

The Tipping Point
How little things can make a big difference
Paperback Engels 2010 9780349113463Samenvatting
Waarom daalde de criminaliteit in New York zo sterk halverwege de jaren negentig? Hoe wordt een onbekende debutant een bestsellerauteur? Waarom gaan steeds meer jongeren roken terwijl iedereen weet dat het de gezondheid schaadt? Waarom is een televisieprogramma als Sesamstraat zo goed om kinderen te leren lezen?
Malcolm Gladwell onderzoekt waarom grote veranderingen in de samenleving vaak zo plotseling en onverwacht zijn. Ideeën, gedragingen, meningen en producten verspreiden zich als een ziekte. Zoals een zieke een griepepidemie kan starten, zo kan een graffitimaker de criminaliteit verhogen of een tevreden klant de lege tafels in een restaurant vullen. Het moment dat zo'n 'sociale epidemie' begint is het omslagpunt. Gladwell beschrijft het soort persoonlijkheden die natuurlijke trendsetters zijn, de mensen achter het fenomeen mond-tot-mondreclame.
Hij analyseert modetrends, roken en direct mail en bezoekt een religieuze commune, een succesvol hightechbedrijf en een van de meest invloedrijke marketingmensen om uit te leggen hoe een sociale epidemie begint en wordt voortgezet. 'The Tipping Point' is een intellectueel avonturenverhaal vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering met een hoopvolle boodschap: een creatieve persoon kan de wereld veranderen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Over Malcolm Gladwell
Inhoudsopgave
1. The three rules of epidemics
2. The law of the few: connectors, mavens and salesmen
3. The stickiness factor: Sesame Street, Blue's Choice, and the educational virus
4. The power of context (part one): Bernie Goetz and the rise and fall of New York City crime
5. The power of context (part two): The magic number one hundred and fifty
6. Case study: rumours, sneakers, and the power of translation
7. Case study: suicide, smoking, and the search for the unsticky cigarette
8. Conclusion: focus, test, and believe
Endnotes
Acknowledgements
Index
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan