Lees verder
Jim Stolze is schrijver én ondernemer. Die combinatie zorgt ervoor dat zijn boeken niet alleen theoretisch, maar ook zeer praktisch zijn.
Meer over Jim StolzeUitverkocht!
Welkom in de aandachtseconomie
Paperback Nederlands 2014 6e druk 9789400505735Samenvatting
Genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2012!
Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten; ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en ze zijn te druk bezig om ons te verlammen met informatie en ons zodoende op te zadelen met keuzestress. Als ze daarmee doorgaan eindigen ze volgens Jim Stolze op het kerkhof van merken die ooit bekend waren van televisie. Die bedrijven hebben zich blijkbaar niet gerealiseerd dat we zijn overgegaan van een producteconomie naar een aandachtseconomie.
In de zeven delen van dit boek beschrijft Stolze de nieuwe mogelijkheden van die aandachtseconomie. Na het introduceren van het businessmodel van aandacht, volgen aansprekende cases uit de praktijk en verdiepende interviews met experts. In sommige gevallen blijkt één pizza meer waard dan een reclamecampagne van een half miljoen euro.
'Het economisch model waarop onze samenleving stoelt moet radicaal om, vindt Jim Stolze. In plaats van sturen op Return on Investment moeten we sturen op Return on Attention.' - ManagementTeam
'Vergeet alles wat je over marketing weet, en lees dit boek.'- Marco Derksen, oprichter Marketingfacts.nl
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Jim Stolze
Inhoudsopgave
Inleiding: Welkom in de aandachtseconomie
1. Cultiveer schaarste
2. Anders kijken naar waarde
3. Mensen en merken zijn de nieuwe filters
4. Delen gaat voor vermenigvuldigen
5. Je krijgt wat je weggeeft
6. Service is de enige marketing
7. Mijn verhaal over TED en TEDX
Nawoord
Dankjewel
Bronvermelding
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan