Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Algemeen management Briljante businessmodellen in food
Briljante businessmodellen in food
Briljante businessmodellen in food
Jeroen Kemperman Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid. Meer over de auteurs
Jeroen Kemperman: ‘Qua voeding is Nederland echt top’ Paul Groothengel 2 january 2017 Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’ is er nu Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar? Lees het volledige artikel
Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed, Jennifer op 't Hoog

Briljante businessmodellen in food

Baanbrekers voor betere en betaalbare voeding

Gebonden Nederlands 2016 9789024404735
7 beoordelingen
10
Voormalig #3Totaal 1 dag
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 10872232 dagen in de top 100
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
44,50
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De wereldbevolking groeit, het klimaat staat onder druk. Voeding is het wereldvraagstuk van de toekomst!

Dat vraagt om bedrijven die kosten reduceren door duurzaam te werken en die meer verdienen door gezonde kwaliteit te leveren. Gelukkig zijn er organisaties die laten zien hoe het moet. Laat je inspireren door de twintig cases van organisaties die gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar maken. Met lessen die je zó in je eigen bedrijf kunt toepassen.

- Boeren en ingrediënten: Stadsboerderij, Kassen, Olam en Chapul.
- Productie en verwerking: Bourgogne, Unilever, Hampton Creek en &samhoud food.
- Distributie en verkoop: Amul, Intermarche´, Whole Foods Market en Aarsti Derne.
- Koken en bereiden: Haringkaken, Compass Group, DiverXO en FoodPairing.
- Eten en cultuur: Ayurveda, Jamie Oliver, Maimonides Medical Center en Etixx.

Jeroen Kemperman, Jennifer op 't Hoog (beiden werkzaam bij Achmea) en Jeroen Geelhoed (&samhoud) inspireerden al talloze organisaties met de bestsellers 'Briljante businessmodellen', 'Briljante businessmodellen' in de zorg en 'Briljante businessmodellen in finance'.

Specificaties

ISBN13:9789024404735
Trefwoorden:duurzaamheid, voedselveiligheid, voeding, businessmodel, duurzame groei, voedsel
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:400
Uitgever:Boom Uitgevers Amsterdam
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management
Serie:Briljante businessmodellen

Expertrecensies (2)

Rob van Nes | 1 augustus 2017
Wil je kennis over de foodsector in brede zin verbreden, ben je erin werkzaam of voornemens dat te worden of volg je een studie in die richting, dan is Briljante businessmodellen in food een must-read. Een boek vol baanbrekende oplossingen in de werelden van vraag, aanbod, schaarste en overvloed van het wereldvraagstuk van de toekomst.Lees verder
Briljante businessmodellen in food
Sjors van Leeuwen | 27 februari 2017
De wereldbevolking groeit en het klimaat staat onder druk. Betaalbare, gezonde en duurzame voeding is hét wereldvraagstuk voor de toekomst. Dat lukt niet als we blijven doen wat we altijd al deden. Daarvoor moet het roer om, daarvoor zijn Briljante businessmodellen in food nodig.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

interview
Jeroen Kemperman: ‘Qua voeding is Nederland echt top’
Paul Groothengel 2 januari 2017 Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - De toekomst - Hoe je insecten aan de man brengt
Jeroen Kemperman 7 november 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - Het heden - Leren van kasbouw
Jeroen Kemperman 24 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: Het heden.
Artikel lezen
preview
Briljante Businessmodellen in Food - het verleden: Authentiek boeren gaat de wereld niet redden
Jeroen Kemperman 12 oktober 2016 In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Deze week: Het verleden.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (4)

Over Jeroen Kemperman

Jeroen Kemperman is Senior Manager Strategie, Programma's en Investeringen bij Achmea, divisie Zorg & Gezondheid.

Andere boeken door Jeroen Kemperman

Bekijk alle boeken

Over Jeroen Geelhoed

Jeroen Geelhoed is directeur Markt & Strategie bij Breman Installatiegroep. Hiervoor was Jeroen lange tijd partner bij &samhoud. Hij sprak op TEDx Sheffield en is (co)auteur van de boeken Kus de visie wakker, Plezier & prestatie, Be Useful, Wat is onze naam waard?, Briljante businessmodellen, Briljante businessmodellen in de zorg, Briljante businessmodellen in finance en Briljante businessmodellen in food. De rode draad in deze boeken is: waardevolle organisaties bouwen voor en met klanten, medewerkers, aandeelhouders en maatschappij.

Andere boeken door Jeroen Geelhoed

Bekijk alle boeken

Over Jennifer op 't Hoog

Jennifer op 't Hoog is Programmamanager Cocreatie met Partners bij divisie Zorg & Gezondheid van Achmea.

Andere boeken door Jennifer op 't Hoog

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding
Lees(plezier)wijzer

Deel I: kader briljante businessmodellen in food

1. Disruptie en businessmodelinnovatie
1.1 Baanbrekende oplossingen in werelden van vraag, aanbod, schaarste en overvloed
1.2 Disruptieve technologie en de opkomst van nieuwe businessmodellen
1.3 Maatschappelijke uitdagingen en technologieën voor businessmodelinnovatie in food
1.4 Uitdagingen en groeipaden naar briljante businessmodellen in food

2. Wat zijn de fundamenten van een briljant businessmodel?
2.1 Visie
2.2 Positionering

3. Wat is een businessmodel?
3.1 Marktsegmenten
3.2 Waarde voor de klant
3.3 Levering
3.4 Operatie

4. Waardecreatie en totaalkader
4.1 Waardecreatie voor alle stakeholders
4.2 Conceptueel kader en fasering
4.3 Toets op briljantheid: Zelfassessment businessmodellen in food

Deel II: cases briljante businessmodellen in food
5. Ingrediënten & boeren
5.1 Historisch schaalbaar en gezond: Boerenbedrijf Van den Heiligenberg
– Wim Kemperman, Ida Kemperman-Wilke, Kees Kemperman & Jeroen Kemperman
5.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Glastuinbouw in het Westland
– Rudy van der Linden & Jeroen Kemperman
5.3 Nu al schaalbaar én gezond: Olam
– Eva van der Want & Jennifer op ’t Hoog
5.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Chapul
– Thomas Bachet, Raheel Raisi & Jennifer op ’t Hoog

6. Productie & verwerking
6.1 Historisch schaalbaar en gezond: Haring kaken
– Jeroen Kemperman
6.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Unilever
– Judith van Beek & Jennifer op ’t Hoog
6.3 Nu al schaalbaar én gezond: Hampton Creek
– Remy Middelhoff, Eelke Kroes & Jeroen Geelhoed
6.4 Is gezond en wordt schaalbaar: &samhoud food
– Lars Rigter & Jeroen Geelhoed

7. Distributie & verkoop
7.1 Historisch schaalbaar en gezond: Amul
– Robin Hulsman & Jeroen Geelhoed
7.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Intermarché
– Eva van der Want, Koen Harms & Jennifer op ’t Hoog
7.3 Nu al schaalbaar én gezond: Whole Foods Market
– Charlotte van den Hoven van Genderen & Jennifer op ’t Hoog
7.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Aarstiderne
– Lile Drost & Jeroen Kemperman

8. Bereiding & koken
8.1 Historisch schaalbaar en gezond: Bourgognewijn uit de Côte d’Or
– Jeroen Kemperman & Floor Burgers
8.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Compass Group
– Anke Boonstra, Tom Schraauwen & Jeroen Kemperman
8.3 Nu al schaalbaar én gezond: Foodpairing
– Frédérique Smit, Bob van Leeuwen & Jeroen Geelhoed
8.4 Is gezond en wordt schaalbaar: DiverXO en StreetXO
– Sil Boedi Scholte, Ingrid Smolders & Jeroen Geelhoed

9. Eten & cultuur
9.1 Historisch schaalbaar en gezond: Ayurveda bij het Ulpotha resort
– Lieke Snoek & Jennifer op ’t Hoog
9.2 Is schaalbaar en wordt gezond: Jamie Oliver Foundation
– Robin Hulsman, Marieke van der Heijden & Jeroen Geelhoed
9.3 Nu al schaalbaar én gezond: Koosjer bij Maimonides Medical Center
– Erik Bouwens & Jeroen Geelhoed
9.4 Is gezond en wordt schaalbaar: Sportvoeding bij Etixx
– Jaap van den Berg, Marlon Hoogervorst & Jeroen Kemperman

10. Samenvattende lessen voor het creëren van briljante businessmodellen in food
10.1 Waarom? De visie en merkpositionering: Doe ik de juiste dingen?
10.2 Hoe? Het businessmodel: Doe ik dit op de juiste manier?
10.3 Wat? De waardecreatie: Creëer ik relevante waarde?

Noten
Bronnen
Over de auteurs
Dankwoord

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Werk heeft het gebouw verlaten
    Jitske Kramer
    Werk heeft het gebouw verlaten
    € 17,50
  • Jij moet je bek houden!
    Caroline Koetsenruijter
    Jij moet je bek houden!
    € 20,00
  • Voorbij de managementmaatschappij
    Marjolein Quené
    Voorbij de managementmaatschappij
    € 19,95
  • Simply managing
    Henry Mintzberg
    Simply managing
    € 20,00
  • The Customer Centricity Playbook
    Peter Fader
    The Customer Centricity Playbook
    € 21,21
  • Asset management en onderhoud
    Jan Tromp
    Asset management en onderhoud
    € 33,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Briljante businessmodellen in food

        Briljante businessmodellen in food
        Jeroen Kemperman , Jeroen Geelhoed , Jennifer op 't Hoog
        /