Lees verder
Jeroen Boschma (1966) is medeoprichter en creatief directeur van communicatiebureau Keesie.
Meer over de auteursGeneratie Einstein 3.0
Slimmer, socialer... en volwassener
Paperback Nederlands 2010 1e druk 9789022999035Samenvatting
Communiceren met jongeren van de 21e eeuw
Generatie Einstein is opgegroeid. Waren zij in de vorige edities van dit boek nog pubers, nu zijn het jongvolwassenen die massaal de arbeidsmarkt bestormen, ons middelbaar en hoger onderwijs onveilig maken, het politieke en maatschappelijke terrein gaan verkennen... en dat op hun eigen onnavolgbare wijze!
Vroeger dachten we nog dat dat rare pubergedrag met al dat internet, die sociale netwerksites en dat multitasken wel over zou gaan bij volwassenheid, maar nee dus. Generatie Einstein neemt de eigenschappen die ze lieten zien in hun puberteit rustig mee de werkvloer op, het hoger onderwijs in, de politieke vloer op. En zoals zijzelf volwassen moesten worden, zo werden de middelen en de media die ze gebruikten dat ook. Vijf jaar geleden had nog niemand van Twitter gehoord en stond social networking nog in de kinderschoenen. Nu zitten onze oma's ook op Hyves en MSN. Waren jongeren al moeilijk te bereiken, nu lijkt het onmogelijk geworden. In plaats van dat ze inzien dat wij volwassenen altijd al gelijk hadden, gaan ze nog verder op het door hen ingeslagen pad: dat van de onafhankelijkheid.
In dit boek laten de auteurs van 'Generatie Einstein' hun licht schijnen op de laatste ontwikkelingen rondom jongeren en jongvolwassenen. Ze bieden aanknopingspunten voor communicatie op een manier die wel werkt.
Volledig geactualiseerde editie met nieuwe modellen voor communicatie en onderzoek en nieuwe cases.
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jeroen Boschma
Over Inez Groen
Inhoudsopgave
Om te beginnen, wie is generatie Einstein?
Centrale waarden van generatie Einstein
Deel 1: Communiceren in een nieuwe wereld
Andere wereld, andere regels
Communicatie oude stijl: waarom het misgaat
Hét probleem: geen vertrouwen meer, geen aandacht meer
Verbeter de communicatie, begin bij jezelf
De voetangels en klemmen van het medialandschap
Deel 2: Ontmoet generatie Einstein: slimmer, sneller, socialer en … volwassener
Introductie: wat een leuke generatie!
Generatie Einstein: een beetje geschiedenis en wat filosofie
Over de jongsten van generatie Einstein: de pubers
Opgroeien in welvaart en commercie
Het internet met de paplepel
Sociaal zijn in een digitale wereld
Economie 2.0 en verder
En nu ze dan eindelijk mogen stemmen…
Oost West, thuis is het allerbest
Wonen: als het maar gezellig is
O, maar hoe belangrijk is die docent toch…
Met frisse moed de arbeidsmarkt op
Generatie Einstein: zelfontplooiing voorop
Tot slot
Dankwoord
Noten
Geraadpleegde literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan