HR Shared Service Center Visionary Club
Lessons Learned
Gebonden Engels 2012 1e druk 9789052618500Samenvatting
Steeds meer organisaties kiezen voor het centraliseren van hun human resources-administratie in een Shared Service Center (SSC). Maar de manier waarop deze SSC's zijn georganiseerd en de taken die zij uitvoeren, kunnen sterk verschillen.
'HR Shared Service Center Visionary Club' bundelt kennis en ervaring, do's and don'ts en praktische tips van grote, (inter)nationaal opererende ondernemingen. Directeuren van HR Shared Service Centers die veel ervaring hebben met verschillende vormen en modellen van SSC's, delen pragmatische nieuwe inzichten over dit onderwerp. Het gaat daarbij niet over theorie, maar over hoe u SSC's echt kunt laten werken.
Daarbij komt onder meer aan bod de inrichting van de organisatie, de context van HR SSCs, verandermanagement, HR SSC in een internationale omgeving, de toekomst van HR SSC's en de businesscase van een HR SSC.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Biographies
1. The organizational design of an HR SSC
2. The context of an HR SSC
3. Strategic sourcing
4. Change management
5. Governance
6. HR and technology
7. The business case
8. The future state of an HR SSC
9. Templates
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan