van Maurik
    3-4 minuten leestijd
    In mijn korte loopbaan ben ik op verschillende plekken werkzaam geweest waar ik (in)direct te maken had met bestuurders en ambtenaren. Fascinerend vind ik de wisselwerking tussen deze twee 'werelden'. Soms lastig, maar over het algemeen had ik de indruk dat er sprake was van een goede werkrelatie. De beschrijving van het boek 'De politieke antenne' van Elisabeth Hunyadi en Robert Jan Blom begint over spanningen, frustraties en problemen. Getriggerd door deze beschrijving (mis ik in mijn observatie dingen die er wel zijn?) besloot ik om dit boek te gaan lezen.
    recensie
    Communicatie en media
    14 november 2012
    Sandra Goutier
    Communiceren, we doen het allemaal, elke dag, de hele dag, bewust en onbewust. Dan zullen we het wel goed kunnen, denkt u nu misschien. Dat valt nog best tegen. In 'Zo begrijpen ze je wel!' combineren Ellen Steffens en Estrella Meijs verschillende communicatietheorieën om u te helpen effectiever te communiceren en de relatie met uw gesprekspartners te verbeteren. De theorieën combineren ze met handige tips en handvatten. Maar om de theorie in de praktijk toe te passen, is nog niet zo makkelijk.
    recensie
    Psychologie
    14 november 2012
    Marjolein Boeren-Hermans
    3-4 minuten leestijd
    In de meeste trainingen, of ze nou zijn gericht op persoonlijke ontwikkeling, of om je professionele vaardigheden te verbeteren, wordt helder gecommuniceerd over emoties. Ze worden gevormd door je ego, je moet ze erkennen, maar ze vooral de baas worden. In het boek 'Op het gevoel' van Gerben van Kleef klinkt een verfrissend tegengeluid.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden