Jospeh Grenny, Kerry Patterson, Ron McMillan en Al Switzler zijn de oprichters van VitalSmarts en internationaal erkend vanwege hun grensverleggende werk op het gebied van organisatiekunde en management.
Meer over de auteursBeïnvloeden van gedrag
Nieuwe casestudy's, toepassingen en onderzoek
Paperback Nederlands 2019 2e druk 9789078408062Samenvatting
Van de auteurs van 'Crucial Conversations'
VERANDER UW BEDRIJFSCULTUUR. VERANDER UW OMGANG MET ANDEREN. VERANDER UW LEVEN.
'Meteen een klassieker. Of je nu een veranderingsproces leidt of iets in je leven wilt veranderen, met dit boek gaat het lukken.' - Stephen R. Covey, auteur van The 7 Habits of Highly Effective People
'Ideeën kunnen de wereld veranderen, maar alleen in combinatie met invloed: het vermogen verandering aan te brengen in hart, hoofd en handen. Dit boek biedt een praktische benadering van veranderingsprocessen. Het stelt ons allemaal in staat zelf daadwerkelijke en blijvende veranderingen in gang te zetten.' - Muhammad Yunus, winnaar Nobelprijs voor de Vrede 2006
'Menselijk gedrag beïnvloeden is een van de grootste uitdagingen van modern leiderschap. Dit boek laat op overtuigende wijze zien hoe blijvende gedragsverandering tot stand kan worden gebracht.' - Sidney Taurel, CEO Eli Lilly and Company
'Als je echt gemotiveerd bent om wezenlijk iets te veranderen in je leven, leg dit boek dan pas weg als je het tot de laatste bladzijde hebt uitgelezen. Of het nu gaat om recalcitrante pubers, medewerkers die niet willen meewerken of de persoonlijke frustratie dat toch niemand naar je luistert: Beïnvloeden van gedrag kan jou de verandering brengen die je nodig hebt om de controle over je leven terug te krijgen.' - Deborah Norville, presentatrice van Inside Edition en bestsellerauteur
Joseph Grenny, Kerry Patterson, David Maxfield, Ron McMillan en Al Switzler vormen het auteursteam van VitalSmarts, toonaangevend innovator in best practice-trainingen en diensten. Wereldwijd hebben miljoenen mensen trainingen van VitalSmarts gevolgd. VitalSmarts heeft samengewerkt met meer dan driehonderd ondernemingen op de Fortune 500-lijst.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Kerry Patterson
Over David Maxfield
Over Ron McMillan
Over Al Switzler
Inhoudsopgave
Dankbetuiging xi
Deel 1. De nieuwe wetenschap om verandering te leiden 1
1 Leiderschap is invloed 3
Leiderschap vereist vaak dat u anderen stimuleert hun gedrag te veranderen. Echte Beïnvloeders begrijpen hoe ze gedragspatronen snel, ingrijpend en blijvend kunnen veranderen.
2 Drie sleutels tot succesvol beïnvloeden 11
Beïnvloeders doen drie dingen effectiever dan anderen. Ze zijn beter in het aangeven van welke resultaten ze willen behalen en hoe ze de voortgang meten. Ze richten zich op een klein aantal effectieve gedragingen dat hen in staat stelt die resultaten te bereiken. En ze over determineren verandering door te putten uit zes bronnen van invloed die zowel motivatie als bekwaamheid versterken, waardoor de effectieve gedragingen worden uitgevoerd.
3 Zoek effectieve gedragingen 31
Sommige momenten zijn bepalend voor de resultaten die u behaalt. Beïnvloeders helpen anderen een klein aantal effectieve gedragingen te veranderen die ze tijdens zulke cruciale momenten vertonen.
Deel 2. Benut alle zes bronnen van invloed 59
4 Help het ongewenste gewenst te maken: persoonlijke motivatie 69
Beïnvloeders helpen anderen de manier waarop ze bepaalde effectieve gedragingen ervaren te veranderen door deze in verband te brengen met de consequenties van het gedrag voor anderen. Hierbij maken Beïnvloeders gebruik van directe ervaringen en betekenisvolle verhalen.
5 Help het gemakkelijk te maken: persoonlijke bekwaamheid 101
Nieuw gedrag vereist nieuwe vaardigheden. Investeer extra in leerprocessen die anderen de controle geven over hun vaardigheden en emoties.
6 Zorg dat anderen stimuleren: sociale motivatie 129
Benut de kracht van sociale druk door leidinggevenden en informele leiders in te schakelen. Zij kunnen anderen aanmoedigen om effectieve gedragingen na te volgen.
7 Zorg dat anderen helpen: sociale bekwaamheid 165
Aanmoediging alleen is niet genoeg. Vaak hebben anderen hulp nodig om hun gedrag tijdens cruciale momenten te veranderen.
8 Verander de beloning: structurele motivatie 193
Beloon succes in een vroeg stadium, doe dat met verstand en met mate. Sanctioneer alleen als dat nodig is. Gebruik beloning als derde middel, niet als eerste.
9 Verander de omgeving: structurele bekwaamheid 219
Verander de omgeving om gewenst gedrag makkelijker en ongewenst gedrag moeilijker te maken.
10 Zo wordt u een Beïnvloeder 255
Beïnvloeding is geen kwestie van toeval of geluk. Het vereist zorgvuldige diagnose en geduldig testen. Maar als u alle drie sleutels tot beïnvloeding gebruikt, wordt uw veranderingsproject een succes.
Bronvermelding 267
Index 281
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan