Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
'Lastige vragen' van Jos Burgers in_focus
10 januari 2014 | Nienke van Oeveren

'Jos Burgers over klantgerichtheid' bevat de drie prijswinnende boeken van Jos Burgers integraal gebundeld. Wat leren zijn lezers over klanttevredenheid?

Monique Westerwoudt
Loopbaanbegeleider en HR-Adviseur bij Westerwoudt HR-diensten

In mijn werk richt ik me op mijn klanten en wil graag maatwerk bieden. Het is mijn taak om waarde toe te voegen en dat betekent dat de klant niet altijd even blij met me is. Wanneer zij mij uiteindelijk aanbevelen bij anderen, is het voor mij een bevestiging dat ik het goed heb gedaan.

Het boek ‘leest lekker weg’ en is het soms net of Burgers tegenover me zit met zijn adviezen. Door zijn ‘lastige vragen’ krijgt hij me aan het denken, stoeien en brainstormen.

Mijn bedrijf is nog jong, waarmee dit boek bijna een van mijn ‘bijbels’ is geworden: natuurlijk stap(te) ik in de bekende valkuilen en wil ik mijzelf blijven verbeteren. Het boek heeft mijn ogen dan ook geopend en doen inzien dat ik bijvoorbeeld écht moet kiezen en juist dingen anders moet doen. Het heeft me absoluut goed op weg geholpen dus ik pak het er nog regelmatig bij!

8,5

Monique Veldhoen
Eigenaar werving- en selectiebureau Flexibility Nijmegen-Elst

‘Wie van z’n klanten fans maakt, doorstaat elke crisis!’, schrijft Jos Burgers in een persoonlijke noot in mijn gesigneerde boek. Tijdens een lezing in Den Bosch maakte ik vorig jaar kennis met zijn werk. Met veel humor en vaart hield hij zijn publiek een spiegel voor. Diezelfde speelse toon herken ik in zijn boeken. Wat wil een klant nou écht? Burgers beschrijft het to-the-point en zonder de theorie die veel andere marketingboeken kenmerkt.

Dit boek sla ik regelmatig open. Burgers inzichten houden mij als ondernemer scherp. Zijn praktijkvoorbeelden zijn ogenschijnlijk simpel, maar op een beeldende en soms hilarische manier biedt de auteur enorm veel bruikbare tips. Enkele eye openers: ‘Concurrenten heb je niet, die kies je zelf uit’ en ‘Wie nooit meer een klant kwijtraakt, krijgt het vanzelf heel erg druk!’ Ik ben in korte tijd fan van het werk van Jos Burgers geworden en sla vanaf nu geen boek meer van ‘m over!

8,5

Herman Derks MBA
Directeur Personal Finance Avans+/ Instituut Scire

Op feestjes en partijen is de discussie over klantgerichtheid aan de orde van de dag. We kennen allemaal voorbeelden uit de praktijk van organisaties die ons op het gebied van klantgerichtheid hebben teleurgesteld. Maar hebben we niet allemaal direct of indirect klantcontact en zijn we zelf wel zoveel beter? Tenslotte vindt ook iedere Nederlander zichzelf een betere automobilist…

Wil je aan de slag met klantgerichtheid, dan is dit boek een absolute aanrader. Het leert je denken vanuit oplossingen voor de klant en niet vanuit producten voor de klant. Of zoals een praktijkvoorbeeld uit het boek beschrijft: ‘Klanten hebben geen behoefte aan een set boren maar aan een gaatje in de muur.’ Het boek heeft voor mij een bijdrage geleverd aan het denken in oplossingen voor de klant in plaats van producten voor de klant, daarnaast leert het mij hoe ik van mijn klanten fans maak. Want wie dat doet, doorstaat iedere crisis.

9

Een bestseller schrijven? column
22 februari 2013 | Michel Hoetmer

Welke auteur heeft niet de heimelijke wens een bestseller te schrijven? Natuurlijk niet vanwege de financiële voordelen die zoiets met zich meebrengt of de eeuwige roem die men er mee kan vergaren. Nee, auteurs zijn net dominees, ze verkondigen een boodschap en hoe meer mensen die boodschap kopen, des te groter is de kans dat mensen die boodschap oppikken.

Toch lijden de meeste boeken het kwijnende bestaan van een muurbloempje. De gemiddelde auteur is een producent van winkeldochters. Hier helpt de ondersteuning van professionele uitgevers geen moedertjelief aan. Verstaan die lui hun vak niet? Dat zou veel te kort door de bocht zijn. Bovendien schrijft lang niet iedereen voor een breed publiek. Toch is het bijna elk jaar weer een (leed)vermakelijk gezicht om de sippe gezichten te zien bij de verkiezing van het managementboek van het jaar. Het is voor sommige auteurs al een zegen dat ze op de longlist komen. De champagne ploft wanneer ze op de shortlist verschijnen. Boeken die tot dan onverkoopbaar waren, krijgen plotseling een kans op een tweede, sprankelende, jeugd.

Een auteur waar jury's hun neus voor ophalen is Jos Burgers. En laat die Burgers nou net een producent van de bestsellers in het managementgenre zijn. Hij schreef al meerdere keren het best verkopende managementboek. Hoe krijgt hij dat toch voor elkaar? Ik meen dat Jos hierover zelf zoiets heeft gezegd als 'mensen lezen die boeken toch niet, dus dan kun je het maar beter kort houden'. Het grote geheim: schrijf een boek dat mensen niet lezen. Het andere geheim is om niet al te pretentieus te zijn. Jos heeft een luchtige schrijfstijl. Hij is niet de verkondiger van gemaakt erudiete boodschappen. Hij is meer een verhalenverteller. Zijn teksten lezen lekker vlot weg. Als je dan toch gaat lezen ben je er in de spreekwoordelijke poep en een zucht doorheen. Deze opmerking is bedoeld als een compliment. Simpel schrijven zonder kinderachtig te zijn is een ware kunst die weinigen is gegeven. Eigenlijk schrijft Jos zoals hij zijn spreekbeurten geeft: lekker luchtig, humoristisch en met een aansprekende boodschap. Dergelijke lichtvoetige kost scoort niet bij een jury, maar wel bij een groter publiek.

Hij verkondigt een boodschap van hoop. Want daar draait het vooral om: mensen willen horen hoe ze kans maken op een beter een gelukkiger leven. Kijk de top vijf van Managementboek.nl er maar op na. Als u de scheurkalenders eventjes vergeet, ziet u steevast boekjes als 'Wie heeft mijn kaas gepikt?' ergens in de top tien. Ook dat boekje belooft de lezer een boel hoop. Het is waarschijnlijk ook een passend cadeau voor werknemers die zojuist te horen hebben gekregen dat ze maar beter een andere baan kunnen zoeken. Als mensen uw boek cadeau gaan geven bent u spekkoper. Het helpt ook, zoals Jos Burgers doet, wanneer je het land doortrekt en spreukbeurten geeft. Jos bespeelt zijn publiek met prachtige verhalen over boren en gaten. Mensen smullen er van. Het is een stimulans om zijn boeken te lezen of cadeau te doen. Kortom: een briljante formule voor bestsellers.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden