Extreme Toyota
Radical Contradictions That Drive Success at the World's Best Manufacturer
Gebonden Engels 2008 1e druk 9780470267622Samenvatting
Voor een buitenstaander is Toyota moeilijk te begrijpen. Het is spaarzaam met zijn middelen maar gul in de uitgaven voor mensen en projecten. Het bedrijf is zowel efficiënt als vrijgevig, het probeert communicatie te versimpelen door complexe communicatienetwerken te creëren.
Deze paradoxen zijn eigen aan Toyota omdat zijn cultuur en managers contradictie, tegenstellingen en paradoxen omarmen. 'Extreme Toyota' geeft u inzicht in de radicale tegenstellingen in dit bedrijf. Deze zijn gecreëerd door het management maar helpen Toyota om uit te blinken. Op basis van interviews met meer dan 220 werknemers, leveranciers en autodealers proberen de auteurs te achterhalen wat Toyota zo'n succesvol bedrijf maakt.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Extreme Toyota: An Organization Powered by Creative Contradictions
2 Six Opposing Forces That Drive the Company's Expansion-and Keep It from Breaking Apart
3 The Force of Impossible Goals
4 Eagerness to Experiment
5 Local Customization
6 The Founders' Philosophies
7 Toyota's Nerve System-A Human Version of the World Wide Web
8 Up-and-In Human Resource Management
9 Toyota's Resource Base
10 A Company Always in Danger
11 What Your Organization Can Learn from Toyota: Ten Powerful Contradictions
Appendix A Selected Auto Industry Figures and Comparisons
Chapter 1-Extreme Toyota
Chapter 2-Six Forces
Chapter 3-Impossible Goals
Chapter 9-Resources
Appendix B Literature Review
Literature Review Methodology
Notes
References
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan