Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Internet en social media Social shift - Van social media naar social thinking
Social shift - Van social media naar social thinking
Social shift - Van social media naar social thinking
Koen Jordaans

Koen Jordaans, CEO van social media-softwareontwikkelaar Apostle, was in een vorig bestaan horecaondernemer en communicatieman.

Meer over Koen Jordaans
Koen Jordaans: ‘Social Shift verandert medewerkers in ambassadeurs’ Peter Spijker 23 januari 2019 Social media vervullen een steeds belangrijkere rol in het medialandschap. Bedrijven en organisatie beseffen dit terdege. Ze willen social media graag effectiever laten bijdragen aan het realiseren van hun doelstellingen maar weten vaak niet hoe. Koen Jordaans legt in Social shift uit hoe je social media op een gestructureerde wijze strategisch kunt inzetten. Door van je medewerkers merkambassadeurs te maken en op social media authentieke content te plaatsen, vergroot je het eigen bereik en kom je weer in contact met je doelgroep. Lees het volledige artikel
Koen Jordaans

Social shift - Van social media naar social thinking

Maak van elke medewerker een communicatie-expert

Paperback Nederlands 2018 9789047011446
4 beoordelingen
10
Voormalig top 10Totaal 13 dagen
Voormalig top 100Totaal 64 dagen
Paperback | NL € 24,99 E-book | NL € 9,99
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
24,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Koen Jordaans legt in ‘Social Shift’ uit hoe je social media strategisch kunt inzetten, zodat ze concreet bijdragen aan je doelstellingen. Het medialandschap is in hoog tempo aan het veranderen. Social media spelen daarbij een cruciale rol. Maar alleen een bedrijfspagina op Facebook, wat twitteren en met z’n allen op LinkedIn zitten, daar bereik je je doelgroep niet mee.

De Social Shift is het model waarmee Koen Jordaans al vele bedrijven en organisaties heeft geholpen om die slag wél te maken. In dit boek vertelt hij hoe dat in z’n werk gaat. Hij behandelt de theorie, geeft een praktisch stappenplan en beschrijft inspirerende cases. Hiermee kan elke ondernemer of manager zijn social media fundamenteel inzetten om management, communicatie, marketing, sales en recruitment te versterken.

'Verplichte kost voor elke manager.' – Michiel Muller, Picnic en Route Mobiel

Specificaties

ISBN13:9789047011446
Trefwoorden:communicatie, social media, communicatiebeleid, social thinking
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:22-11-2018
Hoofdrubriek:Internet en social media, Communicatie en media, Personeelsmanagement
ISSN:

Expertrecensies (3)

Social shift - Van social media naar social thinking
Jeanine Dijkhuis | 15 februari 2019
Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Koen Jordaans ontwikkelde de methode en schreef er een boek over.
Lees verder
Social shift - Van social media naar social thinking
Marcel Boons | 1 februari 2019
Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en dat geldt ook voor bedrijven. Toch is het voor zakelijke gebruikers niet altijd even gemakkelijk om social media doelgericht in te zetten.
Lees verder
Social Shift - 'Een heel praktisch boek'
Ger van den Buijs | 14 januari 2019
Koen Jordaans geeft ons met Social Shift een heel praktisch boek. Dit boek heeft een beperkt theoretisch kader, maar geeft daarentegen heel veel inzicht in de praktijk van zijn Social Shift aanpak.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
2
0
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Koen Jordaans: ‘Social Shift verandert medewerkers in ambassadeurs’
Peter Spijker 23 januari 2019 Social media vervullen een steeds belangrijkere rol in het medialandschap. Bedrijven en organisatie beseffen dit terdege. Ze willen social media graag effectiever laten bijdragen aan het realiseren van hun doelstellingen maar weten vaak niet hoe. Koen Jordaans legt in Social shift uit hoe je social media op een gestructureerde wijze strategisch kunt inzetten. Door van je medewerkers merkambassadeurs te maken en op social media authentieke content te plaatsen, vergroot je het eigen bereik en kom je weer in contact met je doelgroep.
Artikel lezen
preview
Social shift - Van social media naar social thinking
Koen Jordaans 23 november 2018 Nieuwe tijden en/of communicatie middelen, vragen om nieuwe manieren van denken. Koen Jordaans, auteur van Social shift: van social media naar social thinking had nooit gedacht dat hij dankzij een Tweet een opdracht zou binnenhalen. Maar het heeft hem wel aan het denken gezet!
Artikel lezen

