

Erik Mathlener is dé business storyteller van Nederland. Met ruim 30 jaar ervaring in profit en non-profit helpt hij bedrijven en organisaties om beter te communiceren en effectiever samen te werken. Zijn kracht? Cijfers, visies en plannen omzetten in inspirerende verhalen die écht binnenkomen.
Meer over Erik MathlenerStorytelling voor managers
Persoonlijke verhalen als gamechanger in modern leiderschap
Gebonden Nederlands 2025 1e druk 9789082135992Samenvatting
Zondagavond. Geert zit met de handen in het haar. Zijn team loopt vast, projecten stranden en de motivatie ontbreekt. Morgen moet hij zich verantwoorden in het MT. Terwijl de druk toeneemt, mist hij de inspiratie om zijn team in beweging te krijgen. Wat is er misgegaan?
Met dit verhaal begint dit handboek. Het laat zien hoe storytelling het verschil maakt. Ontdek hoe je verhalen voor je laat werken. Het boek biedt strategieën en technieken waarmee je motiveert, inspireert en vertrouwen vergroot. Je leest hoe je je eigen verhalen opspoort, onweerstaanbaar maakt en overtuigend vertelt. Met talrijke effectieve storytellingtools om je boodschap over te brengen.
'Storytelling voor Managers' helpt je doelen te bereiken. Of je nu teamlead, afdelingsmanager of projectleider bent, dit praktische hand-boek levert heldere voorbeelden, concrete tips en handvatten waarmee je je managementvaardigheden zichtbaar en voelbaar versterkt. Heb je geen ervaring met storytelling? Geeft niet, je kunt meteen aan de slag.
Met dit boek leer je:
- Een sterke band opbouwen met je team
- Je ideeën inspirerend presenteren
- Veranderingen soepel doorvoeren
- Je impact als manager vergroten
Haal het beste uit je team. Inspireer, verbind en versterk je leiderschap met verhalen die écht het verschil maken.
Specificaties
Inhoudsopgave
Deel 1 De beproeving
Waarom lukt het jou niet, Frank?
Wees een kerel
Het is niet wat je denkt
Nu is het ineens onze schuld?
Het zit ‘m nooit in de inhoud
Je bent niet de enige
Waarom doe je dit?
A dent in the universe
Een overtuigend verhaal
De tijd dringt
Het is altijd de Frank-show
Twee stappen extra
Een nieuwe start
Het oordeel
Deel 2 Inzichten van managers
Je zal maar manager zijn
Worstelingen die je wakker houden
Drie dingen die managers sterk maken
Managing by storying around
Smoesjes om geen verhaal te vertellen
Deel 3 Handboek storytelling
Wat is storytelling eigenlijk?
Welk verhaal in welke situatie?
Stap 1: Bepaal het doel
Stap 2: Formuleer de kernboodschap
Stap 3: Zoek het verhaal
Stap 4a: Maak het onweerstaanbaar
Stap 4b: Maak het overtuigend
Stap 4c: Maak het onvergetelijk
Stap 5: Gebruik een verleidelijk bruggetje
Stap 6: Vertel het met beleving!
Stap 7: Stel de vraag
Zet nu je eerste stap
Lang verhaal kort
Dankwoord
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan