Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Algemeen management Briljante businessmodellen in food
Briljante businessmodellen in food
Briljante businessmodellen in food
Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is senior programmamaanger waardemanagement & merkpositionering Zorg bij Achmea.

Meer over de auteurs
Jeroen Kemperman: ‘Qua voeding is Nederland echt top’ Paul Groothengel 2 januari 2017 Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar? Lees het volledige artikel
Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Briljante businessmodellen in food

Baanbrekers voor betere en betaalbare voeding

Gebonden Nederlands 2016 9789024404735
7 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 42 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen
49,95
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De wereldbevolking groeit, het klimaat staat onder druk. Voeding is het wereldvraagstuk van de toekomst!

Dat vraagt om bedrijven die kosten reduceren door duurzaam te werken en die meer verdienen door gezonde kwaliteit te leveren. Gelukkig zijn er organisaties die laten zien hoe het moet. Laat je inspireren door de twintig cases van organisaties die gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar maken. Met lessen die je zó in je eigen bedrijf kunt toepassen.

- Boeren en ingrediënten: Stadsboerderij, Kassen, Olam en Chapul.
- Productie en verwerking: Bourgogne, Unilever, Hampton Creek en &samhoud food.
- Distributie en verkoop: Amul, Intermarche´, Whole Foods Market en Aarsti Derne.
- Koken en bereiden: Haringkaken, Compass Group, DiverXO en FoodPairing.
- Eten en cultuur: Ayurveda, Jamie Oliver, Maimonides Medical Center en Etixx.

Jeroen Kemperman, Jennifer op 't Hoog (beiden werkzaam bij Achmea) en Jeroen Geelhoed (&samhoud) inspireerden al talloze organisaties met de bestsellers 'Briljante businessmodellen', 'Briljante businessmodellen' in de zorg en 'Briljante businessmodellen in finance'.

Specificaties

ISBN13:9789024404735
Trefwoorden:duurzaamheid, voedselveiligheid, voeding, businessmodel, duurzame groei, voedsel
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management
ISSN:
Serie:Briljante businessmodellen

Expertrecensies (2)

Briljante businessmodellen in food
Rob van Nes | 1 augustus 2017
Wil je kennis over de foodsector in brede zin verbreden, ben je erin werkzaam of voornemens dat te worden of volg je een studie in die richting, dan is Briljante businessmodellen in food een must-read.
Lees verder
Briljante businessmodellen in food
Sjors van Leeuwen | 27 februari 2017
De wereldbevolking groeit en het klimaat staat onder druk. Betaalbare, gezonde en duurzame voeding is hét wereldvraagstuk voor de toekomst. Dat lukt niet als we blijven doen wat we altijd al deden. Daarvoor moet het roer om, daarvoor zijn Briljante businessmodellen in food nodig.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

interview
Jeroen Kemperman: ‘Qua voeding is Nederland echt top’
Paul Groothengel 2 januari 2017 Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - De toekomst - Hoe je insecten aan de man brengt
Jeroen Kemperman 7 november 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - Het heden - Leren van kasbouw
Jeroen Kemperman 24 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: Het heden.
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - het verleden: Authentiek boeren gaat de wereld niet redden
Jeroen Kemperman 12 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Deze week: Het verleden.
Artikel lezen

Over Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid.

Andere boeken door Jeroen Kemperman

Bekijk alle boeken

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Strategie en markt bij Breman Installatiegroep. Daarvoor was hij partner bij adviesbureau &samhoud. Hij schreef meerdere boeken, waaronder Plezier & prestatie, Kus de visie wakker, Creating lasting value en Briljante businessmodellen.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Bekijk alle boeken

Over Jennifer op 't Hoog

Jennifer op 't Hoog is Programmamanager Cocreatie met Partners bij divisie Zorg & Gezondheid van Achmea.

Andere boeken door Jennifer op 't Hoog

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Lees(plezier)wijzer

Deel I: kader briljante businessmodellen in food

1. Disruptie en businessmodelinnovatie
1.1 Baanbrekende oplossingen in werelden van vraag, aanbod, schaarste en overvloed
1.2 Disruptieve technologie en de opkomst van nieuwe businessmodellen
1.3 Maatschappelijke uitdagingen en technologieën voor businessmodelinnovatie in food
1.4 Uitdagingen en groeipaden naar briljante businessmodellen in food

2. Wat zijn de fundamenten van een briljant businessmodel?
2.1 Visie
2.2 Positionering

3. Wat is een businessmodel?
3.1 Marktsegmenten
3.2 Waarde voor de klant
3.3 Levering
3.4 Operatie

4. Waardecreatie en totaalkader
4.1 Waardecreatie voor alle stakeholders
4.2 Conceptueel kader en fasering
4.3 Toets op briljantheid: Zelfassessment businessmodellen in food

Deel II: cases briljante businessmodellen in food
5. Ingrediënten & boeren
5.1 Historisch schaalbaar en gezond: Boerenbedrijf Van den Heiligenberg
– Wim Kemperman, Ida Kemperman-Wilke, Kees Kemperman & Jeroen Kemperman
5.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Glastuinbouw in het Westland
– Rudy van der Linden & Jeroen Kemperman
5.3 Nu al schaalbaar én gezond: Olam
– Eva van der Want & Jennifer op ’t Hoog
5.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Chapul
– Thomas Bachet, Raheel Raisi & Jennifer op ’t Hoog

6. Productie & verwerking
6.1 Historisch schaalbaar en gezond: Haring kaken
– Jeroen Kemperman
6.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Unilever
– Judith van Beek & Jennifer op ’t Hoog
6.3 Nu al schaalbaar én gezond: Hampton Creek
– Remy Middelhoff, Eelke Kroes & Jeroen Geelhoed
6.4 Is gezond en wordt schaalbaar: &samhoud food
– Lars Rigter & Jeroen Geelhoed

7. Distributie & verkoop
7.1 Historisch schaalbaar en gezond: Amul
– Robin Hulsman & Jeroen Geelhoed
7.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Intermarché
– Eva van der Want, Koen Harms & Jennifer op ’t Hoog
7.3 Nu al schaalbaar én gezond: Whole Foods Market
– Charlotte van den Hoven van Genderen & Jennifer op ’t Hoog
7.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Aarstiderne
– Lile Drost & Jeroen Kemperman

8. Bereiding & koken
8.1 Historisch schaalbaar en gezond: Bourgognewijn uit de Côte d’Or
– Jeroen Kemperman & Floor Burgers
8.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Compass Group
– Anke Boonstra, Tom Schraauwen & Jeroen Kemperman
8.3 Nu al schaalbaar én gezond: Foodpairing
– Frédérique Smit, Bob van Leeuwen & Jeroen Geelhoed
8.4 Is gezond en wordt schaalbaar: DiverXO en StreetXO
– Sil Boedi Scholte, Ingrid Smolders & Jeroen Geelhoed

9. Eten & cultuur
9.1 Historisch schaalbaar en gezond: Ayurveda bij het Ulpotha resort
– Lieke Snoek & Jennifer op ’t Hoog
9.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Jamie Oliver Foundation
– Robin Hulsman, Marieke van der Heijden & Jeroen Geelhoed
9.3 Nu al schaalbaar én gezond: Koosjer bij Maimonides Medical Center
– Erik Bouwens & Jeroen Geelhoed
9.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Sportvoeding bij Etixx
– Jaap van den Berg, Marlon Hoogervorst & Jeroen Kemperman

10. Samenvattende lessen voor het creëren van briljante businessmodellen in food
10.1 Waarom? De visie en merkpositionering: Doe ik de juiste dingen?
10.2 Hoe? Het businessmodel: Doe ik dit op de juiste manier?
10.3 Wat? De waardecreatie: Creëer ik relevante waarde?

Noten
Bronnen
Over de auteurs
Dankwoord

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Brilliant Business Models in Healthcare
    Jeroen Kemperman
    Brilliant Business Models in Healthcare
    € 84,99
  • Briljante businessmodellen in food
    Jeroen Kemperman
    Briljante businessmodellen in food
    € 39,95
  • Echt Nep
    Menno van Doorn
    Echt Nep
    € 24,99
  • Dealen met de Green Deal
    Alje Kuiper
    Dealen met de Green Deal
    € 26,95
  • Getting to Yes - Herziene editie
    Roger Fisher
    Getting to Yes - Herziene editie
    € 15,00
  • Psychologische veiligheid
    Hans van der Loo
    Psychologische veiligheid
    € 24,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Briljante businessmodellen in food

        Briljante businessmodellen in food
        Jeroen Kemperman , Jeroen Geelhoed , Jennifer op 't Hoog
        /