Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Waardevol verkopen

Een ander perspectief op sales

Paperback Nederlands 2020 9789001753962
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

Doelen behalen en commerciële successen – dat wil jij toch ook? Een retorische vraag, want iedereen die een product wil verkopen streeft naar hoge verkoopcijfers en omzetgroei. Of je nu werkt als marketing professional, influencer óf salesmanager. Helaas worden we op onze weg naar succes maar al te vaak gehinderd door factoren als concurrentie, economische onzekerheid, marktverzadiging, stress en andere problemen.

Waarde(n)vol verkopen helpt je om te gaan met deze hindernissen, door je een ander perspectief aan te reiken: inspiratie en motivatie voor prestatiekracht op de lange termijn, zonder verlies van levenskwaliteit. Aan bod komen onderwerpen als stress en burn-out, de illusie van persoonlijke controle en values-based-selling, waarbij veel aandacht is voor waarden en zingeving in sales.

Waarde(n)vol verkopen is geschikt voor: marketing/sales professionals, (zelfstandig) ondernemers, iedereen die actief is in commerciële beroepen.

- Een vernieuwende strategie voor groei;
- een mindset voor langetermijnprestaties;
- praktische adviezen voor stressvermindering.

Specificaties

ISBN13:9789001753962
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:18-6-2020
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (1)

Waarde(n)vol verkopen - 'Een geslaagd betoog'
Thomas Cech | 1 september 2020
Waarde(n)vol verkopen van Misha Stoutenbeek (filosoof en ondernemer) is een betoog over een paradigmashift van het commerciële perspectief. De auteur adviseert om vanuit onze waarden naar het bereiken van doelen te handelen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Waardevol verkopen - Een ander perspectief op sales
Misha Stoutenbeek 13 juli 2020 De saleswereld werkt contraproductief. Het verkeerde ‘succesgeloof’ schaadt persoonlijke prestaties en de omzet – Waarde(n)vol Verkopen van Misha Stoutenbeek leert je hoe het beter kan. Een preview.

Over Misha Stoutenbeek

Misha Stoutenbeek (1980) studeerde communicatie en marketing, aangevuld met een studie filosofie, theologie en Boeddhisme aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Tegenwoordig werkt hij internationaal als marketing- en salesadviseur. Stoutenbeek is auteur van meerdere publicaties op het gebied van zakelijke groei (marketing, sales) en persoonlijke ontwikkeling. In zijn teksten neemt hij de lezer mee op een zoektocht naar de balans tussen commercie en zingeving.

Andere boeken door Misha Stoutenbeek

Inhoudsopgave

Voorwoord 6

1 Verkopen: kunst of wetenschap? 8
Wij zijn allemaal verkopers 10
Soorten verkopers 14
Verkopen: van kunst naar wetenschap 16

Deel 1 — De staat van sales 19
2 Waarom is alles goal focused selling? 20
Meetbaarheid en efficiëntie 21
Bedrijfscultuur en doelmatigheid 23
Persoonlijke ontwikkeling, verplicht? 25

3 Omgaan met sales-stress 28
Donkere motivatie 29
Verkoopverwachtingen overtreffen 30
Zelfcontrole en discipline 33
Je eigen negativiteit overwinnen 35
Verkeerde prikkels 38
Verkoopverveling en salesburn-out 40

4 Het geloof in succes 46
‘Susses-is-geluk-geloof’ werkt contraproductief 50

5 Systemen en methoden voor succes 52
Solution selling 54
One-size-fits-all aanpak 56
Hulp van de ‘goeroes’ 58

6 Het fenomeen commoditisering 62
Begrijpen van prijsdruk 63
Koffie als voorbeeld 66
Zeldzaamheid van een unieke waardepropositie 68

7 Een wereld van constante verandering 70
E-commerce: een ontembaar beest 72
Hypergeïnformeerde kopers 75
Platformeconomie 76
Geavanceerde technologie 78 4
Versmelting van sales met marketing 79
Circulaire economie en abonnementen 80

8 Tot slot 84

Deel 2 — Een nieuw perspectief 91
9 Eerste stap naar verbetering 92
Goal focused selling loslaten 93
Niets doen 95
Onderscheid tussen werk en privé 96

10 Een andere denkwijze 98
Jezelf veranderen 99
Succes 100

11 Values based selling 104
Een sterke basis 106
Het belang van waarden 107

12 Ontdek jouw waarden 108
Vijf stappen 110
Bewustwording 116

13 Waarden en doelen: een andere focus 118

14 Waarden in de salespraktijk 124
Behulpzaamheid 126
Integriteit 129
Respect 130
Empathie 131
Compassie 134
Meer waarden 136

15 Zingeving voor ‘shitjobs’ 140

16 Bedrijven en waarden 144
Purpose 145
Verbinden met waarden van je klanten 148
Kernwaarden en bedrijfscultuur 150

17 Tot slot 152

Nawoord 155
Literatuur 157
Register 159

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Waardevol verkopen