Over Koen Jordaans

Koen Jordaans, CEO van social media-softwareontwikkelaar Apostle, was in een vorig bestaan horecaondernemer en communicatieman. Apostle werd in 2013 genomineerd voor Sprout Startup van het Jaar, en is inmiddels een groeiend bedrijf van 15 mensen.

Andere boeken door Koen Jordaans

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding: De wereld op z’n kop 9

1 Haak aan… of haak af
De rol van social media in een snel veranderende wereld 21
1.1 Van waarde naar waarden 22
1.2 Iedereen uitgever 25
1.3 ‘Social media’: wat zijn dat eigenlijk? 28
1.4 Social media in Nederland 31
1.5 De impact van social media 34

2 Wat is de Social Shift-methodiek?
De theorie 39
2.1 Een groter publiek bereiken 40
2.2 Een kanteling in denken 42
2.3 De wetenschap achter de Social Shift 44

3 Een voorbeeld uit de praktijk: IBN
Samen op ontdekkingsreis voor de Social Shift 49
3.1 Vliegwiel 50
3.2 Maarten Gielen, algemeen directeur 51
3.3 Sandra van Groenestijn, manager corporate communicatie en marketing 54

4 Stap voor stap naar de Social Shift
Concrete resultaten met social media 59
4.1 De methodiek 60
4.2 Social Shift-strategie bepalen 62
4.3 Owned, paid en earned media inzetten 67
4.4 Ambassadeurs en focusgroepen activeren 74
4.5 Content ophalen en creëren 83
4.6 Campagnes draaien 89
4.7 Meten en bijstellen 91
4.8 Vicieuze cirkel 93

5 De Social Shift in de praktijk
Adviezen en ervaringsverhalen per discipline 97
5.1 De Social Shift en management: draagvlak en verandering 98
5.2 De Social Shift en communicatie: controle door los te laten 102
5.3 Tanja van Oosten (Vivent) 107
5.4 De Social Shift en marketing: zenden én luisteren 114
5.5 Luuk Slaats en Rick Lamers (Centralpoint) 120
5.6 Richard van Ommen (Talentencampus Oss) 126
5.7 De Social Shift en sales: zaaien en oogsten 133
5.8 Dirk Renders en Maaike Daleman (De Persgroep) 141
5.9 De Social Shift en recruitment: harde resultaten 147
5.10 André Schuijl (JobXion) 158
5.11 Tonny Keijers en Liszy Bisschop (UMC Utrecht) 165

En nu? 173
Ook lezen 174
Bedankt voor het delen! 175
Bronnen 178
Templates 182

Aanbevolen live events...

maandag 19-09-2022

Future Focused Leadership

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Digitaal Vermogen
    Denis Doeland
    Digitaal Vermogen
    € 15,95
  • Veilig online
    Hans Frederiks
    Veilig online
    € 18,99
  • Beveiliging, privacy en back-uppen van een Windows 10-pc of laptop
    Studio Visual Steps
    Beveiliging, privacy en back-uppen van een Windows 10-pc of laptop
    € 19,99
  • Personeel werven via Social Media
    Jacco Valkenburg
    Personeel werven via Social Media
    € 24,50
  • Cyber security & veilig programmeren
    Gabriel Sanchez Cano
    Cyber security & veilig programmeren
    € 37,25
  • Who is accountable?
    Franck Kuppers
    Who is accountable?
    € 40,50

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2022 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Social shift - Van social media naar social thinking

        Social shift - Van social media naar social thinking
        Koen Jordaans
        /