Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Sales control

Beheersing van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789013091144
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat is het doel van een organisatie? Het leveren van werk, zoveel mogelijk produceren, zo goedkoop mogelijk inkopen, het leveren van topkwaliteit, efficiënter werken, continu innoveren, het verhogen van de omzet, het vergroten van het marktaandeel? Nee, dit zijn allemaal subdoelstellingen. Het primaire doel van iedere organisatie is het verdienen van geld, waardoor waarde aan de organisatie wordt toegevoegd. Een organisatie kan pas geld verdienen als ze iets verkoopt. Het proces van verkopen begint bij de aanwezigheid van een markt en eindigt nadat het geld op de bankrekening staat. Dit proces wordt het Market-to-Cashproces genoemd. Het is een van de belangrijkste processen in een organisatie.

Door dit proces te doorlopen wordt immers geld verdiend! Het proces bestaat uit drie deelprocessen, namelijk het:
-Markt-to-Salesproces met activiteiten als marktverkenning, markt-, productontwikkeling en marketing;
-Sales-to-Orderproces met activiteiten als het benaderen van potentiële klanten en het uitbrengen offertes;
-Order-to-Cashproces met activiteiten als kredietwaardigheid van een klant bepalen, order intake, facturering en het innen van geld.

Iets verkopen gebeurt door een verkooporganisatie of door de verkoopafdeling van een organisatie. Sales control is het vakgebied dat zich bezighoudt met het beheersen van het Market-to-Cashproces en de verkooporganisatie.

Specificaties

ISBN13:9789013091144
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:140
Druk:1
Verschijningsdatum:31-10-2012
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

4.9 van de 5
22 stemmen
20
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Guido Fröhlichs

Ir. Guido H.J.M. Frohlichs RC heeft na zijn studie Technische Bedrijfskunde later in zijn loopbaan de postdoctorale opleiding tot Register Controller aan de Universiteit Maastricht gevolgd. Het is belangrijk om methoden en technieken goed toe te passen. Het is echter nog belangrijker mensen mee te nemen in een verandering en zich verder te laten ontwikkelen. Om persoonlijk te groeien en zijn kennis en ervaring nog beter over te brengen heeft hij zich verdiept in NLP en de NLP-coachopleiding succesvol afgerond. Door middel van managementcoaching begeleidt hij projectmanagers, programmamanagers, projectcontrollers en projectteams om zich verder te ontwikkelen. Zijn werkervaring omvat functies als projectmanager bij NedCar, Philips, Hogeschool Zuyd, projectcontroller bij DSM, manager Finance & Control bij Maecon, manager sales control Benelux bij Rockwool, financial controller bij de afdeling Strategie & Control van de gemeente Heerlen en manager Finance, Control en IT van Schunck. Bij interim-adviesbureau Fagro heeft hij als principal consultant opdrachten uitgevoerd voor onder andere DHL, Janshen-Hahnraths, gemeente Sittard- Geleen, Sabic, Ankerpoort, Universiteit Maastricht, ABN AMRO, Open Universiteit, Rijkswaterstaat Maaswerken en Vodafone. Momenteel werkt hij als zelfstandig professional voor CAP-able. CAP-able helpt bij het professionaliseren van het werken in projecten, programma’s en projectportfolio’s door middel van (maatwerk) trainingen/workshops, managementcoaching, het adviseren bij de inrichting van de projectorganisatie, het begeleiden bij Project Startups en de uitvoering van projecten.

Andere boeken door Guido Fröhlichs

Inhoudsopgave

1. Inleiding
2. Dit boek in vogelvlucht
3. Het belang van het Market-to-Cashproces
4. Het Market-to-Cashproces
5. De verkooporganisatie
6. Het strategische raamwerk
7. De sales controller
8. De beheersing van het Market-to-Cashproces
9. De beheersing van de verkooporganisatie
10. Managementinformatie
11. Regelgeving en het Market-to-Cashproces

Literatuur
Glossarium
Over de auteurs
Over de serie

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sales control