Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Grown Up Digital

How the net generation is changing your world

Gebonden Engels 2008 1e druk 9780071508636
Verwachte levertijd ongeveer 11 werkdagen

Samenvatting

De netgeneratie is gearriveerd. Bent u klaar voor hen? Voor babyboomers en generatie X-ers is dit een goede gids. Tapscott, bekend van Wikinomics, onderzocht meer dan 11.000 screenagers en ontdekte een buitengewoon slimme community die nieuwe manieren heeft van denken, interactie, werken en socializen.

Specificaties

ISBN13:9780071508636
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:369
Druk:1
Hoofdrubriek:IT-management / ICT

Expertrecensies (1)

recensie
Growing up Digital: revisited
Bertrand Weegenaar | 28 september 2008
In het begin van de jaren '90 zag Don Tapscott een verandering in het gedrag van zijn kinderen. Ze begonnen snel de wereld van internet (en daarna de mobiele wereld) op te nemen in hun dagelijkse leven. Hij bestempelde ze als de 'Net Generation', om ze te onderscheiden van hun ouders, 'Generation X', en hun grootouders, de 'Baby Boomers'. Tapscott legde zijn ervaringen en onderzoeksresultaten met jonge 'Netters' vast in het klassieke boek Growing up Digital (uit 1996). Een boek met een boodschap die, zeker voor Nederland, zijn tijd ver vooruit was. Het vervolg, na twaalf jaar, heet: Grownup Digital.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (3)

achtergrond
Onderwijs 2.0
Bertrand Weegenaar 5 december 2008 'Ontwrichtende innovatie goeroe' Clayton Christensen richt zich in zijn nieuwe boek Disruptive Class (How Disruptive Innovation will change the way the World Learns) op de mogelijkheden van nieuwe technologieën en samenwerkingsverbanden om onderwijsvernieuwingen van de grond te krijgen. De massale aanschaf van computers in het onderwijs hebben deze vernieuwing niet gebracht. Co-creatie en gebruikersnetwerken hebben wel deze potentie. Andere recente boeken ondersteunen deze visie.
achtergrond
The Day of Wrath has come!!
Bertrand Weegenaar 17 november 2008 De nieuwe World of Warcraft, Wrath of the Lich King, is sinds vorige week verkrijgbaar in de winkel en breekt wederom alle records. WoW is een voorbeeld van slimme marketing, een uitgekiende business case waar menig strateeg en marketeer van kan leren. En natuurlijk een fantastische game met spannende verhaallijnen, meesterlijke graphics en dito muziek. Het behoort tot de categorie 'online role playing games' met een hoog gewelddadig karakter. De invloed van dit type games op het gedrag van jongeren wordt in de publieke opinie als groot genoemd. Deze stelling blijkt, na breed onderzoek gedocumenteerd in Grand Theft Childhood, niet onderbouwd.
achtergrond
De verandering is al begonnen
Hans van der Klis 30 oktober 2008 Nog een paar dagen en dan is duidelijk of de Amerikanen ook in de beslotenheid van de stemhokjes hun verlangen naar verandering uitspreken. Maar afgezien van de uitslag van de komende presidentsverkiezingen kan nu al vastgesteld worden dat Barack Obama een nieuwe standaard heeft gesteld voor het voeren van politieke campagnes. Zonder sociale netwerken kom je er niet meer.

Over Don Tapscott

Don Tapscott is auteur van onder meer De digitale economie en The Naked Corporation en ceo van New Paradigm.

Andere boeken door Don Tapscott

Inhoudsopgave

Part One: Meet the net gen
Part Two: Transforming institutions
Part Three: Transforming society

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Grown Up Digital