Er zijn al meerdere boeken over LinkedIn geschreven, waaronder drie van mijzelf, maar nooit was er een boek dat zó compleet is als het gaat om het creëren van LinkedIn-posts als 400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts. Vrijwel niemand vindt acquireren leuk, op uitzonderingen na, hoe fijn zou het zijn als je prospects gewoon binnen wandelen omdat ze interesse hebben in jouw product, dienstverlening of goede doel? Dan moeten ze je alleen wel kennen en weten te vinden en daar heb je content voor nodig. Van jou maar ook je collega’s.
Klaar met excuses, het is de tijd van DOEN
De excuses van ‘ik weet niet wat ik erop moet zetten’ tot ‘wie zit er nou op te wachten wat ik doe’ mag je wat mij betreft nu wel een keer overboord gooien. Wees niet bang, wees niet te bescheiden, doe het gewoon. Als jij het niet doet, doet je concurrent het namelijk wel. Zie LinkedIn als een rijdende trein. Pak de stoptrein of de sneltrein maar blijf niet op het perron staan, het wordt er knap eenzaam.
LinkedIn is meer dan alleen liken en delen
Als je denkt dat je LinkedIn optimaal benut door alleen maar te liken en te delen van andermans content dan heb je het flink mis. Menig organisatie zie ik in een eigen medewerkersbubbel leven. ‘Deel en like onze posts voor zo’n groot mogelijk bereik’ hoor ik vaak marketing/communicatie-afdelingen roepen. Helaas werkt het zo niet. Ja, je hebt elkaar en die engagement nodig, maar je hebt ook met een algoritme te maken. Originele content werkt nou eenmaal veel beter en de mogelijkheden zijn eindeloos.
Kracht van content ligt in menselijke karakter en eenvoud
De kracht van content op LinkedIn zit niet in een marketingkunstje door het mooiste, meest gelikte en prachtigste plaatje te delen of het doordelen van linkjes. Nee, de kracht zit in jou als persoon, de professional in jouw vakgebied. En in jullie als organisatie, de werknemers. Jullie zijn namelijk uniek. Je hebt verhalen, vanuit alle verschillende hoeken van werkzaamheden, die wil je delen. En dat doe je vanuit de persoonlijke profielen vanuit jezelf, je eigen passie, kennis en ervaring. Vanuit de bedrijfspagina laat je zien waar je als bedrijf je mee bezig houdt maar vooral laat je ook de mensen zien die het werk doen. LinkedIn is geen rocket-science, de kracht zit hem juist in de eenvoud en dat is vooral jezelf zijn.
Van persoonlijke profielen tot bedrijfspagina
In dit boek geef ik je alle tips die je maar kunt bedenken voor het creëren van content op de tijdlijn van LinkedIn om je doelgroep aan te spreken. Of het nou gaat om het persoonlijke profiel of de bedrijfspagina, non profit of profit. Van het opzetten van een eenvoudige contentstrategie, het inzetten van contentmarketing, het socialselling-model met de 7 p's en employee advocacy tot talloze tips en ideeën voor je teksten, video's, foto's, documenten, polls, het algoritme en uitleg over de verschillen tussen delen, liken, reageren en reposten. Je krijgt inzage in diverse praktijk-cases, juridische tips én tips van tien experts op gebied van SEO, vacatures, neuromarketing, LinkedIn Live en nog veel meer... completer dan dit ga je het echt niet vinden.
Over Corinne Keijzer
Corinne Keijzer, oprichter en eigenaar van Digital Moves, is vanaf 2010 trainer, spreker en auteur op gebied van het onderwerp LinkedIn en door LinkedIn zelf benoemd tot officieel ambassadeur. Zij schreef meerdere bestsellers waaronder 'LinkedIn voor bedrijven', 'Meer succes met LinkedIn!' en '400 tips en ideeën voor je LinkedIn-posts'.