Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Ondernemen Het geheim van bol.com
Het geheim van bol.com
Michel Schaeffer

Michel Schaeffer was ruim 14 jaar directielid van bol.com; een periode waarin het bedrijf zich ontwikkelde van startup tot het leidende e-commercebedrijf van de Benelux.

Meer over Michel Schaeffer
Michel Schaeffer: ‘Verander als dat nog kan, niet als het moet’ Erik de Vries 18 september 2017 Toen Michel Schaeffer in 2015 na veertien jaar stopte als marketingdirecteur van bol.com, kreeg hij geregeld te horen dat hij over die periode eens een boek zou moeten schrijven. Hoewel hij dat aanvankelijk niet zag zitten, is het er toch gekomen: Het geheim van bol.com. Lees het volledige artikel
Michel Schaeffer

Het geheim van bol.com

Over dromen en doen

Paperback Nederlands 2020 8e druk 9789047014690
7 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 46 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 20,00 E-book | NL € 9,99
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In de bestseller ‘Het geheim van bol.com’ geeft Michel Schaeffer, die vanaf de beginjaren deel uitmaakte van het team, een zeldzaam kijkje achter de schermen van het bedrijf in het tijdperk waarin de wereld de stap naar online maakte.

Bol.com is een Nederlands succesverhaal en weet al vele jaren lang vriend en vijand te verbazen. Een fascinerend verhaal over groot durven denken, omgaan met succes en teleurstellingen en de drang naar continue vernieuwing, dat je zal inspireren je eigen grootse dromen na te jagen.

Trefwoorden

e-commerce   ondernemerschap   internet   pionieren   retail   platformeconomie   webwinkel   strategie   digitale transformatie   innovatie   online retail   groei   klantgerichtheid   succesfactoren   schaalvoordelen   bedrijfscultuur   datagedreven   technologie   marketing   data   online marketing   concurrentie   leiderschap   netwerken   businessmodel   netwerkeffect   marktleiderschap   toekomst   disruptie   marketplace  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789047014690
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:336
Uitgever:Business Contact
Druk:8
Verschijningsdatum:1-7-2020
Hoofdrubriek:Ondernemen

Expertrecensies (4)

recensie
Het geheim van bol.com - 'Een prachtig jongensboek'
Ger van den Buijs | 5 oktober 2018
Het geheim van bol.com is een prachtig jongensboek. Ik werd er helemaal blij van. Het is een heerlijk boek over drie jonge honden die een prachtig bedrijf uit de grond stampen. Er wordt voortdurend gepionierd.
Lees verder
recensie
Het geheim van bol.com - 'Groot, groter, grootst denken'
Sjors van Leeuwen | 13 december 2017
Bol.com is een van de weinige e-commercebedrijven die de internetbubbel aan het eind van de vorige eeuw wist te overleven. Inmiddels is het uitgegroeid tot de grootste online winkel van Nederland met in 2016 een jaaromzet van 1,2 miljard euro en miljoenen klanten in Nederland en België. Ex-directielid Michel Schaeffer legt in zijn boek uit wat het geheim van het succesvolle bol.com is.
Lees verder
recensie
Het geheim van bol.com - 'Een feest om te lezen'
Wardy Poelstra | 10 november 2017
Bol.com is een ongekend succesverhaal. 18 jaar na de start is het bedrijf de grootste online retailer van de Benelux, met een omzet van ruim 1,2 miljard euro en 7 miljoen klanten.
Lees verder
recensie
Het geheim van bol.com - 'Pageturner'
Fred Rutgers | 5 oktober 2017
Het geheim van bol.com door Michel Schaeffer Leest als een jongensboek, maar dan voor grote jongens. De cover geeft je al gelijk dat herkenbare bol.com gevoel en vanaf de eerste pagina zit je er helemaal in.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Michel Schaeffer: ‘Verander als dat nog kan, niet als het moet’
Erik de Vries 18 september 2017 Toen Michel Schaeffer in 2015 na veertien jaar stopte als marketingdirecteur van bol.com, kreeg hij geregeld te horen dat hij over die periode eens een boek zou moeten schrijven. Hoewel hij dat aanvankelijk niet zag zitten, is het er toch gekomen: Het geheim van bol.com.
Artikel lezen
preview
Het geheim van bol.com
Michel Schaeffer 8 september 2017 ‘Jij moet een boek schrijven!’. Het is een zinnetje dat ik na mijn afscheid van bol.com in 2015 veel heb gehoord. Meestal nadat ik gevraagd of ongevraagd een anekdote had opgelepeld. Of nadat ik had uitgelegd hoe bol.com in 18 jaar is uitgegroeid van startup tot het grootste online winkelbedrijf van de Benelux.
Artikel lezen

Over Michel Schaeffer

Michel Schaeffer was ruim 14 jaar directielid van bol.com; een periode waarin het bedrijf zich ontwikkelde van startup tot het leidende e-commercebedrijf van de Benelux. Hij werd onder andere uitgeroepen tot Direct Marketing Man en Adverteerder van het Jaar. Na zijn vertrek bij bol.com was hij commissaris bij diverse bedrijven en adviseerde hij organisaties over digitale en groeistrategieën.

Andere boeken door Michel Schaeffer

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Proloog 7

Deel 1 pionieren rond de eeuwwisseling
1. Een wereldwijde droom 11
2. Een vliegende start 19

Deel 2 hoe bol.com uitgroeit tot het grootste e-commercebedrijf van de benelux
3. De kracht van groter durven denken 43
4. Een unieke propositie 57
5. Altijd op jacht naar schaalvoordelen 95
6. Vernieuwen als het nog kan 114
7. De kracht van het netwerk 141
8. Technologie als basis voor winkelsucces 160
9. Data is het nieuwe goud 178
10. Het sterkste retailmerk van Nederland 195
11. Eigenaren met visie en geld 219
12. Spelen om te winnen 249

Deel 3 de toekomst
13. Het grootste onlinewinkelbedrijf van Nederland en België 289
14. De continue opmars van online winkelen 296
15. Billie doet de boodschappen 301
16. Samen naar een mooie toekomst 309

Epiloog 315
Dankwoord 319
Postscriptum 321
Tijdlijn 324
Consumentenomzet bol.com 326
Wie is wie? 327
Noten 329

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • The Diary of a CEO
    Steven Bartlett
    The Diary of a CEO
    € 25,19
  • Mindfulness voor Dummies, pocketeditie
    Shamash Alidina
    Mindfulness voor Dummies, pocketeditie
    € 19,99
  • De 5 groeifasen voor zzp'ers
    Ellen de Lange-Ros
    De 5 groeifasen voor zzp'ers
    € 20,00
  • De veerkrachtige professional
    Willem J.M.I. Verbeke
    De veerkrachtige professional
    € 20,95
  • Relaxed vlammen
    John Slabbekoorn
    Relaxed vlammen
    € 30,99
  • Tel uit je winst
    Marissa Bonants
    Tel uit je winst
    € 28,99

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Managementboek Redactie
    E-commerce, winkelen en de winkelwagen

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het geheim van bol.com

        Het geheim van bol.com
        Michel Schaeffer
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het geheim van bol.com

        Verwijder uw beoordeling