Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

Roel Wolbrink

‘Geef zelf invulling aan jouw persoonlijke merk’

Hoe krijg je het voor elkaar dat je potentiële klant keer op keer voor jou kiest? Dat lukt door je persoonlijke merk te ontwikkelen. Judith Tielen en Roel Wolbrink, auteurs van 101% IK- Jouw persoonlijke merk in 8 stappen, gaven de genodigden op 10 februari bij de presentatie van hun boek in het Utrechtse Bar Beton Rijnsweerd een korte training in het ontwikkelen van hun persoonlijke merk.

Peter Spijker | 22 februari 2017 | 1-2 minuten leestijd

De rode draad in 101% IK – Jouw persoonlijke merk in 8 stappen is dat je als ondernemer het meest geloofwaardig bent als je vanuit je authentieke invulling geeft aan jouw persoonlijke merk. Wolbrink: ‘Dit boek gaat over het doorgronden van je eigen merk in acht concrete stappen. Sterke merken kennen zichzelf (en de klant) en beginnen dus bij het eigen karakter en sterke punten. Het merkidentiteitsmodel helpt de lezer om zijn eigen karakter  - en dus dat van zijn merk -  te benoemen. Dit model benoemt zes typische merkkarakters: genieter; vriend; verzorger; expert; leider en rebel.’

Rode vakken
In de presentatieruimte van Bar Beton Rijnsweerd staan de zes merkkarakters afgebeeld in rode vakken op de vloer. Wolbrink vraagt de circa veertig gasten om hun karaktereigenschappen te benoemen. Lachend voldoen ze aan zijn verzoek. Na enkele minuten wil Wolbrink van één de genodigden weten wat hem typeert. ‘Ik vind het prettig om leiding te geven, te adviseren en te coachen en behoor tot het karaktertype ‘leider’.’  Wolbrink: ‘De identiteit is de kern van zijn 101% IK™-model en de basis voor alle volgende stappen. Hij moet nu gaan bepalen wat hij het allerleukste vindt om te doen, waarin hij de allerbeste is en waar hij het meest mee verdient. Waarom hij dingen wil doen en welke behoefte hij wil vervullen, wat de belofte is en  welk bewijs hij daarvoor heeft. Op basis van de gemaakte keuzes gaat hij plannen en de interactie aan herijken en zo de kracht van zijn merk vergroten. Het boek helpt daar bij met leuke voorbeelden van echte mensen.

Over Peter Spijker

Peter Spijker is freelance journalist. Hij schrijft regelmatig artikelen voor Managementboek.nl

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden