Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Strategisch management De blauwe oceaan
De blauwe oceaan
De blauwe oceaan
Chan Kim Professor Chan Kim is samen met Renée Mauborgne oprichter van het INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Meer over de auteurs
Oude boeken in nieuw jasje Bertrand Weegenaar 24 march 2015 Een trend of een toevalligheid? Drie zeer succesvolle titels die (ruim) tien jaar geleden hun eerste druk zagen, zijn onlangs heruitgegeven. Lees het volledige artikel
Chan Kim, Renée Mauborgne

De blauwe oceaan

Creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten

Paperback Nederlands 2015 9789047008156
33 beoordelingen
EvergreenMeer dan 1000x verkocht
Verkooppositie 16361287 dagen in de top 100
Paperback | NL € 25,00 E-book | NL € 14,99
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
25,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Herziene editie met nieuw voorwoord en 3 extra hoofdstukken

Zelden sloeg een managementtheorie zo snel aan als De blauwe oceaan. Al tien jaar is het een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. Wereldwijd werden maar liefst ruim 3,5 miljoen exemplaren verkocht.

In dit strategisch meesterwerk beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentie slechts leidt tot een bloedrode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Zich baserend op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven, pleiten zij voor de creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.

- Een WallStreet Journal- en Bloomberg Businessweek-bestseller
- Opgenomen in de Leadership Hall of Fame van Fast Company
- Een van de 'Best Business books of the Last Decade' volgens 800-CEO-Read, Thinker50, Kommersant.ru en Trends.be

'Niet voor niets een van de bestverkochte managementboeken van de afgelopen jaren[...] Een absolute must read: vijf uit vijf '- Managementboek.nl

Specificaties

ISBN13:9789047008156
Trefwoorden:strategisch management, basisbibliotheek, concurrentievoordeel, concurrentiestrategie, concurrentie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Uitgever:Business Contact
Druk:16
Verschijningsdatum:26-2-2015
Hoofdrubriek:Strategisch management
Serie:Business Bibliotheek

Expertrecensies (5)

Dick Bos | 2 juni 2015
Het blijft een geweldig boek ‘De blauwe oceaan’ van W. Chan Kim en Renée Mauborgne. Dit is de nieuwste editie en bevat een aantal leermomenten na het verschijnen van het eerste boek. De realiteit is dat de samenleving en sectoren nooit stil staan, maar aangezien de een de ander volgt, een organisatie voortdurend in ontwikkeling/beweging moet zijn.Lees verder
Sjors van Leeuwen | 7 mei 2015
De herziene editie van ‘De blauwe oceaan’ komt op een goed moment. Want door toenemende marktwerking, branchevervaging, globalisering, digitalisering en achterblijvende bedrijfsinvesteringen en consumentenbestedingen, is vrijwel iedere sector veranderd in een rode oceaan: een markt waarin bedrijven elkaar op leven en dood beconcurreren met inwisselbare producten en diensten resulterend in steeds lagere winstmarges voor alle marktpartijen.Lees verder
Bas van Vlierden | 14 januari 2010
Concurrentievoordeel, meer marktaandeel en differentiatie zullen in de toekomst geen winstgroei meer opleveren. Dat is althans de zienswijze van Kim en Mauborgne in hun boek 'Blue Ocean Strategy'. Bedrijven moeten op zoek naar blauwe oceanen. Volgens de auteurs biedt dit boek een praktisch kader en analyse-instrument om systematisch blauwe oceanen na te streven en te veroveren.Lees verder
José Otte | 17 november 2009
Organisaties zoeken vooral groei in concurrentievoordeel, marktaandeel of differentiatie. Met 'De blauwe oceaan' laten Chan Kim en Renée Mauborgne zien dat er andere manieren zijn. In de huidige marktsituatie zien we dat bedrijven proberen om zich te onderscheiden van hun concurrenten door te kijken naar concurrentievoordeel, meer marktaandeel en differentiatie.Lees verder
Bertrand Weegenaar | 24 mei 2005
Hoe zou dat voelen: zwemmen in een blauwe, maagdelijke oceaan? Geen concurrerende haaien om je heen die dag in dag uit uit zijn op je bloed. Ofwel: 'Creatieve strategie voor nieuwe concurrentievrije markten' De auteurs van het boek 'De blauwe oceaan', W.Lees verder
Alle expertrecensies (5)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
33 stemmen
16
10
5
0
2
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

nieuws
Oude boeken in nieuw jasje
Bertrand Weegenaar 24 maart 2015 Een trend of een toevalligheid? Drie zeer succesvolle titels die (ruim) tien jaar geleden hun eerste druk zagen, zijn onlangs heruitgegeven. Scaling up, The art of the Start 2.0, en een herziene druk van Blue Ocean Strategy zouden samen met Lean Startup en Business Model Generatie de complete boekenlijst van start-ups en venture capitalists kunnen vormen.
Artikel lezen
geboekstaafd
Geboekstaafd: De top 3 van Bart van der Kooi
Nienke van Oeveren 26 januari 2015 Bart van der Kooi is werkzaam als Social Media Consultant Crossmedia Communicatiegroep en auteur van Het social media modellenboek. Hij vertelt over zijn 3 favoriete boeken.
Artikel lezen
nieuws
De olifant die strategie heet
Bertrand Weegenaar 2 juli 2014 Strategie is een veelkoppig monster. Het is voor een (beginnend) managementstudent een lastig thema. Bedrijfsstrategieën, het strategieproces, marketingstrategie? Er zijn dikke boeken over geschreven en dat zal zo blijven.
Artikel lezen
interview
Chan Kim: ‘Niet-klanten zijn belangrijk. Zij kunnen precies aangeven waarom ze jou links laten liggen'
Rick Nieman 5 januari 2009 In zijn zeer succesvolle boek De blauwe oceaan beweert INSEAD-professor Chan Kim dat ieder bedrijf een nieuwe, onontgonnen markt kan vinden zonder concurrentie. En niet door ineens een briljante inval te krijgen, maar door stapsgewijs een aantal duidelijke fases te doorlopen. Zo richten bedrijven zich nu veel te veel op hun huidige klanten, terwijl ze juist zouden moeten kijken naar consumenten die hun product of dienst niet kopen! Boekcover sprak met Kim.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (4)

Over Chan Kim

Professor Chan Kim is samen met Renée Mauborgne oprichter van het INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Hij is hoogleraar strategie en internationaal management op INSEAD op de Bruce D. Henderson leerstoel van de Boston Consulting Group. Kim is als adviseur werkzaam voor verschillende multinationals in Europa, de VS en Azië. Daarnaast is hij Fellow van het World Economic Forum in Davos en adviserend lid van de Europese Unie. Hij schreef talloze artikelen over strategie en management die gepubliceerd werden in de toonaangevende bladen.

Andere boeken door Chan Kim

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Help! Mijn oceaan wordt rood
Wat is er nieuw in deze uitgebreide editie?
Wat zijn de belangrijkste verschillen
Waarom wordt een blauwe-oceaanstrategie steeds belangrijker?

Voorwoord bij oorspronkelijke editie

Deel 1: Blauwe oceanen als strategie
1. Blauwe oceanen creëren
-Nieuwe markt
-Voortdurend blauwe oceanen creëren
-Het effect van het creëren van blauwe oceanen
-Steeds sterkere noodzaak om blauwe oceanen te creëren
-Van bedrijf en sector tot strategische zet
-Waarde-innovatie: de hoeksteen van de blauwe-oceaanstrategie
-Blauwe-oceaanstrategieën formuleren en uitvoeren

2. Analyse-instrumenten en kaders
-Het strategieplaatje
-Het vier-actieskader
-Het raster 'schrappen-afzwakken-versterken-creëren'
-Drie kenmerken van een goede strategie
-De waardecurven lezen

Deel 2: Een strategie van blauwe oceanen formuleren
3. Marktgrenzen opnieuw afbakenen
-Pad 1: Kijk naar andere sectoren
-Pad 2: Kijk naar andere strategische groepen binnen sectoren
-Pad 3: Kijk naar de rol van kopers
-Pad 4: Kijk naar andere complementaire product- en serviceaanbiedingen
-Pad 5: Kijk naar andere functionele of emotionele aantrekkingskracht voor gebruikers
-Pad 6: Kijken naar een andere tijd
-Een nieuwe markt bedenken

4. Kijken naar het brede perspectief, niet naar de cijfers
-Gerichtheid op het brede perspectief
-Het strategieplaatje tekenen
-Strategie visualiseren op bedrijfsniveau
-De beperkingen van strategische planning overwinnen

5. Verder reiken dan de bestaande vraag
-De drie lagen van niet-klanten
-Richt u op het grootste bereik

6. De strategie in de juiste volgorde opbouwen
-De juiste strategische volgorde
-Testen op uitzonderlijke klantwaarde
-Van uitzonderlijke klantwaarde naar strategische prijszetting
-Van strategische prijszetting naar streefkostencalculatie
-Van klantwaarde, prijs en kosten naar adoptie
-De index van het blauwe-oceaanidee

Deel 3: De blauwe-oceaanstrategie uitvoeren
7. Grote organisatiehindernissen overwinnen
-Omslagleiderschap in de praktijk
-Het belangrijkste instrument: factoren met onevenredige invloed
-De cognitieve hindernis nemen
-De hindernis van beperkte middelen nemen
-De motivatiehindernis overwinnen
-De politieke hindernis overwinnen
-Tegen de gangbare opvatting ingaan

8. De uitvoering inbouwen in de strategie
-Een slecht proces kan de uitvoering van de strategie ruïneren
-De kracht van een eerlijk proces
-De drie principes van een eerlijk proces
-Een vertelling over twee fabrieken
-Waarom is een eerlijk proces belangrijk?
-Intellectuele en emotionele erkenning
-Een eerlijk proces en een blauwe-oceaanstrategie
-Een eerlijk proces en externe belanghebbenden

9. Waarde-, winst- en menspropositie
-De drie strategiepropositie
-Afstemming voor een blauwe-oceaanstrategie realiseren
-Wanneer een strategie niet goed is afgestemd
-Alles samenbrengen

10. Blauwe oceanen vernieuwen
Barrières voor imitatie
Vernieuwing

11 Rode-oceaanvalkuilen vermijden

Bijlagen
A: Hoe blauwe oceanen in het verleden zijn gecreëerd
-De auto-industrie
-De computerindustrie
-De bioscoopsector
B: Waarde-innovatie: een reconstructionistisch perspectief op strategie
C: De marktdynamiek van waarde-innovatie

Noten
Literatuur
Woord van dank
Over de auteurs
Register

Vaak samen gekocht

De blauwe oceaan
Blue Ocean Shift
50,-
Prijs voor beide

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Entrepreneurship and New Value Creation
    Alain Fayolle
    Entrepreneurship and New Value Creation
    € 42,70
  • Bullet Journal voor professionals
    Business Contact
    Bullet Journal voor professionals
    € 17,50
  • Leading the Revolution
    Gary Hamel
    Leading the Revolution
    € 26,03
  • Exploring Strategy with MyStrategyLab
    Gerry Johnson
    Exploring Strategy with MyStrategyLab
    € 88,59
  • Het 80/20- principe
    Richard Koch
    Het 80/20- principe
    € 22,50
  • 7 eigenschappen -Snapshot Editie
    Stephen Covey
    7 eigenschappen -Snapshot Editie
    € 20,00

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De blauwe oceaan

        De blauwe oceaan
        Chan Kim , Renée Mauborgne
        /