Lees verder
Frank Peters is oprichter van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Hij is o.m. de auteur van Het juiste doen als niemand kijkt en Van Winst naar Waarde.
Meer over Frank PetersReputatie onder druk
Het managen van reputaties in een veranderende samenleving
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789052619460Samenvatting
Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde reputatie is dan in een oogwenk weer afgebroken. 'Responsiveness', ofwel: de vraag of, en hoe snel u reageert in geval van een crisis, bepaalt of uw reputatie overleeft of sneuvelt.
Reputatie/crisisexpert Frank Peters zet in dit boek uiteen hoe een reputatie wordt gevormd. Hij legt uit hoe de druk op reputaties toeneemt en hoe u daar het beste mee om kunt gaan. U krijgt praktische handvatten voor het bouwen, beschermen en redden van uw reputatie, met daarbij veel onmisbare adviezen van toppers uit het vakgebied van reputatiemanagement. De vraag is immers niet óf er ooit een crisis komt, maar wanneer ...
Frank Peters is gespecialiseerd in corporate reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Zijn werk is diverse malen erkend met Nederlandse en internationale vakprijzen en hij heeft ruim 25 jaar ervaring met het managen en beschermen van high-profi le, corporate merken. Dit onder meer vanuit zijn rol als Managing Director van de Nederlandse vestiging van het internationale public relationsadviesbureau Porter Novelli.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Frank Peters
Inhoudsopgave
1. De reputatie nader bekeken
2. De omgeving in beweging
3. De stakeholders in de omgeving
4. Corporate reputatiemanagement
5. Realtime reputatiemanagement
6. Inbreuken op de corporate reputatie
7. De crisisorganisatie
8. Voorbereiding van crisismanagement
9. Het managen van een crisis
10. Communicatieboodschappen en zenderschap in crisistijd
11. Mediarelaties in crisistijd
12. Medewerkers en interne communicatie bij crisis
13. De rol van social media bij crisismanagement
14. De crisis follow-up
Epiloog: uitdagingen voor de toekomst
Geraadpleegde en aanbevolen literatuur
Dankwoord
Over de auteur
Trefwoordenregister
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan