Mastering Virtual Teams
Strategies, tools, and techniques thar succeed (third edition)
Gebonden Engels 2006 3e druk 9780787982805Samenvatting
Omdat managers niet meer worden beperkt door grenzen in tijd en ruimte, hebben zij veel keuzemogelijkheden bij het samenstellen van (project)teams. De teamleden hoeven namelijk niet meer fysiek binnen een bepaalde ruimte te worden samengebracht. Als mensen in een nieuw (virtueel) team zijn samengebracht moet er gezocht worden naar wegen om de teamleden succesvol te ondersteunen. Traditionele manieren om teams te leiden werken namelijk niet bij virtuele teams, waarbij de leden niet fysiek bij elkaar aanwezig zijn, maar in plaats daarvan met elkaar zijn verbonden via informatie- en communicatietechnologie. 'Mastering Virtual Teams' laat zien met welke instrumenten en middelen virtuele teams kunnen worden ondersteund. Duarte en Snyder laten zien hoe virtuele teams stap voor stap kunnen worden gevormd en hoe hun functioneren door middel van moderne communicatietechnologie kan worden ondersteund.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Checklists and Tables on the CD-ROM
Preface
The Authors
PART ONE: UNDERSTANDING VIRTUAL TEAMS
1 Critical Success Factors for Virtual Teams
2 Crossing Technical Boundaries
3 Crossing Cultural Boundaries
PART TWO: CREATING VIRTUAL TEAMS
4 Myths and Realities of Leading Virtual Teams
5 Starting a Virtual Team
6 Team Member Roles and Competencies
7 Building Trust in Virtual Teams
PART THREE: MASTERING VIRTUAL TEAMS
8 Virtual Team Meetings
9 Virtual Team Dynamics
10 Working Adaptively
Notes
Further Reading
Index
How to Use the Accompanying CD-ROM
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan