Emotionele intelligentie in de praktijk

Paperback Nederlands 1998 9789025413651
Voormalig top 100Totaal 84 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Emotionele intelligentie' is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Ouders en opvoeders, onderwijzers en verzorgers, iedereen heeft inmiddels te maken met de boodschap die Daniel Goleman de wereld inzond. Voor dit nieuwe boek onderzocht Goleman het effect van emotionele intelligentie in bedrijven - of van het gebrek daaraan. Hij laat zien hoe het succes van een bedrijf in hoge mate samenhangt met het onderkennen en goed hanteren van emoties. Hij bewijst dat voor een goed bedrijfsresultaat de emotionele vaardigheden van elke medewerker twee keer zo belangrijk zijn als intellectuele of technische vaardigheden. Het goede nieuws daarbij is dat emotionele intelligentie is aan te leren. Goleman beschrijft een nieuwe paradigma voor bedrijven. In zijn eigen woorden: 'de regels op het werk zijn aan het veranderen. We worden steeds meer op een nieuwe manier beoordeeld: niet alleen of we slim en competent genoeg zijn, maar vooral hoe goed we onszelf en anderen kunnen beoordelen en hanteren.' 'Emotionele intelligentie in de praktijk' beschrijft de revolutie en het effect van emotionele intelligentie op organisaties en de mensen die er werken. Tevens bevat het boek hulpmiddelen en tests om de 'EQ-factor' voor uzelf of uw organisatie in kaart te brengen en te optimaliseren.

Specificaties

ISBN13:9789025413651
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:479
Druk:0

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Over Daniel Goleman

Daniel Goleman is psycholoog. Hij studeerde psychologie aan Harvard University en was hoofdredacteur van Psychology Today. Hij is de bedenker van het begrip 'emotionele intelligentie' en auteur van het gelijknamige boek. 'Emotionele intelligentie' verscheen in 1996 en werd in meer dan twintig talen vertaald.

Andere boeken door Daniel Goleman

Inhoudsopgave

Deel 1 - de expertise voorbij

1. De nieuwe maatstaf
2. Vaardigheden van uitblinkers
3. De harde casus voor de zachte vaardigheden

Deel 2 - Zelfkennis

4. Het innerlijke roer
5. Zelfbeheersing
6. Wat ons beweegt

Deel 3 - Omgaan met mensen

7. De sociale radar
8. De kunst van de invloed
9. Samenwerking, teams en groeps-IQ

Deel 4 - Een nieuw leermodel

10. Miljarden dollars verspild
11. De beste aanpak

Deel 5 - De emotioneel intelligente organisatie

12. Vinger aan de pols van de organisatie
13. De kern van het prestatievermogen

Appendices
Noten
Woord van dank
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Emotionele intelligentie in de praktijk