Lees verder
Clayton Christensen is professor Business Administration aan Harvard Business School. Hij schreef meerdere wereldwijde bestsellers waaronder 'The Innovator's Dilemma' dat in de VS werd gekozen tot het beste managementboek van het jaar en door The Economist genoemd wordt als een van de zes belangrijkste boeken ooit geschreven.
Meer over Clayton ChristensenHet innovatiedilemma
Het revolutionaire boek dat uw strategie voorgoed zal veranderen
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789047008149Samenvatting
Geroemd door iedereen van Steve Jobs en Jeff Bezos tot Malcolm Gladwell, is dit boek een bijbel voor iedereen die begrijpt dat je ontwrichtende veranderingen een stap voor moet zijn.
Deze bestseller presenteerde als eerste de baanbrekende gedachte dat fantastische bedrijven ten onder kunnen gaan, juist omdat ze alles goed doen – voor hun bestaande klanten. Ze worden links en rechts ingehaald door nieuwkomers die, met aanpassingen aan de technologie of dienst, nieuwe klanten weten te vinden.
Bedenker Clayton Christensen legt uit hoe dit kan gebeuren, en wat een bedrijf kan doen om hetzelfde lot te ontlopen. Het innovatiedilemma is 'een waarschuwing voor ondernemers die zich onverslaanbaar achten – en een bron van inspiratie voor hen die klaarstaan om ze te verslaan'.
'De bijbel van Silicon Valley.' – Bloomberg Businessweek
'Beschrijft een probleem dat bijna alle succesvolle bedrijven zullen krijgen. Glashelder, scherp geanalyseerd – en griezelig.' – Andrew Grove, oprichter van Intel
'Een meesterwerk… het beste boek ooit over innovatie.' – Gilder Technology Report
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Clayton Christensen
Inhoudsopgave
Deel 1: WAAROM DE BESTE BEDRIJVEN SOMS FALEN
1. Hoe komt het dat de beste bedrijven soms falen? Inzicht in de sector diskdrives voor harde schijven
2. Waardenetwerken en de prikkel om te innoveren
3. Ontwrichtende technologische verandering en mechanische graafmachines
4. Wat stijgt, kan niet dalen
Deel 2: OMGAAN MET ONTWRICHTENDE TECHNOLOGISCHE VERANDERINGEN
5. Geef de verantwoordelijkheid voor ontwrichtende technologieën aan organisaties met klanten die ze nodig hebben
6. Pas de grootte van de organisatie aan de grootte van de markt aan
7. Het ontdekken van nieuwe en opkomende markten
8. De capaciteiten en handicaps van je organisatie beoordelen
9. Geleverde prestatie, marktvraag en de levenscyclus van een product
10. Het omgaan met ontwrichtende technologische veranderingen: een casestudie
11. De dilemma's van innovatie: een samenvatting
Woord van dank
Leeswijzer bij dit boek
Noten
Over de auteur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan